Ubaldi??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 22:58

Een bewezen hengst krijg je absoluut niet voor dat geld. Ook een jonge hengst die veel potentieel heeft ( denk aan Special, Scandic enz) krijg je niet meer voor dat geld. De bewezen hengsten kosten allemaal dik boven de 1000 euro en de rest!

Maar ik vind de dekgelden sowieso extreem hoog.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 23:32

Sjuimpje schreef:

En Pipo, in mijn posts staan toch ook echt niet de minste hengsten hoor



Haarlem en Hemmingway doen inderdaad goede dingen. Koss en Parcival zijn Gelders, die zijn altijd een stuk goedkoper, dus niet vergelijkbaar. Elcaro is weleens wat goeds van gekomen. Recruut heeft 4 internationale nakomelingen, uit hoeveel dekkingen?

Ok Boreas is vader van de keurhengst Gentleman.

Harcos, Landon, Sit this one out Stempelhengsten kan ik het niet noemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 10:17

Ilindra"]
[quote="Pipo schreef:
[Koss en Parcival zijn Gelders, die zijn altijd een stuk goedkoper, dus niet vergelijkbaar.
[/quote].

Hoezo niet vergelijkbaar Verward
Koss heeft een dressuur fokwaarde van 152 met een betrouwbaarheid van 43%, daarmee staat hij net achter Welthit II op een 7e plaats.
Hij laat daarmee ruim 60 rijpaardhengsten met 7 tot 9 jarige nakomelingen achter zich.
Ook Parcival doet het zeker niet slecht met een fokwaarde van 146 met een betrouwbaarheid van 30%


Waar lees jij dat ik zeg dat ze slecht zijn? Ik zeg alleen dat Gelders en tuigpaardhengsten altijd goedkoper zijn. En daarmee dus qua prijs niet vergelijkbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 10:19

Sjuimpje schreef:
Citaat:
Landon kort samengevat: ruim voldoende ontwikkelde, lang gelijnde veulens met ras. Het fundament zou correcter gesteld moeten zijn. Ze draven met front, souplesse en voldoende ruimte.

Vind ik niet verkeerd hoor, dat je er weinig van gezien heb kan wel kloppen met maar 128 nakomelingen.

Citaat:
Sit this one out kort samengevat: uniforme collectie, langgelijnde, rijtypische veulens met een best fundament. De bewegingen zijn goed.

Hoef je je ook niet voor te schamen, verder heeft hij ook Highline gebracht.

Citaat:
Bustron kort samengevat: goed ontwikkelde rijtypische, sjieke veulens, die in beweging achter sterker zouden kunnen zijn.

En: Stap 9, Draf 8, Galop 8.5

Citaat:
Recruut: Met name in het bewegingspatroon liet de hengst Recruut - destijds de verrichtingskampioen - zien verbeterend te kunnen optreden.



Dusss


Ok, nu even de werkelijke praktijk en niet het veulenrapport. Landon.........noem eens een goed paard ervan.
Bustron.............zelfde verhaal!
Recruut had ik al eerder gezegd, daar zijn 4 internationale paarden van gekomen. Maar hij heeft ook best veel gedekt!

Sit this one out....................zelfde verhaal, noem eens een aantal echt goede nakomelingen?

Gewoon even naar de werkelijkheid en de praktijk kijkend: Er is geen bewezen hengst die onder de 750 euro zit.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-05-04 10:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 10:23

Sjuimpje schreef:
Ze zijn wel vergelijkbaar, want 'ondanks' dat ze Gelders gefokt zijn, kunnen beide echt veel toevoegen aan een rijpaard. Bijv. Cabochon is toch ook voor de Gelderse richting ggk?


Nou dan gaan we met zijn allen naar het Gelders paard, want die zijn stukken goedkoper Knipoog Bij mijn merrie zou het wel passen.

Gelders paard is gewoon bij voor veel mensen niet interessant en ik denk dat dat ook met de prijzen te maken heeft.

Er is geen hengstenhouder die goedkope dekgelden gaan neerleggen als hij weet dat de hengst populair is. Die mensen willen ook gewoon geld verdienen en terecht natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 10:37

Sjuimpje schreef:
Ik heb het niet over het Gelders paard in zijn algemeen,
ik heb het over specifiek die 2 hengsten die op veel punten een rijpaard kunnen aanvullen. ik zeg nergens dat dat gelijk voor elke Gelderse hengst opgaat.



Ik persoonlijk ben wel gek van Gelders, dus dat is het probleem niet. Maar vele mensen niet, en die kiezen liever een rijpaardgefokte hengst. En daarom zijn die hengsten goedkoper!


Er is gewoon geen echte bewezen vererver te vinden die goedkoop is. In Nederland niet, en daarbuiten niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 10:58

Anna42"]
[quote="Sjuimpje schreef:
Ubaldi is toch ook niet commercieel? Je krijg er niet eens een fatsoenlijk papier bij.

En Pipo, in mijn posts staan toch ook echt niet de minste hengsten hoor


Wat noem jij een fatsoenlijk papier?
[/quote]

Beetje oranjegekleurd met een roodwitblauwrandje er om heen Haha! *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 11:03

GribaldiFAN schreef:
De discussie ging toch over de hoogte van het dekgeld?

koss 550
laurentz 525
Elegant 525 (KEUR!!!)
Parcival 550
Bazuin 400
Sirius 400

Kwpn RP
Jazz Keur 1150
Rhodium 865
Rubels 900
Trento B 875
Oscar 1050
Negro 1000


Walser (tuiger) 300



Inderdaad Gribfan, hier kan je duidelijk zien dat Gelderse paarden een stuk goedkoper zijn.

Sjuim, deze hengsten kunnen misschien voor het leven zijn goedgekeurd, maar dat maakt ze nog geen fantastische verervers!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 11:35

Sjuimpje schreef:
Dan nogmaals mijn vraag,
waarom een uitstapje maken naar een jonge hengst van zo'n stamboek voor dat geld.


Ik zou persoonlijk alleen dat uitstapje maken als ik denk dat die hengst goed zou passen op een merrie. Maar extreem duur vind ik het niet.

En ik zou zwart op wit willen dat de hengst aan de veterinaire eisen van het Kwpn voldoet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 11:49

Dames merrie kopen die dat bloed in de aderen heeft stromen Haha! Staat er hier een te koop!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Manny en 92 bezoekers