Wat is toch het probleem met 'kleine' paardjes...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 22:18

Het ging in het vorige topic over een goedgekeurde dekhengst. Die hoeven niet groot te zijn, maar moeten wel uitdrukking hebben. Een echt vaderdier dus.

De hengst in kwestie ( Painted Black) is vrij popperig en heeft zelf een pony uitstraling. Dat is gewoon niet gewenst voor een dekhengst.

Anky zelf heeft trouwens een erg kromme meetlat, volgens haar website is de hengst 1.72m Haha!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 23:01

Ik ben zelf 1.73 maar redelijk "rond" Haha! Dus ik pas gewoon beter op wat grotere paarden. Ondanks dat ik ooit een beestje van 1.60 heb gereden waar ik echt goed opstond. Dus ik heb ze liever wat groter, zo rond de 1.68 vind ik een prima maat. Ik hoop dan ook dat de Royal Dance die maat gaat krijgen. De andere merrie is 1.72 maar is een luxe dier om te zien, dus dat past met die hoogte prima.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 23:59

Lovely schreef:
Dees, het antwoord is vrij simpel. Als men het paard niet meer indrukwekkend kan maken door het rijden, zal de fokker proberen om een paard indrukwekkender te maken middels het fokken. Daardoor kun je dus grote paarden,met veel front bijna op bestelling krijgen. En als ze dan ook nog wat door de lucht graaien, is het helemaal een beste koop Knipoog.


Oeps........das wel weer heel erg de spijker op zijn kop Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 00:54

Een kleintje moet groot lijkenals hij gaat bewegen, en een grote moet klein lijken. Dat is wat een oude fokker mij ooit vertelde Haha!

Klein paard kan heel goed, maar dan moet het dier echt lekker bewegen. Kijk bijv. Barbria.............een klein supertalentje!

Zelf heb ik een Gribaldi merrie die 1.72 meet, maar ik had haar liever wat kleiner gehad. Maar ja.............geen paard die perfect is he Haha! Als ik haar perfect had willen hebben, had ze geen Grib als vader gehad Schijnheilig
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-04-04 00:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 00:09

Een klein paard die extra kan bewegen is zeker ook goed te verkopen. Maar de mensen worden langer, en dus de vraag naar grotere paarden ook. Het is ook een modeverschijnsel, met een groter paard kom je meer "binnen" in de dressuurring. Dressuur gaat natuurlijk tegenwoordig om het plaatje. Daarmee wil je als ruiter indrukwekkend zijn, en dat ben je sneller met een groot paard.............denkt "Men" Scheve mond


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: acerdurac en 119 bezoekers