Herkeuring Painted Black e.a.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 17:29

Pipo"]
[quote="Missouri schreef:

Ik denk niet dat ze hem doorlaten, Arie snapt zelf ook wel dat hij anders een hoop aanzien verliest Haha!


De herkeuringscommissie keurt, dus ik vraag mij nog steeds af of Arie daar bij zit. Hoop van wel:D
[/quote]

Even de Column van Mijnheer Frenk Jespers lezen. in IDS pag. 51 Haha!
w.o.
"Wat ik niet begrijp is dat er nog steeds vragen zijn over wat we graag willen zien.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik


ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 19:18

ceasario"]
[quote="Pipo"][quote="Missouri schreef:

Ik denk niet dat ze hem doorlaten, Arie snapt zelf ook wel dat hij anders een hoop aanzien verliest Haha!


De herkeuringscommissie keurt, dus ik vraag mij nog steeds af of Arie daar bij zit. Hoop van wel:D
[/quote]

Even de Column van Mijnheer Frenk Jespers lezen. in IDS pag. 51 Haha!
w.o.
"Wat ik niet begrijp is dat er nog steeds vragen zijn over wat we graag willen zien.
[/quote]


KWPN
16-04-2003: Paganini bij herkeuring ingeschreven


De zesjarige dressuurhengst Paganini (Havidoff x Bea ster van Statuar) is voor aanvang van de tussenbeoordeling door de herkeuringscommissie (Cor Moors, Marjan Dorresteijn en Harry Derks) goedgekeurd voor de KWPN-fokkerij.
Eigenaar Jo Rutten had herkeuring aangevraagd nadat Paganini na het verkort onderzoek niet in het stamboek werd ingeschreven. De herkeuringcommissie onderkent het feit dat de hengst meer souplesse zou moeten hebben, doch motiveerde de goedkeuring van Paganini met de redenen dat de hengst aanleg heeft voor de zwaardere oefeningen, kracht heeft in het achterbeen en zich tussen zijn leeftijdsgenoten onderscheid in de wedstrijdsport.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 19:40

Hoe gaan ze met deze tekst om: Sjef had die ook gelezen. Knipoog

zich tussen zijn leeftijdsgenoten onderscheid in de wedstrijdsport.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 19:49

Pipo"]
[quote="ceasario schreef:
Hoe gaan ze met deze tekst om: Sjef had die ook gelezen. Knipoog

zich tussen zijn leeftijdsgenoten onderscheid in de wedstrijdsport.



Even ontopic: Waarschijnlijk heeft hij die zin ook gelezen en het lijkt mij stug dat S en A PB weer aanbieden terwijl ze weten dat ze teleurgesteld worden. De kans dat hij ggk word lijkt mij dan ook zeker aanwezig.
Tijdens de hengstencompetitie won hij alles. Dat maakt hem zeker geen dekhengst, maar of ze er om heen kunnen Verward

Ik hoop van wel, maar ben erg bang van niet.
[/quote]

Citaat:
Tijdens de hengstencompetitie won hij alles


En als KWPN visitekaartje van de zomer in Verden.


Citaat:
KWPN
11-08-2003: WK Verden: Zilver voor Rousseau en Painted Black


Tijdens het Wereldkampioenschap voor jonge paarden in Verden hebben Hilltop Rousseau (Ferro x Roemer) en Painted Black (Gribaldi x Ferro) in hun leeftijdscategorie een zilveren medaille gehaald.

Nicolette van Lierop reed Rousseau vlak na Holga Finken met Fürst Heinrich (Florestan I x Donnerhall), die een monsterscore van 9,3 had neergezet. Voor Nicolette een extra motivatie om alles op alles te zetten en ervoor te rijden. Rousseau liep een schitterende proef, waarbij elasticiteit en charme gecombineerd werden met afdruk en power. Een prestatie die goed bleek voor de zilveren medaille in dit wereldkampioenschap.
Vier van de 15 finalepaarden waren van KWPN-makelij. Op de negende plaats eindigde Magic Rodrigo (Indorado x Stuyvesant xx), op twaalf de KWPN-hengst Rhodium (Ferro x G.Ramiro Z) en de 14-de plaats was voor XXL (Krack C x Balzflug).

Bij de zesjarigen had Anky van Grunsven met Painted Black in de eerste ronde al laten zien, dat ze een combinatie waren om rekening mee te houden, door een tweede plaats voor zich op te eisen. Deze uitgangspositie wist Anky met Painted Black te verzilveren in de finale, dankzij een proef waarin vooral de drafreprise van de chique Gribaldi-zoon bijzonder aansprak. De gouden medaille bij de zesjarigen ging naar de Sandro Hit-dochter Poëtin.
Maar liefst eenderde van de finalepaarden waren Nederlands gefokt. PAVO-winnaar Reduson Patser eindigde als vijfde, KWPN-hengst Paddox werd zesde, Pays Bas NL negende en Mayfield Pzazz 15-de.


De volledige uitslagen van het wereldkampioenschap zijn op de website van dit evenement te bekijken (klik hier)

(KdH, overname zonder toestemming verboden)

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 22:25

sarabande schreef:
[
Maar ik denk dat ik de redenering van Zanekin volg, vooral dat buitenzwieren Haha!
[/quote]


You're Welcome.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 22:34

sarabande"]
[quote="ceasario"][quote="sarabande schreef:
[
Maar ik denk dat ik de redenering van Zanekin volg, vooral dat buitenzwieren Haha!
[/quote]

You're Welcome.


Bedankt ik wou dat ik er 10 van zulke op stal had. Helaas maar 1 en die koester ik.
[/quote]

En daar gaat het om .
De merrielijn.
Maar als je geen merrielijn hebt, dan heeft men in het algemeen een probleem. Vandaar die probleemmakers.
Het is aan de fokker.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 22:43

Je kunt ook in zo'n merrielijn verder kijken van Painted Black.
Gribaldi x Ferro x Officier

De Ferro dochter is Z dressuur en Keur.
De Officier dochter is Z dressuur Keur sport.
Wie was Officier die bij de Crom stond?
Een hengst die onder naam Loewenbrau in Denemarken dekte.
En dan zoek je in Denemarken of er kinderen van zijn.
En je vindt er kleindochter van.
En dan vraag je je af waar komt die halslengte vandaan.

Afbeelding

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 22:51

sarabande schreef:
Als die hals daar helemaal vandaan komt. Mag dat paard op de foto dan ook de schuld krijgen van die grote kop en die pony uitstraling???


Heb je naturel of Lord kop ooit gezien.
Jij zweert toch altijd bij je merrielijn. En dat is ook juist.
Alleen kun je die pony er niet op gebruiken vandaar dat je zoekt naar die zwaargewichten.
Doen wij ook voor de een weer niet voor de andere.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 22:55

Zannekin"]
[quote="MissHIS schreef:
Wegen zijn prestaties op tegen alle concessies die moeten worden gedaan?


Wil me niet uitspreken over PB zelf.
Vaak worden die oudere hengsten die op prestatie worden genomen toch niet meer bekeken? Kan me niet voorstellen dat van Briar meer bekend is dan zijn Zweedse keuring, laat staan nakomelingen bekeken. Volgens mij is Relevant ook pas aangeboden nadat hij GP startte (oldenburg dan). Is allemaal niet voor niks.
Vandaar denk ik dat ze dat bij PB zouden willen vermijden (als hij ooit zover geraakt).

Ik begrijp al niet dat ze hem nog willen aanbieden, of is dat misschien fnancieel interessanter?
[/quote]

Dat laatste, want hij heeft wel iets gekost gedeeld door 4 personen. Knipoog

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 23:20

sarabande schreef:
Als die hals daar helemaal vandaan komt. Mag dat paard op de foto dan ook de schuld krijgen van die grote kop en die pony uitstraling???


Misschien brengt die hals lengte ook wel van de vader.
Maar een beetje nadenken en filosoferen kan niet verkeerd zijn Haha!

Afbeelding

Lord Calidos X Carolus

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 08:28

Nostalgist__"]
[quote="GribaldiFAN schreef:

Vraag ik me toch echt af waarom mensen hem als een aanwinst beschouwen voor de kwpn fokkerij?


