Topas x Seclusive

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 10:37

Ik heb een Topasmerrie. Vreselijk grappig en vriendelijk beest, maar wel zeer karaktervol en eigenzinnig. Lomp en onbehouwen in de omgang, dat schijnt van moederskant te komen (Bredero). Ze kan fanatiek springen, maar is nooit in de sport uitgebracht.
Ze is bruin met een kolletje en een dikke bos manen.
Het is een echt gezelligheidsdier, niet bij mens of dier weg te slaan!

Ze kan ook goed bewegen, een zeer ruime stap, een ruime tactmatige en met veel veer gezegende draf en een krachtige galop. Het zou allemaal wel wat flitsender en elastischer mogen.

De merrie is behoorlijk fors gebouwd en wat kortbenig.

Ze heeft een zoon van Voltaire, die is nu negen jaar en springt onder een Young Rider in Oostenrijk.

Seclusive xx is een engelse volbloed, een schimmel.


Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Re: Topas x Seclusive

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 14:58

Is Kilian door jullie gefokt?? Wat gaaf zeg! Die kan inderdaad behoorlijk springen ja! Heb je nog meer foto's van hem?

Ik vind de meeste Topasnakomelingen erg op elkaar lijken. Verder valt het me op dat ze onder te verdelen zijn in twee types: E-pony maat, meestal koffievos, en bruinen grotere maat met kol en/of snep. Grappig!

Er staat nu 1 foto van mijn Topasmerrie in mijn profiel, verder moet ik nog foto's uploaden deze week.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 12:20

Volgens mij heb ik een keer een filmpje van hem op internet gezien, maar ik weet bij god niet meer hoe ik daar aan kwam of op welke site dat was.

Verder ken ik Kilian natuurlijk uit de bladen hè! Daar komt bij dat ik familie van mijn paard in de gaten hou.... Altijd leuk toch?

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Re: Topas x Seclusive

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 15:21

Dit is mijn Topasmerrie:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze komt uit een Bredero x Zeno x Goudsmidmerrie, is 1,66m groot. Maar vooral vrij fors gebouwd.

Qua karakter is het een pretletter, altijd in voor gein, nooit een slecht humeur, dol op eten en gezelligheid.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 119 bezoekers