Foto's afstamming Krimh

Moderators: petraaken, Nicole288

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 07:05

Die hengst op de foto is idd Kanut. Volgens mij heette hij voordat hij naar de keuring ging Koriander.

Ik heb jaren geleden een tijdje bij Ina Majoor gereden, zij gaf toen les op haar eigen paarden. Heb toen ook wel eens op wat nakomelingen van Krimh gereden. En Krimh zelf stond daar lekker relaxed in een hoekbox tussen de andere paarden. Ik vind het een prachthengst, hij en Lobeke ox zijn mijn favoriete Arabische sporthengsten!

Krimh is overigens halverwege de jaren 90 Nederlands Kampioen Samengesteld geweest in het Z (of was het ZZ, ik vergeet dat steeds) onder Alice Naber. Tussen de 'grote paarden', terwijl hij zelf de E-maat heeft. Daarnaast was hij idd ook Z-dressuur en Z-springen met Alice.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 07:11

Er is trouwens een nakomeling van Krimh die internationaal springt bij de pony's: de hengst Kanshebber. Die staat bij de familie Vetker in Wierden, werd eerder gereden door dochter Judith en momenteel door haar zusje Liseth. In de tijd dat ik bij Ina reed, werd hij net klaargemaakt voor de hengstenkeuring. Als ik het goed heb onthouden, is zijn moeder de vroegere EK-springpony Daisy Brown. Goed sportbloed van beide kanten dus!

De vader van Krimh is Komplekt. Op mijn vorige stal stond ook een hengst van Komplekt. Ik ben voor de eigenaresse wel eens op zoek geweest naar foto's op internet, maar heb toen helaas niets kunnen vinden. Misschien heeft het AVS iets voor je?

De enige foto van Krimh die ik bij de hand heb, is deze:

Afbeelding

Heb er volgens mij ook eentje in mijn upload staan, momentje...

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 07:17

Gevonden:

Afbeelding

.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie