Wie heeft er voor mij onfo over de Dales en Mèrens?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-01 11:01

Over de Mèrens heb ik al wel een beetje gevonden, ook het telefoonnummer van het stamboek enzo, maar over de Dales kan ik op ned.sites bijna niets anders vinden dan een rasbeschrijven, niks over eventuele fokkers ed....
Kan iemand me helpen?

Groetjes Sonja

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 11:14

Ik heb een kennis met een Dales pony,
het schijnt één van de weinige (enige?) in Nederland te zijn.
Ze heeft hem zelf geïmporteerd.

Eventueel kan ik wel achter een tel. nr of mailadres komen,
pb maar.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 11:38

Dales komt idd minder voor dan de Fell en Merens...
Ik heb destijds wel het een en ander er over opgezocht dus ik zal thuis mijn archief eens doorspitten voor je Knipoog

BTW, bij ons staat nog een ERG lieve Fell-pony te koop, gaat alleen voor een heel goed tehuis weg, dus zit geen haast bij, staat al ruim een jaar te koop. Het is een Fell-merrie met een wit kolletje, nu 1,5 jaar oud en nu al bijna net zo groot als de moeder (1.38)

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-01 11:56

Van de merens heb ik gelezen dat ze maximaal 146 ofzo zijn, maar ik heb toevallig een paar advertenties gezien waarin ze stonden aangeboden (met papieren) van zo'n 1.50.....Dat lijkt me een supermooie maat......
En toch is een fries ook mooi, maar ik denk dat bv de merens net een beetje handzamer is en niet gelijk zo kolosaal groot, misschien is dat beter......?
Ik ga straks het stamboek eens bellen, eens vragen naar meer inlichtingen....

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 11:59

Een fries is niet zo groot hoor, die van ons zijn ook maar 1.56. De meeste blijven trouwens onder de 1.60.

Een Merens is een echte pony om te zien, de fries is dan wel groter maar wel eleganter.
Met een Merens heb ik geen ervaring maar als ik het karakter van een doorsnee pony neem heb ik toch liever een Fries!