Fokken? Er zijn toch al veel te veel paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

HenrietteM

Berichten: 278
Geregistreerd: 12-10-01

Fokken? Er zijn toch al veel te veel paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-04 19:52

Dat is altijd mijn stelling geweest. Niet fokken dus, tenzij je een super paard hebt waarbij er iets voor de wereld verloren gaat als je niet voortplant.

Maar nu kan ik een stuk land en stallen kopen met agrarische bestemming. Die blijft er alleen op als ik ga fokken. Maar dat staat me dus tegen.

Ik heb ook helemaal geen bijzondere merries en ben niet van plan er speciaal een paar aan te schaffen.

Wat zouden jullie doen?


HenrietteM

Berichten: 278
Geregistreerd: 12-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 13:14

Alane schreef:
Waar wil je nu een antwoord op?
wel of niet fokken of dat je met een stuk land met stallen met Ag bestemming ook andere dingen kunt doen die binnen die bestemming vallen?



Ja, dat is wel een goede vraag. Waar ik antwoord op wil:

Om de agrarische bestemming op de gebouwen te houden (anders moeten ze gesloopt worden) moet ik er iets agrarisch gaan doen. Paarden fokken ligt het meest voor de hand. Paarden in pension wil ik niet en van andere dieren heb ik geen verstand.

Maar: ik wil er in elk geval geen geld mee verliezen. En volgens mij zijn er al paarden genoeg in de wereld en raak je je aanfok niet makkelijk kwijt.

Tenzij je heel goede merries hebt. Of zelf een goede naam in de sport. Of zelf de jonge paarden naar enig nivo kunt rijden. Dat geldt voor mij allemaal niet.

Dus moet ik er dan wel aan beginnen? Dat "fok maar raak" wat veel mensen doen staat me eigenlijk tegen. En bovendien blijven veel mensen volgens mij met hun nafok zitten.

Of niet?

HenrietteM

Berichten: 278
Geregistreerd: 12-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 21:09

Anders moeten de stallen weg en die wil ik graag wel houden. Pensionstal mag trouwens niet hoorde ik vandaag. En opleiden kan ik zelf niet.

HenrietteM

Berichten: 278
Geregistreerd: 12-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-04 11:58

allemaal bedankt voor de adviezen.

Ik heb besloten er maar vanaf te zien. De gemeente wil gewoon van de bebouwing af en zal er alles aan doen om te bewijzen dat ik niet agrarisch bezig ben. Ik moet mijn (hoofd?)inkomen uit de agrarische activiteit halen.........Dan moet ik een boel veulens fokken volgens mij....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: acerdurac, Bretus, OmgiliBot, Vitas, Willemiens en 130 bezoekers