info over tinkers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
avincav

Berichten: 282
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: oude pekela

info over tinkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-03 14:42

ik ben op zoek naar meer info over tinkers. Lachen wat voor een karakter ze hebben, als het leuke paarden zijn om te hebben en dat soort dingen. want ik heb nu mijn eigen ex-draver te koop Huilen te staan en nadat hij verkocht is, wil ik me een tinker gaan kopen. daarom wil ik graag informatie erover weten Knipoog

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 15:28

kijk eens op www.tinkerwereld.com of www.tinkerstamboek.nl daar staat erg veel informatie over tinkers.
Ik zelf vind mijn tinekr ideaal maar je moet wel je gebruiksdoel er aan aanpassen verwacht niet van een tinker dat hij makkelijk de dressuur door loopt of dat hij goed springt. ze kunnen het wel maar het zijn er gewoon niet de ideale paarden voor. Maar om mee te werken en in hun karakter zijn het ideale paarden. hoewel ik er een ander paard bij wil om toch sportgerichter mee bezig te zijn, gaat mijn tinker niet weg, ze heeft zo'n super karakter dat dat al haar midner kanten helemaal opbeurt.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 15:29


caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 16:09

wat wil je persoonlijk weten?
op de laatste site die visje heeft vermeld , weet ik wel wat te vertellen over die stal.

IngridHar

Berichten: 1739
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 17:41

kijk eens bij slowchat daar staat een topic tinkerpraat erg leuk. Staan allemaal verhalen van tinkereigenaren en wat ze hebben meegemaakt die dag.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 21:30

www.gypsyhorses.com
alleen kijken als je een kwijlbakje hebt, anders wordt je toetsenbord nat, haha

blossem
Berichten: 45
Geregistreerd: 20-08-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 23:33

Je kunt wel met een tinker dressuur gaan rijden, maar dan kun je het beste op zoek gaan naar een luxe tinker. Ik rij er zelf ook namenlijk één en ze is heel wendbaar, en nageeflijk, ok ze zijn niet zo soepel als bijv. een KWPN-er, maar toch.
Succes met het zoeken van een tinker.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 12:57

ik heb een vanner tinker gehad, en die kon alles, wijken in stap draf en zelf galop, wending om voorhand en achterhand, dus dat maakt op zich niet veel uit, ligt eraan hoe je ze gaat trainen,
succes met je koop in ieder geval