Is het ook niet!
1. Hij is niet genoeg vaderdier
2. heeft de bewegingsvorm van vader Gribaldi
3. Is niet interresant qua merrielijn
4. Laat maar eerst Grand Prix lopen met bewezen nakomelingen
5. Bloed Ferro en Gribaldi is ruimschoots aanwezig

Zo kunnen we nog wel ff doorgaan! !
[/quote]
Die prestatie van de moederlijn komt niet veel bij al die "Bokkers" voor.
Sommige begrijpen blijkbaar niet wat dit wil zeggen bij een stamboek
als het KWPN.


Je kunt ook in zo'n merrielijn verder kijken van Painted Black.
Gribaldi x Ferro x Officier

De Ferro dochter is Z dressuur en Keur.
De Officier dochter is Z dressuur Keur sport.
Wie was Officier die bij de Crom stond?
Een hengst die onder naam Loewenbrau in Denemarken dekte.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 08:38

petraaken"]
[quote="ceasario schreef:
Je kunt ook in zo'n merrielijn verder kijken van Painted Black.
Gribaldi x Ferro x Officier

De Ferro dochter is Z dressuur en Keur.
De Officier dochter is Z dressuur Keur sport.
Wie was Officier die bij de Crom stond?
Een hengst die onder naam Loewenbrau in Denemarken dekte.


Is dat een bekende hengst in Denemarken misschien?
[/quote]

Niet als 1 + 1 ieder de helft is.
En dus een moederlijn totaal niet belangrijk is waar hier op Bokt ieder van uitgaat. Of het moet sinds 24 uur weer veranderd zijn.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 17:50

saluut schreef:
[ Bij sommige ruiters is het jammer dát ze van de verkeerde kant zijn.
[/quote]


Komt dit bij Amazones ook voor ?

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 17:59

Wouter24 schreef:
Gelukkig niet zo veel als bij de mannen Knipoog


Of het valt niet zo op Haha!

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 11:13

CGJ12 schreef:
Deze aanmelding is trouwens goedkoper dan een dek-advertentie in IDS...........handig.



Citaat:
KWPN
17-02-2004: Anky van Grunsven ambassadeur topsport


Anky van Grunsven is vanmiddag gepresenteerd als één van de ambassadeurs van het Nederlands Olympisch Team voor Athene. Het Team de Mission van NOC*NSF bestaande uit Joop Alberda, Marcel Sturkenboom en Peter Vogelzang maakte in Utrecht in totaal elf ambassadeurs bekend. Naast Anky van Grunsven zijn dat Michael Boogerd (wielrennen), Carolijn Brouwer (zeilen), Pieter van den Hoogenband (zwemmen), Mark Huizinga (judo), Lornah Kiplagat (atletiek), Verona van de Leur (turnen), Esther Vergeer (rolstoeltennis), Martin Verkerk (tennis), Leontien Zijlaard-van Moorsel (wielrennen) en Simon Vroemen (atletiek).

Allemaal zijn de ambassadeurs internationale toppers die in hun sport het hoogste willen bereiken. Hun passie en ambitie vormen een bron van inspiratie voor collega-topsporters, maar ook voor elke sportliefhebber en vooral voor de jeugd. De ambassadeurs weten hoe belangrijk (top)sport voor onze samenleving is en zullen dit in 2004 dan ook uitdragen.

De ambassadeurs zijn representanten voor de gehele (olympische) afvaardiging. Ze moeten intern en extern een positief beeld uitdragen, een voorbeeldfunctie vertolken en een klankbord zijn voor het management in Athene.

Meer informatie over Anky van Grunsven:
zie de mediaguide op www.paardensport.nl/topsport

Meer informatie over alle sporters:
zie de website van NOC*NSF, www.sport.nl

(Bron: persbericht KNHS, bew. CvA)

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 12:27

Painted Black is gekeurd door het KWPN. Haha! Haha! Knipoog

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 12:39

Suzanne F."]
[quote="Lovely schreef:
Er staat: GEKEURD Haha!.

What's the verdict??

Als iemand daar in de buurt tetuuuuhuu hoort, dan weten we genoeg.


Er staat GEkeurd niet BEkeurd..... Haha!
[/quote]

Hij kan alleen erkend zijn. door het KWPN.
Daar het een AES goedgekeurde hengst is.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 12:41

CGJ12 schreef:
Met dat knipoogje kan die ouwe Ceasario ons ook nog wel eens op het verkeerde been zetten trouwens............. Knipoog

hoop ik........... Scheve mond


Je zal er toch aan moeten geloven. Haha!

