Welsh hengstje

Moderators: Coby, Nicole288, SayaJones, A_nouk, C_arola, Dyonne, petraaken, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Els

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-01 13:59

Is er hier iemand die veel van Welsh afstammingen weet? Wij hebben een Welsh hengstje van 2 jaar, kleine maat met volgende afstamming: V: Buren's Nelson, MV: Nachtegaal's Captain (MMV: Mijnsherenwegen's Gilbert).
Zijn die bekend bij jullie en is het een goeie afstamming?

Els

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-01 15:18

Bedankt al! Ik ken niet veel van Welsh. We hadden dit hengstje gekocht als probeerhengstje vor de hengstige merries (paarden). Maar nu blijkt hij mooi uit te groeien en inderdaad zeer goed te bewegen. We zouden hem eventueel uitbrengen voor de hengstenkeuring dit jaar. Hij is ook zwart en dat oogt mooi.
De vader Buren's Nelson is uit de merrie Lonneke (uit Hoogehof's Cyrano en Mastmolen's Freya).
De moeder is Winkelshoeve's Jodie uit dus Nachtegaal's Captain en Cupper's Winny (uit Mijnsherenwegen's Gilbert en Wimona).
Meer staat er niet op. Heel tof dat je er iets meer van weet, ik ben blij dat je z'n afstamming redelijk goed vindt.
Alvast bedankt!

Els

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-01 09:06

Wel ik zal jullie mening vragen als experts. Ik heb nog geen foto (recent) van hem maar zal dit zeker vlug doen en dan post ik hem. Naar het schijnt is het stamboek in Belgiƫ nog heel klein en zijn ze nog iets soepeler dan in Nederland (omdat er gewoon niet zoveel keuze is).

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie