Veulenprijzen dit jaar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 16:53

Hoeft niet hoor. Ik kon een veulen kopen met goede papieren voor veel minder. MAar dat was ook in Brabant.

De hond is de betere mens


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 13:43

DE gewone ruiter moet helemaal geen topper hebben. Daar kunnen ze niet mee overweg en ze kunnen toch niet eruit rijden wat er in zit.

De gewone ruiter moet een paard hebben waar hij op zijn niveau alles mee kan. En dan kun je ook voor 1200 euro al heel leuk slagen!

En veruit de meesten van ons zijn gewone ruiters. Laten we ons nou niet meer voor doen dan dat we zijn.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 14:05

rockey"]
[quote="Desiree schreef:
Hoeft niet hoor. Ik kon een veulen kopen met goede papieren voor veel minder. MAar dat was ook in Brabant.



bedoel je dat de veulens in brabant goedkoper zijn dan? ik ken toch een hoop veulens, die voor minimaal 10.000 euro verkocht werden in brabant
[/quote]
In Brabant worden vrijwel de meeste veulens gefokt en Brabant levert bijgevolg meer toppers en veelbelovende veulens.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 14:08

holly"]
Haha Desiree, Tirza's optredens kan ik nooit bijhouden, om over bv Anky nog maar niet te spreken. Tong uitsteken
Z dressuur is voor mij wel iets waar ik naartoe wil kunnen.
De vader is het net bij het kwpn aangenomen zwartje.
De moeder is nog jong en Z2 dressuur (geloof zelfs Z-licht) en M springen.
[/quote]
En datzelfde geldt ook voor mij hoor. Jij staat tenminste met 2 benen op de grond. MAar als ik sommigen hier op bokt toch hoor.... wie denken ze wel niet dat ze zijn? Tyrza is een uitzondering, en dan heb je er ook nog een paar die heel leuk kunnen rijden maar die lang niet bij de top horen.

[quote="Zannekin schreef:
Iedereen koopt wat hij wil natuurlijk. Voor 1200 euro denk ik dat je spreekt over een recreatiepaard, wat natuurlijk helemaal niet verkeerd is. Aangezien de vraagsteller over specifiek dressuur praat denk ik dat ze ook ambities richting sport zou hebben, maar dat is een veronderstelling inderdaad.

Bullsh*t. Dan moeten we eerst definieren wat we verstaan onder recreatie. We zijn immers geen van allen profs, en er zijn er een stel onder ons die wedstrijd rijden. Voor de hobby, niet voor geld ermee te verdienen. En die kunnen al heel aardig komen tot Z niveau. Meer zit er vaak niet in, vanwege geldgebrek en vermogen van paard zowel als ruiter. Een veulen dat 1200 euro kost, kan net zo goed later het z niveau halen.

De hond is de betere mens


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 14:19

Wist onlang nog een voskleurig merrieveulen te koop, 1300 euro, vader Juriquil. Wat is er mis met die hengst? Zaten toch officiele papieren bij het veulen, en het beestje was verder gezond en kon goed zat lopen. MAar betalen jullie je maar bont en blauw hoor. Moet je zelf weten.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 14:48

LDRD schreef:
Desiree, tel nou voor de gein eens alles bij elkaar op, dan zal je zelf zien dat voor dat bedrag er geen goed veulen kan staan, uitzonderingen daargelaten (misschien was dat deze wel hoor?).

Hoor je mij zeggen dat een fokker er iets op wint?
het dekgeld was 900 euro. blijft er nog 300 euro over voor andere dingen....
Nee, een vetpot is het niet, je moet het doen voor de hobby.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 14:55

je kunt er niet uit komen, uit de kosten. Als je quitte kunt spelen, heb je het al heel goed gedaan. Een enkeling slaagt erin om 10.000 euro te vangen omdat die een uitzonderling veulen gefokt heeft. MAar dat je zoiets zal lukken, daar moet je niet vanuit gaan als fokker zijnde.

Z-kwaliteit heeft een simpel lopend maar een gezond paard al in huis hoor. MEer wordt een ander verhaal, maar ja, geldt dat niet ook voor de ruiters?

