fokkers van alle rassen even lezen aub

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

fokkers van alle rassen even lezen aub

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-03 12:06

door het grote aanbod van veulens kreeg ik een idee (misschien iets waar anderen ook al aan gedacht hebben). voor puppies en kittens zijn er zogenaamde boxen die je krijg bij de aanschaf. soms via de fokker, maar ook vaak via dierenwinkels. in zo´n box zitten dan wat spulletjes en lekkernijen voor het jonge dier (o.a. riem, proefzakjes voer, speeltje, snoepjes). dit wordt uitgegeven via een merk van voer.

ik zat er dus aan te denken of het een idee is om ook zoiets samen te stellen voor mensen die een veulen kopen. dat de fokker van het veulen (of dit nu beroepsmatig is of hobbymatig) zo´n doosje meegeeft aan de koper. als inhoud zat ik aan het volgende te denken:
- veulenhalster (bij grote veulens die het veulenhalster niet passen een passend halster) in de kleuren zwart of wit (meest neutraal);
- halstertouw;
- zakje met paardensnoepjes;
- eventueel poetsgerei (niet uitgebreid, maar bijv. rossborstel, hardeborstel, zachteborstel en hoevekrabber);
- stalbordje waar de naam op ingevuld kan worden;
- misschien proefzakje veulenbrok;
- eventueel een klein boekje met tips voor voeding, verzorging etc.

wat ik wil weten is of hier belangstelling voor zou zijn en wat je als fokker uit wil geven voor zo´n doosje.
andere tips over inhoud zijn natuurlijk ook welkom.

ik denk dat het een stukje service is naar de koper toe en voor jezelf als fokker een stukje extra reclame. dat mensen zeggen van "goh, als je daar en daar een veulen koop, dan krijg je er een pakketje bij voor het veulen"

over de aanpak heb ik verder nog niet nagedacht, maar bij voldoende belangstelling wil ik er achteraan gaan en misschien kan ik via sponsers (voedermerken etc. ) iets voor elkaar krijgen dat het voor de fokker niet te veel gaat kosten.
het is niet de bedoeling voor mij om winst te maken met dit, maar puur voor een stukje extra service zoals ik al zei. het is vandaag de dag niet goedkoop om een paard en in dit geval een veulen te kopen en te onderhouden.

ik ben dus o.a. op dit idee gekomen door de bstaande boxen voor honden en katten, maar ook doordat ik dit jaar samen met mijn vriend 2 veulens heb gekocht en bij beiden zelf voor de halsters en touwen moest zorgen. op deze manier is dat dus niet nodig voor de koper.

om dit lange verhaal kort te maken, laat even weten of er belangstelling is en of je tips heb over de inhoud (wat mag er niet ontbreken en wat is onnodig om erin te doen). ook zou er een mogelijkheid zijn voor een eenvoudige box (dus bijv. alleen halster, touw, zakje snoep) of een wat uitgebreidere box (dus bijv. halster, touw, zakje snoep, poetsgerei, naambordje, etc.).

groetjes, jolanda



duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-03 12:22

daarom ben ik ook wat aan het polsen of er belangstelling voor is en wat de inhoud betreft, die staat niet vast of wat dan ook. het is een hersenpinsel van me.

wat het verkopen van een veulen betreft, denk ik niet dat iemand al pony´s moet hebben om een veulen aan te schaffen, wel ervaring met (jonge) paarden en dat is een heel verschil. wij hebben 2 veulens en daar juist voor gekozen ipv van volwassen paarden.

sjuimpje: dat is mooi dat je al standaart een halster en touw erbij geeft, maar dat is niet overal zo (zeg ik uit ervaring).

bedankt voor jullie reacties in ieder geval

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-03 12:26

het is jammer van mijn idee Knipoog maar verder ben ik blij te lezen dat jullie zoveel doen bij de verkoop van het veulen.

enne petraaken ik heb echt bij allebei de veulens zelf een halster en touw moeten kopen en meenemen bij het ophalen van de veulens. het is dus jammer genoeg niet bij iedereen standaard dat dat erbij zit.

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-03 12:30

Sjuimpje"]
[quote="duivelintje schreef:
sjuimpje: dat is mooi dat je al standaart een halster en touw erbij geeft, maar dat is niet overal zo (zeg ik uit ervaring).

Is gewoon normaalste zaak van de wereld, je verkoopt een paard op zo'n manier dat die mensen hem zo op stal kunnen zetten. Dus met halster en touw en wanneer van toepassing ook met deken.
[/quote]

helaas niet overal en bij iedereen. toch een mooie zaak dat jullie er wel zo over denken. zou ik namelijk ook doen als ik zou fokken of in de paardenhandel zou zitten. aleen maar goed nieuws als de meesten erzo over denken dat dit standaard erbij hoort toch? is alleen maar positief vind ik.

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-03 12:50

het is duidelijk dat er geen belangstelling voor is. zoals eerder ben ik blij dat jullie de meeste dingen zelf al als vanzelfsprekend vinden.

foto´s zijn idd erg leuk om erbij te krijgen, bij ons 2e veulen hebben we een fotoalbum, cd-rom met foto´s, video opnamen en een bordje met naam en ouders erbij gekregen. het is leuk om te zien hoe je veulen eruit zag net na de geboorte en om daar ook het materiaal van te hebben (vind ik dan persoonlijk)

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-03 13:27

het is leuk om foto´s te krijgen van je hummel toen hij / zij nog zo klein was (pas geboren etc.). de videoband die we kregen vond ik ook erg leuk. die was gemaakt net nadat hij geboren was.

duivelintje
Berichten: 510
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-03 23:55

fabienne schreef:
Zeker hoort een touw en halster gewoon bij het paard als je dat verkoopt/koopt.

Daarnaast hoort de verkoper ook bij de betaling een klein bedrag geld (liefst in munten) terug te geven aan de koper. Dit noemen ze 'zegengeld' en het is bedoeld als gebaar om de koper geluk te wensen met zijn nieuwe aankoop!


dit hebben ze bij mij 1x gedaan, alleen werkte het tegen ipv voor. het paard kon ik gelijk terug geven toen de da hem zag. hij had hengstenverlamming.......


wat hebben wij dan fout gedaan dat we bij beide veulens zelf ons halster moesten kopen? (bij 2 verschillende fokkers).


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MizzMontana, yeentll en 77 bezoekers