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 12:48

sarabande schreef:
Waarom geloven jullie Ceasario toch niet Verward Haha!


Omdat ze nooit in de kerk komen.
Want daar geloof je.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 12:51

Die combinatie is op zich al goed voor 300 dekkingen in 2004.........
x 850 Euro en is daar mee de investering terug verdiend.
En nog een paard over. Haha!
En die arme fokkertjes maar sappelen. Huilen

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 13:22

petraaken"]
[quote="sarabande schreef:
Waarom geloven jullie Ceasario toch niet Verward Haha!



omdat zijn berichten vaak enorm verwarrend zijn denk ik.
[/quote]


Maar wel te toetsen op waarheid. Haha!

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 14:49

Pipo schreef:
Painted Black is inderdaad aangewezen voor de verrichting, onder voorbehoud dat hij zijn nakomelingen laat zien. De perfecte manier in mijn ogen om hem straks voorgoed de deur te wijzen. Dan hebben ze laten zien dat ze het dier serieus hebben genomen, maar hem werkelijk niet goed genoeg vinden. Nu alleen nog hopen dat bovenstaand scenario ook zo gaat gebeuren Haha!

Na-ief ? Tong uitsteken


KWPN HK
20-02-2004: Uitslagen na- en herkeuring Ermelo


Er zijn in totaal vier hengsten via de nakeuring aangewezen voor het verrichtingsonderzoek:
264 (Heartbreaker x Oula Owl xx), 289 (Hors La Loi II x Narcos II), 728 (Voltaire x Landgraf I) en 759 Padinus (Heartbreaker x Grannus)

Er zijn twee tuigpaardhengsten aangewezen via de herkeuring:
872 (Lorton x Ganges) en 892 (Manno x Cambridge Cole)

Via herkeuring bij de rijpaarden zijn drie hengsten aangewezen voor het verrichtingsonderzoek, waarvan twee onder voorbehoud:
De herkeuringscommissie zal van de hengsten 757 Painted Black (Gribaldi x Ferro)en 761 Montreal (Indoctro x Nimmerdor) nakomelingen gaan bekijken en daarover rapporteren voordat deze hengsten op 15 maart kunnen worden aangeleverd voor het verkort verrichtingsonderzoek.
De derde hengst die is aangewezen is cat. nr. 500 (Negro x Ahorn).

(Persbericht, overname zonder bronvermelding toegestaan)

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 15:39

Pipo"]
[quote="Missouri"][quote="Pipo schreef:
Tenzij ze willen dat Nederland over enkele jaren goud wint bij de ponys Haha!


... zei Missouri tegen me aan de telefoon nog geen uur geleden Haha! Haha! Haha! Kusje

Nederland, voor Uw beste EK pony's!!
[/quote]


Ah jij was dat he Haha!

Hmm, inderdaad CGJ geef die AESsers ook hun lolletje.
[/quote]

lolletje
Boeren kiespijnlol. Ach gut

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 16:42

Wouter24 schreef:
Voor de eerste bez. ga ik dit jaar me New Forester aanmelden bij het wpn, super pedigree, springen als een tijger, kruizen met PB en een nieuwe tak van KWPN is geboren Haha!


De Amerikaanse hunter is er ook al. Haha!


Maar dit stamboek bestaat niet meer. OK dan!

[FA] Onderwijs mij.... Knipoog

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 17:40

Sall"]
[quote="ceasario"][quote="Wouter24 schreef:
Voor de eerste bez. ga ik dit jaar me New Forester aanmelden bij het wpn, super pedigree, springen als een tijger, kruizen met PB en een nieuwe tak van KWPN is geboren Haha!


De Amerikaanse hunter is er ook al. Haha!


Maar dit stamboek bestaat niet meer. OK dan!

[FA] Onderwijs mij.... Knipoog
[/quote]


Ik begrijp niet goed, wat mijn topic met dit onderwerp te maken heeft

Geloof niet dat ik met een New Forester aan het fokken ben of met een 'Amerikaanse Hunter'
[/quote]

Dat jouw topic .veel van de inhoud uit een "oude"wereld komt.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 bezoekers