Veulenprijzen dit jaar?

Moderators: petraaken, Nicole288

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

holly

Veulenprijzen dit jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-04 15:48

Het is weer heerlijk om door de landerijen te rijden en al die veulentjes te zien.
Sommige zullen op zoek gaan naar een nieuwe eigenaar. Dat kan zijn via de veiling of natuurlijk gewoon via de eigen verkoop of misschien nog via een andere weg.
Als ik dan zie dat het prijsverschil met een bv 3 jarige niet zo heel veel uitmaakt en dat de euro alles flink duur heeft gemaakt, vraag ik mij af wat dit jaar de veulens zouden gaan kosten.
Ik heb het dan over de KWPN veulens.
Is er iemand die een gokje wil wagen wat de gemiddelde prijs zal gaan zijn? Of misschien aan de hand van je eigen veulen?
(heb een leukerd op het oog, maar weet nog geen prijs)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-04 16:18

Ja oke, hoog-laag die term snap ik wel, maar daar gaat het me niet om.
Ik bedoel als het veulen wat ik op het oog heb, zich prima ontwikkeld (is nog geen week oud) zal ik toch mijn spaarpot om moeten kieperen.
Natuurlijk heb ik wel een idee wat zo ongeveer de prijs zal zijn, maar toch zou ik graag van andere willen horen wat zij denken dat een gemiddelde prijs is.
Het gaat in feite om een veulen uit twee dressuur ouders.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-04 21:38

Dees ik ben het met je eens. (al komt de markt echt niet in aanmerking hier)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-04 12:15

Iemand anders, die zijn gedachten over prijzen nog wil geven?
Zoals ik al zei heb ik in een idee wat zo ongeveer de vraagprijs zal zijn.
toch hoor ik graag van andere omdat ik graag wil weten wat redelijk is.
Het gaat om een veulen met dressuur ouders.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-04 12:59

Haha Desiree, Tirza's optredens kan ik nooit bijhouden, om over bv Anky nog maar niet te spreken. Tong uitsteken
Z dressuur is voor mij wel iets waar ik naartoe wil kunnen.
De vader is het net bij het kwpn aangenomen zwartje.
De moeder is nog jong en Z2 dressuur (geloof zelfs Z-licht) en M springen.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-04 13:12

Heb idd amibities in de sport (dressuur).
Moeders heb ik zelf ook gereden, heeft aan de pavocup deelgenomen en enkele andere dingen.
Zij heeft echt een karakter van goud. Ik heb ook altijd gezegt van haar wil ik veulen. Nu is ze er en perongeluk werd ik op slag verliefd.
Mooi donkerbruin, stipje op het voorhoofd en 1 wit voetje. Lange stelten, sprekend koppie enz.

De fokker fokt eigenlijk met familie van elkaar. Ze heeft nog een half zus staan(preferent) en ook daarvan de kleindochter nog(1 jaar). In feite fokt ze altijd dressuur/spring, waarom dat ze dat met deze merrie niet gedaan heeft weet ik niet (gok erop dat ze het dressuurtalent wilde houden/verbeteren)

De moeder heeft eenmaal eerder een veulen gehad, maar werd dood geboren. Er is toen gekozen om eerst de sport in te gaan, omdat de fokker het idee had dat ze een waardevol paard in huis had (ze ging idd als een trein door alles heen). Ze was op 6 jarige leeftijd Z2 dressuur.
Laatst bijgewerkt door holly op 27-04-04 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-04 15:27

Desiree schreef:
Maar ik zou het echt niet weten hoe ik 2500 moest vangen voor een veulen hoor. Ik zie ze wel te koop staan voor die bedragen, maar ik zie ze er niet voor weggaan.

