junior STV: te koop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 08:42

wablieft joost voor een ponyhengst? Slik, de prijzen bij de paarden zijn de hoogte ingeschoten (voor de goeie dan) maar blijkbaar kunnen ze er ook weg mee bij de pony's.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 18:59

Wouter24"]
[VN] Juridisch gevecht na dood paard
[quote="DaniellevA"]
[quote="Lielle schreef:
en wat mij betreft graag nog een reactie op het verhaal rond de paarden die alleen maar geschikt waren om rond te crossen in de bak. Daarmee heb je bij mij iig een hoop sympathie verloren, net als door de shetlander scene.

Daar bedoel ik mee te zeggen dat hun alleen met paarden kwamen die totaal niet geschikt zijn voor het niveau dat ik gereden heb en wou gaan rijden
[/quote]

Mijnsinziens valt Junior daar ook onder Haha!
[/quote]

Dat toch maar eens deze uitslagenlijst doornemen.

http://www.nvdr.demon.nl/uitslag.ermelo.150204.doc

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 19:01

weet je wat mij zo opvalt, dat HP met junior bijna nooit hoog scoorde, en nu hij in eens 70 % met rubels heeft gehaald, heeft hij ook ineens kei hoge score met junior :S

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 21:08

Ik vind 'm wel leuk. Ze mogen 'm morgen brengen. Zou 'ie nog steeds zoveel praatjes hebben als 'ie in endurance-training stond? Even dertig kilometer losdraven en daarna de proef in?

Ik zie het helemaal voor me, onder het zadel naar concours, precies op tijd aankomen, gauw dressuurzadel en wit dekje, dressuurruiter erop en rijden maar. Als het een doorslaand succes is... we're onto something here Haha!

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 21:10

Wie weet hoe het gister is gegaan in de interII?

[edit]beetje typlectisch gedrag[/edit]

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 21:22

Ik zou zo'n paard wel op stal willen hebben staan Lachen

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 22:09

ArwenLune schreef:
Zou 'ie nog steeds zoveel praatjes hebben als 'ie in endurance-training stond?


Als het karakter maar een beetje lijkt op dat van zijn opa (Wahtamin) dan is het antwoord: JA!!
En ik kan het weten, want Amigo is een Wahtamin en die heeft na 50-60 km nog een hoop praatjes.

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 23:24

Er zijn wel meer volbloeden die dat doen. Mi moet ie gewoon tussen de oren alles weer op een rijtje hebben en dan heb je er een wereldpaard aan. Ik wil Aimee wel sponsoren met een 10-tje... hahaha... (kijkt even naar bodem potomonnee, ja kan nog uit...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 00:14

Ik heb een aantal Wahtamins gereden maar die waren toch echt superbraaf altijd.

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 00:15

Hij is wel braaf, hij wil alleen altijd gaan en weet van geen ophouden Haha!

Heel energiek en vandaar dat ik me dan ook afvraag of veel werk geven aan een paard als Junior, zoveel verschil maakt.
Bovendien heb ik gemerkt dat naarmate ze fitter worden, ze ook drukker worden.
Laatst bijgewerkt door Symbeami op 23-02-04 00:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 00:16

Symbeami schreef:
Hij is wel braaf, hij wil alleen altijd gaan en weet van geen ophouden Haha!



Dan heeft ie toch juist een superkarakter!

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 00:19

Nou en of hij een super karakter heeft. Bedoelde het ook zeker niet negatief. Ben erg dol op hem!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 00:32

Symbeami schreef:
Heel energiek en vandaar dat ik me dan ook afvraag of veel werk geven aan een paard als Junior, zoveel verschil maakt.


Zou jou Amigo juist niet ook gek worden als 'ie alleen maar rondjes liep in de bak en altijd elke pas precies moest zoals de ruiter 'm wilde? In mijn ogen is het juist goed (voor alle paarden maar helemaal voor zoeentje) om zich eens op een andere manier in het zweet te werken.

Net als ik niet altijd zware literatuur wil lezen maar ook wel eens een roman. Of fantasy. Of een stripboek. Verandering van spijs doet eten, zeggen ze toch? Misschien heeft dit paard wel baat bij een tijdje bos-cross therapie Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 00:36

Energiek is Junior bepaald niet. Junior is flegmatiek en lui. Junior WIL gewoon niet. Dat was zelfs vorige week zichtbaar in Ermelo.

