vraagje opzeggen lidmaatschap stamboek en paspoort

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

vraagje opzeggen lidmaatschap stamboek en paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-03 14:33

ik heb afgelopen week een brief naar 'Vereniging Nederlands Fjordenpaarden Stamboek' gestuurd om mijn lidmaatschap op te zeggen.
dit omdat het mij alleen maar veel geld kost en ik toch niet mee doe aan keuringen en niet met loulou wil fokken. ik heb dus nix aan dit lidmaatschap.

nou krijg ik een brief terug met daarin: 'Hiebij bevestigen wij uw afmelding bla bla bla....

en dan:

'Daar bovenstaanden paarden nog op uw naam staan, verzoek ik U het stamboekpapier(en) of paspoort(en) aan ons op te zenden ter afschrijving van uw naam.
Mocht u inmiddels bovenstaande paard(en) verkocht hebben, dan gaarne hierover schriftelijk bericht aan wie U ze verkocht heeft'


nou mijn vraag: waarom moet ik het paspoort opsturen?
ik heb een brief gestuurd met al mijn en loulou's gegevens. en daarbij vermeld dat loulou gewoon in mijn bezit blijft.
het blijft mijn paard dus ze moet toch ook gewoon op mijn naam blijven staan?

ik heb hierover het stamboek gebeld, maar ik kreeg iemand aan de telefoon die er geen verstand van had zei hij en ik kon vrijdag terugbellen.

maar weten jullie misschien waarom dit nodig is?

ik heb namelijk niet echt zin om mijn paspoort op te sturen. dan moet dat weer aangetekend enz en dat kost ook weer geld.


loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-03 17:34

da kan nie, want het wordt automatisch van m'n rekening afgeschreven.

weet niemand waarom dit zo is?


loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-03 17:49

m'n lidmaatschap is nou iig opgezegd. dat heb ik hier zwart op wit staan.
maar mijn papieren ga ik echt niet opsturen
ze kunnen een kopietje krijgen, maar meer niet
ik zal morge nog maar een keer bellen Scheve mond

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-03 13:08

Marcella schreef:

Heb ook mijn lidmaatschap opgezegd en kreeg toen ook zo'n brief. Niet opsturen die papieren je bent ze nodig als je wedstrijden wil rijden. Ze denken dat als je lidmaatschap opzegt dat je paard verkocht of dood is. Verward


ja dat is dus het stomme. ik heb heeel duidelijk in de brief gezet dat ze gewoon van mij blijft.


,
Citaat:
wat betreft het automatisch van je rekening schrijven, ook dat kan je zelf gewoon stoppen hoor, jij bent baas over jouw rekening en ben jij het niet eens met een transactie kan je deze stopzetten.


ik denk ook niet dat ze het nog van m'n rekening af zullen schrijven, want ik heb zwart op wit bevestigd staan dat m'n lidmaatschap is opgezegd Lachen

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-03 16:51

Dees schreef:
Nou, leuk geprobeerd van hun uit. Maar het papier hoort bij het paard, of de eigenaar van het paard nou lid is van enig stamboek of niet.
Je bent niet eens verplicht om je paard op jou naam te stellen....

Dus laat dat stamboek, welke het ook is, maar lekker sudderen in hun eigen regeltjes. Jij hebt je lidmaatschap keurig opgezegd, je hoeft ze nu niet meer te betalen, en dat papier mag je gewoon lekker bij je paard behouden.
Ze willen graag dat je het retour stuurt als het paard niet meer is, maar ook dat kunnen ze niet afdwingen. Wat zouden ze willen doen, de papier-politie op je af sturen...whahaha... nee hoor, lekker houden. Ik zou er zelf niet eens meer achteraan bellen....


haha thanx, dat dacht ik dus ook.

maar ik ga nog wel ff bellen, heb wel zin om te zeiken }>

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-03 11:02

Ik heb nog een keer gebeld en gezegd dat ik niet van plan was m'n papieren op te sturen.
Hij zei toen dat het wel moest want blabla.
toen vroeg ik nogmaals waarom en toen vroeg hij heel verbaasd of m'n paard dan niet dood was?

dus ik maar even gezegd dat heeel duidelijk in de brief stond dat ze gewoon in mijn bezit bleef. maard dat had ie niet gelezen toen hoefde ik alleen maar m'n naam en loulou's nummer te geven en toen was het opgelost Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 bezoekers