Gezocht; mensen met een afstammeling van PARTOUT

Moderators: petraaken, Nicole288

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 20:39

Hoi,

Toevallig ken ik meerdere partout waarvan eentje heel goed. Deze partout heb ik een tijdje voor iemand gereden. Heel fijn paard met een super karakter. Ik heb met deze merrie ook voorop in een bruidloft stoet gereden, de merrie was toen net 3 jaar en net zadelmak. Ze gedroeg zich voorbeeldig. Daarnaast heb ik nog een paar keer meegedaan op fokdagen in de rubriek bestgaand rijpaard waar ze voornamelijk bij de eerste 3 eindigde. Kortom een eerlijk werkwillig paard met veel vermogen en talent. De merrie is nu ster en loopt m dressuur. Ook in de hand en met veulen is ze erg lief.

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 10:37

Hoi Noureyev,

Misschien is er iets anders aan de hand. Ik weet dat het lastig is als een paard kijkerig is en erg snel opgefokt is en daardoor in de staak gaat. Maar dat kun je veranderen door een andere manier van rijden te gaan proberen. Ook moet je goed weten dat alles aan je paard goed is. Daarmee bedoel ik heeft ie nergens last van. Geen last van de tanden, rug etc. drukt het zadel niet etc. Het is dat je zover weg woont anders zou ik graag een keertje willen komen kijken wat er met je paardje aan de hand is. Want ik denk dat dit niet partout gebonden is. Dit is overigens niet als kritiek bedoeld maar ik wil je graag helpen zodat jij en je paard meer plezier aan het rijden kunnen beleven.

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 10:39

Ik denk dat dit topic dan ook beter past bij rijtechnische problemen dan bij fokkerij en afstamming.

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 21:36

Noureyev schreef:
Beste Gibraldifan,

Ik heb een klinische en röbntgelogische keuring gehad,
En hij is ook echt ondersteboven gehaald en hij mankeerde niks.

Ook heb ik van de week een bloedtest laten doen.
Hier kwam alleen uit dat hij een te laag ijzer gehalte had.

Hij heeft een vitamine shot gehad en ik voor nu Haemolytan 400 en
hij is fitter dan ooit.

Ik vond namelijk dat hij best wel snel moe was.

Dat is goed om te horen. Vaak hoor je dezelfde problemen bij mensen die niet goed naar hun paard kijken. Gelukkig zijn er ook mensen zoals jij die hun paard wel goed nakijken. Ik denk dat je met een andere manier van trainen je paard zo aan het lopen kunt krijgen dat hij meer op jou gaat letten en rustiger wordt tijdens het rijden.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie