Gezocht; mensen met een afstammeling van PARTOUT

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 15:08

Noureyev schreef:
Hoi Gribaldifan,

Mijn Partout is onder het zadel heel lastig.
Aan de hand en op stal en het land gedraagd hij zich voorbeeldig. Schijnheilig

Als ik aan het rijden ben, en ik ga wat vragen gaat hij in de staak.
Dit is meestal schrikken van iets wat NIET eng is,
dan moet ik hem gaan opvangen en dan gaat hij steigeren.
Erg leuk vindt hij dat.

Al laat ik hem lopen in zijn (nep) krulletjes is er totaal niets aan de hand.

Maar ik ben echt tot mijn oren verliefd op hem. Lovers


Hi,
ik heb sinds maart dit jaar een 6 jarige merrie van TCN Patrout.
ik heb contact met de eerste eigenaar gehad die haar kocht als veulen.
deze mensen vertelde mij dat ze altijd erg zenuwachtig was en erg kijkerig, ze werden hier een beetje gek van....
Pas is een hele brave merrie, hangt erg aan andere paarden en is een dikke knuffel op stal en in omgang (af en toe idd wat nurotisch als ze alleen is zonder haar vriendjes).
met rijden gaat het lekker zolang jij ook zegt ze lekker in haar nepkrulletje loopt op haar tempo maar als je haar echt aan het werk wil zetten komt ook mijn merrie in staking (ze kan dan goed hoog steigeren).
met veel training gaat het al veel beter, al wil ze absoluut niet bereden worden met zweep en spoortje en is ze soms er tegen het been.
in het verkeer is ze braaf, wel wat kijkerig maar is dan ook weinig gewend.
alleen de weg op wil ze niet, altijd met een vriendje....
tja wat moet ik nog meer zeggen, ik denk met veel training en consequent rijden komen wij er wel.
ik ben ook super gek op haar!

Helaas mijn 3 jaarlingen te koop, ben je op zoek naar leuke E pony wellicht heb ik een leuke voor je.


naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 08:27

haha dat zonder zadel rijden ken ik ja.
maar denk niet dat dit aan een Patrout afstamming ligt.

Pas is het gewoon niet gewend en vond het dood eng.

Helaas mijn 3 jaarlingen te koop, ben je op zoek naar leuke E pony wellicht heb ik een leuke voor je.

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 11:54

Pas heb ik ook nog maar van 1 maart maar heb toch een hoop vertrouwen in haar en als ik het zo bekijk zij ook in mij.

Naiade is een veel moeilijker paard, ik hoef Pas niet perse aan te sporen om te werken want dat doet ze heel graag.

Met dressuur gaat ze hard vooruit en doet dit zichtbaar erg graag.
Springen vind ze erg leuk, ze is geen springtalent maar een sprongetje op zijn tijd kan ze echt van genieten.

Maar of je Pas nou 7 dagen dressuur laat lopen of de helft buitenrijd, het blijft het zelfde paard.

Naiade (van saros xx) kan dat niet, 3 tot 4 dagen dressuur is echt genoeg voor haar anders krijgen we behoorlijk strijd.

Helaas mijn 3 jaarlingen te koop, ben je op zoek naar leuke E pony wellicht heb ik een leuke voor je.

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 16:06

peggel schreef:
ik heb twee jaar geleden een partout ingereden. het was een erg mooie merrie die goed kon lopen. ze was wel wat nerveus maar heeft nooit echt problemen gegeven. ook pakte ze alles heel makkelijk op. vooral de moeilijkere oefeningen.


Pas pakt moeilijke oefeningen ook erg makkelijk op.
Helaas de simpelste dingen zoals achterwaarts en netjes recht over steken van a naar c zijn lastiger.
Vandaar ook dat ik nu weinig moeilijke dingen vraag en me daar meer op ga consentreren.
Schiet toch niet op als ie straks Z oefeningen doet maar ik geen punten rijd in de L.

Helaas mijn 3 jaarlingen te koop, ben je op zoek naar leuke E pony wellicht heb ik een leuke voor je.

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 16:30

Nou hier dan een aantal helaas wazige foto's van mij en Pas.
Nieuwe foto's zal ik binnenkort maken, moet ik alleen iemand vinden die ze wil nemen...

Afbeelding op concours in Purmer

Afbeelding nog een x op concours.

vind haar draf altijd erg slecht als ik er op zit maar op foto's komt deze het beste uit...

mijn punten zijn altijd voor de stap en galop maar de laatste 2 x krijg ik ook goede punten voor de middendraf Lovers

Afbeelding
dit is bij de clinic van Thyrza in M'Beemster

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nou nog een paar van de clinic!

Helaas mijn 3 jaarlingen te koop, ben je op zoek naar leuke E pony wellicht heb ik een leuke voor je.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 54 bezoekers