De fokker in kwestie heeft hier helemaal geen probleem mee. De oudste merrie komen elk jaar mensen op af die het veulen willen zien. Gewoon mond op mond reclame. Een paar zijn via de veiling verkocht en andere via het eigen terrein. Zoals ik het ervaar gaan ze als warme broodjes.
Ik moet dan ook wel zeggen dat het goede veulens zijn die ze elk jaar heeft. Ook dit jaar komt er van die merrie weer een veulen. (v. Heartbreaker, mv Purioso (merrie=preferent + Z dr, Mspr), zal ook weer te koop zijn vermoed ik)
Het is dus niet zomaar iemand die gezellig een veulentje heeft gefokt, maar het dus elk jaar doet.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-04 15:31

Stel me ineens de volgende vraag.
De fokster zegt altijd dat je beter spring/dressuur kan hebben, dan bv volledig spring of volledig dressuur.
Is dat dan zo dat een fokproduct meer opleverd wanneer het spring/dressuur is gefokt, dan dat het alleen spring of alleen dressuur is gefokt? (er van uit gaand dat het veulen correct is verder)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-04 15:41

Een hele discussie hier, maar dat geeft niet, want ik vind het juist interesant allemaal.
In eerste instantie was mijn vraag gewoon, wat is een mooie prijs zodat ik een beetje een idee krijg van wat voor een bedrag nog kan en welke echt te hoog zou gaan zitten. Tot nu toe zie ik dat men toch op een lijn met mijn eigen gedachtens zit. Dat is wel fijn.

Misschien een rare wending aan dit topic, maar als men zich ook eens wil uiten over hoe een veulen eruit moet zien en wat men graag ziet voor een veulen bij welke prijs, dan zou ik dat ook heel interesant vinden.
Ik bedoel dan eigenlijk dat ik graag de dressuursport op wil pakken weer, en daarvoor is dit veulen dan ook bedoelt. Waar let ik op bij dit veulen?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-04 15:45

MissHis (correct me if i'm wrong Tong uitsteken ), ik vind het heel leuk om vragen te stellen over fokken, zoals waarom deze vader en wat is de verwachting enz.
Nu heb ik niet jou hele stukje geqoute, maar mijn oog viel op het punt dat jij zegt, ik zoek veulens bladie bla.
Zoals ik al zei komt er nog een veulen met als vader Heartbreaker en als moeder een Purioso.
Wat is jou mening over die combi dan?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-04 15:53

Krack is idd ook eentje waarvan ik zeg, ja, maar ermee fokken zou ik zelf niet kiezen. Ik zou dan op zoek gaan naar een hengst die een Krackje kan makan hihi.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-04 16:51

Uit eigen ervaring merk ik idd dat het verkopen niet zo makkelijk meer loopt. Niet dat er geen reacties komen, maar men denkt tegenwoordig wel harder na over het te besteden bedrag en wat men daarvoor krijgt.
Ik heb momenteel een jonge C pony te koop en zie dat maar eens te verkopen. Het is een spetter en de complimenten vliegen om de oren, maar dat jonge onervaren en die middenmaat is moeilijk hoor.
Als ik over de prijs iets mag zeggen dan is het toch wel dat men voor een klein prijsje een paardje wil met een goude randje. De euro speelt zeker mee ja.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-04 23:54

Hihi, we wijken wel erg veel af van het oorspronkelijke Bloos!
Het ging er niet zozeer om met wat of voor wie je fokt, maar meer om wat een veulen aan vraagrpijs is tegenwoordig.

Wat me opvalt is dat de personen waarvan ik vaak zie dat ze geintereseerd zijn in de fokkerij verhalen de prijzen toch wel uiteen hebben lopen. Dat verschild van 1500 euro tot aan 3500 euro.
Das effe een vrij groot verschil eigenlijk.
Wat maakt het nu dat de een toch laag gokt en de ander zo hoog weer?
Heeft dat te maken met wat jij zelf eraan uit zou geven of is het wat jij zou vragen (met het oog op daadwerkelijk ervoor krijgen)
Ik bedoel, het zelf willen besteden ligt naar mijn mening altijd lager dan wat men vraagt.
Maar op dit moment praat ik over de prijzen waarvoor de veulens te koop komen, wat voor prijs men daarbij denkt.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-04 16:53

Ik zat idd zelf ook te denken aan een begin van 2 x het dekgeld. Daarvoor zal ze haar niet verkopen, dat denk ik tenminste. Maar je moet ergens een begin maken. Liever te laag beginnen dan te hoog en straks te duur te hebben gekocht.

Inmiddels zit ik dus wel met een probleempje.
De uytert is aan de website aan het werken en dus kan ik het dekgeld van PB niet opzoeken. Weet iemand misschien een andere site?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie