Fok planning?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
PaulineS
Berichten: 246
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Diemen

Fok planning?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-04 17:58

Ik wil dit voorjaar mijn bijna 12 jarige merrie laten dekken. Het is voor mij de eerste keer, ben behoorlijk ontwetend. (stroop wel Bokt af:-) Ik heb al een aantal beslissingen genomen: hengstenkeuze staat vrijwel vast; wil haar laten insemineren op een dekstation in de buurt, periode eind april tot juli als mogelijke dekdata. Mijn merrie is nog niet hengstig geweest. (voor zover ik weet). Waar moet ik nu nog allemaal rekening mee houden?
Moet er ook eerst een dierenarts komen, voordat ze naar het dekstation vertrekt? Zo ja, wat doen ze dan? Vragen, vragen, vragen... Alle adviezen zijn welkom! Thanks!



PaulineS
Berichten: 246
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-04 22:09

Is het gebruikelijk dat een schouwhengst langs komt? Is dit uitsluitend om de cyclus op gang te helpen? Mijn merrie reageerde de vorige jaren ook uitstekend op ruinen.... En nee. ik was nog helemaal niet van plan om medicamenten aan de slag te gaan. KI is al behoorlijk onnatuurlijk Knipoog

PaulineS
Berichten: 246
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-04 22:41

Nog even geduld hebben dus! Ik zal d'r de komende tijd wel wat laten paraderen bij haar ruinenvriendjes.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 137 bezoekers