Gangen Alfred van Braakzicht.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Gangen Alfred van Braakzicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 22:58

De genen die Alfred wel eens "live" hebben zien lopen, moeten ongetwijfeld onder de indruk zijn geweest van zijn ongelofelijk ruime draf. Kwijl Voor...
Volgens mij is het achter wat minder en zet hij zijn achterhand niet optimaal eronder.

En ik moet bekennen dat ik me ook heb laten afleiden door die ongelofelijk mooie voorbenen en dus niet naar de achterhand heb gekeken. Bloos

Wie o wie geeft me zijn mening over het gebruik van de achterbenen van Alfred van Braakzicht?
(haf met x procent arab bloed)

maessie

Berichten: 5741
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 19:39

Jah voor ging ie inderdaad spectaculair! Van achteren heb ik dus ook niet zo op gelet, maar hij moet in elk geval redelijk goed gaan achter om voor ook zo te kunnen gaan lijkt mij! (Afwijkende beenstanden daargelaten)

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 09:47

Misschien iemand die zich niet heeft laten afleiden? Haha!

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 12:46

Achter is hij wel sterker dan de meeste Haffies... wat ik heb begrepen van de andere leden in ons bestuur is de manier van zijn draven natuurlijk.. en wilt hij dat ook nog wel door geven aan zijn nakomelingen..
Je hebt namelijk ook Haflingers die super draven maar waar wel een bepaalde training achter zit..
Wat me wel opvalt bij de meeste Haflingers (en andere rassen)... is als je ze gewoon een arbeids tempo laat lopen lopen ze "normaal" (dus achterafdruk op voor afdruk) maar laat je ze sneller gaan in tempo en train je ze zo dat ze blijven draven (dus niet in galop vallen) dat ze uiteindelijk wel bijna dezelfde afstand maken met de benen maar door de snelheid lijkt alsof ze ruimer gaan...(zweefmoment lijkt langer..)
Hoop dat ik het een beetje duidelijk heb neer gezet..
Maar Alfred kan ook achter wel draven hoor...(dat was tenslotte de vraag...Haha!)

Groetjes Angenita

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 19:59

Ik heb nog een aantal filmpjes gemaakt van hem mocht je het zelf willen bekijken Knipoog

maessie

Berichten: 5741
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 20:40

wow die wil ik wel bekijken! Kun je ze mij sturen??

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 08:41

Graag smiley. Haha!
Hoe kun je mij die doorsturen dan? Gewoon met een link of via mail?
Al mij foto's van de hengstenkeuring zijn mislukt. Boos!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 08:48

Alfred is achter minder indrukwekkend dan voor, maar zoals al eerder gezegd: beter dan de gemiddelde Haflinger als je het mij vraagt. Zelden een Haf gezien met de bewegingen van Alfred, super.