2e eitje vruchtbaarder?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xtvax

Berichten: 674
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: vlakbij Utrecht

2e eitje vruchtbaarder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-04 12:21

Mijn merrie is net weg bij de hengstenhouder.
Ze ging erheen met een groot ei, deze was na een paar dagen weg, maar aan de andere kant vormde zich een nieuw ei, ze is dus gebleven en weer geinsemineerd tot ook dit ei weg was.

Nu zeiden ze bij het hengstenstation, dat als zich een 2e ei vormt, vlak nadat de 1e weg is, de kans dat het 1e ei bevrucht is zeeeer klein is, maar bij het 2e ei de kans op bevruchting groot is. Tevens zeiden ze dat als er na het 1e, zich nog een 2e ei vormt het over het algemeen vruchtbare merries zijn!?

Wie weet of dit klopt?



xtvax

Berichten: 674
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: vlakbij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-04 12:44

mijn reactie was ook Tweelingdracht?? maar die kans was net al anders, omdat het 1e ei niets schijnt te doen als er zich een ander ei vormt.

xtvax

Berichten: 674
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: vlakbij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-04 14:39

ze wordt inderaad op 18 dagen gescand, we zullen zien. vorig jaar heb ik haar niet drachtig gekregen, maar heb ik van dit verhaal ook nog nooit gehoord. Dus als het verhaal waar is en ze hebben het alleen op het 1e (grootste) ei geprobeerd, dan zit er logica in dat ze vorig jaar niet drachtig werd. Nou ja, ik zie wel!

xtvax

Berichten: 674
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: vlakbij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-04 13:41

Nou ze is dus drachtig. Er is geen 2e vruchtje te zien! Lijkt dus allemaal goed, maar het kan natuurlijk nog altijd mis gaan. Ben in elk geval blij dat we nu zover zijn!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eve_16, Majestic-12, Sewri en 89 bezoekers