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 00:44

En het was zo'n bokker? (niet te verwarren met een Bokker Haha! )
Had wel uit wat commentaar begrepen dat hij wat lauw was.
Misschien heeft Arwen gelijk, is hij gebaat bij bos-cross therapie.

Want ik blijf me dan toch afvragen WAAROM hij dan niet (meer) wil. Bij Anky liep hij toch goed?

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 01:03

Alternatief: netjes aftrainen en een half jaartje hier het reservaat ingooien. Dag Junior, word maar lekker bosponnie, als je weer weet hoe dat paard-zijn ook weer in z'n werk ging vissen we je er wel weer uit jongen... (want een verwant van Amigo die flegmatiek en lui is, dat wil er bij mij niet in... dat klinkt als een paard dat tussen de oren platgereden is...)

(dat, en al die Junior x New Forest veultjes worden vast heel leuk, want de kudde in het reservaat zijn New Forestertjes...)

Het is jammer dat dit soort dingen geen optie zijn als het om zulke geldbedragen gaat. Ik heb meerdere paarden met problemen (van 'uitgeblust' tot 'superverzet') enorm op zien leven van een regime van in een kudde het land op en om de dag een stevige bosrit. Wat blijkt? Als je wekelijks 2x een halfuurtje gymnastiseerd boet zo'n dier niet of nauwelijks in op trainingsniveau. Maar ze willen 'm zeker niet een half jaartje brengen...? Nee dacht het ook niet.

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 01:53

Zo hey dat wist ik niet eens dat die te koop stond, maar kan me aan de andere kant ook wel voorstellen dat ze bang voor hem is geworden, maar wel jammer.

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 10:21

Uhm, Arwen, toen ik Amigo als 11 jarige kocht, was hij een in de staak geraakt springpaard......

Heb hem ook een jaartje vrijaf gegeven. In elk geval geen wedstrijden. Ging wel met hem naar de club en ik nam ook prive les, zowel dressuur als springen.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 10:46

Symbeami schreef:
Uhm, Arwen, toen ik Amigo als 11 jarige kocht, was hij een in de staak geraakt springpaard......


Bewijst dat niet juist mijn punt?

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 12:47

Als zo ongeveer bewezen is dat het paard gewoon niet WIL; kun je zo'n paard dan wel als sportpaard verkopen.
Ik bedoel eigenlijk of zo'n paard zo'n mega-bedrag wel waard zou zijn als hij toch niet aan de verwachtingen van een dressuurruiter (kan) voldoet(n). Of is dat niet reeel gedacht van mij?

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 13:10

volgens mij is het niet de bedoeling om hem enkel als sportpaard te verkopen maar ook als dekhengst. Anders had Mark Biemans hem wel gecastreerd en verkocht voor de sport zoals hij met bijna al zijn vorige hengsten heeft gedaan (Ravel STV, Duko en Ravels naughty, Highness zou ook gecastreerd zijn en verkocht voor de sport naar Zuid-Afrika)

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 13:49

Maar dan blijft natuurlijk de vraag of je een hengst die in de sport niet al te best presteert, goed kunt verkopen. Als er dan toch zo'n bedrag neergeteld zou moeten worden zou ik liever eigenaar zijn van een paard dat het dubbel en dwars waard zou zijn, als van een hengst die niet zo meewerkt onder het zadel.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 14:06

Je hebt altijd van die gekken die hem wel als dekhengst willen (meer dan als sportpaard). Op een engels forum heb ik al gelezen dat veel amerikanen en Canadezen hem wel willen maar het geld niet hebben. dus een rijke amerikaanse paardenliefhebber zoeken.

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 14:28

Wouter24 schreef:
Wie weet hoe het gister is gegaan in de interII?

[edit]beetje typlectisch gedrag[/edit]


Minderhoud, Hans Peter Junior STV 63.05%

Suzanne F.

Berichten: 49207
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 14:43

Wouter24"]
[quote="Wouter24 schreef:
Wie weet hoe het gister is gegaan in de interII?

[edit]beetje typlectisch gedrag[/edit]


Minderhoud, Hans Peter Junior STV 63.05%
[/quote]

Pffff....beetje jammer hoor!! Gribaldi roeleert echt vet!!