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 15:01

LDRD schreef:
Voor 300 euro bovenop de dekkosten redt je het niet hoor! Heb jij wel eens een veulen gefokt?
Maar je moet wel beseffen dat de fokkers toch op zijn minst uit de kosten moeten komen, want anders houden ze er stuk voor stuk mee op, zelfs degene die het alleen maar voor hun plezier doen. En als er geen paarden meer gefokt worden ben jij en vele anderen over een poos toch echt uitgereden.

sjonge, je leest echt niet he!
Waar hoor je mij in vredesnaam zeggen dat je het zowiezo redt met fokken?!
En er worden zat paarden gefokt, te veel zelfs. En veruit de meeste fokkers schieten er bij in!
Welcome to the world!

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 15:49

mensen krijgen hun paarden niet meer kwijt, laat staan veulens. Het is nu weer een beetje aan het aantrekken.

LDRD schreef:
Jawel, ik lees wel, maar jij wekt de suggestie dat er zat veulens te koop zijn, waarbij de fokker nog niet uit de kosten is. Dat is niet reeel.

Dat denk ik. Vooral als ze de veulens ook nog eens opfokken en als 3 of 4 jarige moeten verkopen.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 16:03

En we zaten toch wel in een down. je kon adverteren tot je een ons woog, maar niemand belde ook maar. Misschien ligt het anders als je een bekende naam hebt of zo. maar dat hebben de meeste fokkers ook niet.

maar juist omdat het fokken meer geld kost dan dat het oplevert wordt mij grootschalig afgeraden om een veulen te fokken. En het is nog wel eenmalig en slechts voor mezelf, voor de hou.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 16:12

LDRD schreef:
Maar het wil ook wel eens helpen als je je paarden op de juiste adressen in de opfok hebt staan. De interesse komt dan gewoon op je af, daar hoef je niet voor te adverteren.

MAar weet je wel niet wat dat kost, dat opfokken?! Dan moet je helemaal veel bijleggen!

Je hoeft er geen miljonair van te worden nee, maar uit de kosten komen zou fijn zijn, i.p.v. bijleggen.
En dat bedoelde ik nu juist: veel fokkers moeten bijleggen als ze hun veulen uiteindelijk verkopen.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 16:16

Zannekin schreef:
Mijn 5000 euro was incl. opfok aan een 1000 euro/jaar.
Als je fokt om te verkopen is in de opfok steken al nadelig op zich.

Maar ik zou het echt niet weten hoe ik 2500 moest vangen voor een veulen hoor. Ik zie ze wel te koop staan voor die bedragen, maar ik zie ze er niet voor weggaan.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 16:30

Zannekin schreef:
Je bedoelt dan dat een veulen kopen goedkoper is? Hangt ook allemaal van het papier en de kwaliteit af en als je dan zelf fokt is de kwaliteit toch altijd een gok. Dus kan idd kopen wel interessanter zijn..

Dat is nou precies wat de mensen tegen mij zeggen ja. En dat blijkt ook uit de prijzen waar ik leuke veulens voor weg zie gaan.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 16:33

holly schreef:
Stel me ineens de volgende vraag.
De fokster zegt altijd dat je beter spring/dressuur kan hebben, dan bv volledig spring of volledig dressuur.
Is dat dan zo dat een fokproduct meer opleverd wanneer het spring/dressuur is gefokt, dan dat het alleen spring of alleen dressuur is gefokt? (er van uit gaand dat het veulen correct is verder)

ik denk eerder dat er meer afzet is voor zo'n veulen en dat er dan dus mogelijk meer voor gevraagd kan worden, dan wanneer je je richt op slechts een segment van de markt.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 16:48

Dressuurbeloftes: afstammelingen van Krack. MAar goed, dat is mijn mening.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 12:51

alabastro schreef:
Het is heel eenvoudig, een goed veulen betaal je altijd goed. Voor de gewone veulens kan je beter wachten tot en [b]het najaar dan zien ze er niet meer zo mooi uit en de eigenaar wil het dier weg.

absoluut! Geldt trouwens voor alle paarden hoor!

De hond is de betere mens


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 172 bezoekers