Te dikke veulenmerrie

Moderators: C_arola, Dyonne, SayaJones, Apple, Coby, petraaken, Nicole288, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 17:39

Esme_27"]
[quote="Voice schreef:
Hoi,

Volgens mij is het nog steeds zo dat paarden van hooi een hooibuik krijgen en van voer niet dik worden. Ik heb niet direct een oplossing voor je, maar ik denk niet dat het goed is om haar minder voer te geven, omdat ze het naar mijn idee ook gewoon nodig heeft.

Groeten,
Judith

Daar ben ik het echt niet mee eens. Ruwvoer is veel beter voor een paard en dik worden ze er niet van. Mijn pony is aan de lijn, mag geen krachtvoer maar wel onbeperkt hooi van de DA.
[/quote]

Dan mag je DA dit dieet eens bij mijn paard proberen. Die wordt van een plukje ruwvoer al dik en vermagert alleen als je de hoeveelheid ruwvoer heel erg beperkt houdt.

On topic, mijn merrie bleef ook altijd moddervet toen ze met haar veulen stond. Het veulen heeft twee jaar gezoogd en nog werd mams niet dunner. Blijkbaar hebben sommige merries niet veel nodig. Maar, zoals anderen al zeggen, ik zou haar niets ontzeggen van noodzakelijke voedingsstoffen. Je kan ze altijd nog op dieet zetten als het veulen gespeend is.

N'Oubliez Jamais van de Breden Dries - v. Ismir du Tilleul (na 333 dagen dracht geboren op 14 mei10)

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 09:53

Ik denk dat je best doet wat je hart ingeeft, Kendra.
Ik zat ook vol goeie voornemens over het bijvoederen van mijn merrie met veulen. Tot bleek dat de merrie moddervet bleef. Ik heb ze dus gedurende de zomermaanden enkel op de weide laten staan en geen krachtvoer bijgegeven. Omdat ik dus ook bang was dat de merrie bevangen zou geraken.
Het veulen is ondertussen uitgegroeid tot een prachtige tweejarige die al groter is dan de moeder. Mams staat nog steeds op dieet...

N'Oubliez Jamais van de Breden Dries - v. Ismir du Tilleul (na 333 dagen dracht geboren op 14 mei10)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie