K.I. begeleiding Zangersheide

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 21:29

Ben er dit jaar voor het eerst geweest. Ging om 19-jarige merrie, die met diepvries geinsem. moest worden. Was thuis door da hengstig gespoten, na 2 dagen naar ZH gebracht. Door trof men geen goede follikel aan, zodat eerste poging mislukte. Dit werd vastgesteld bij da-controle na 16 dagen. Wel zat er toen een pracht van een bijna rijpe follikel, waarop merrie weer naar ZH werd gebracht. Nu is ze inmiddels meer dan een maand drachtig.
Verzorging is goed daar, attent stalpersoneel wil ook nog op specifieke wensen ingaan (mijn veulen krijgt Equistro erbij) en artsen zijn desgewenst aanspreekbaar. Merrie kwam niet ingevallen en slecht verzorgd terug.


Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 22:01

of ze allen mbv endoscoop doen weet ik niet, in moeilijke gevallen en met diepvries wel. Ze schouwen geloof ik om de 4 uur als de follikel er aan toe is. Hoe snle je haar terug hebt hangt natuurlijk samen met de rijpheid van de follikel. Ik zou een andere merrie er zo weer naar toe brengen.

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 22:35

ik zou niet gaan klloien met hengstig spuiten, ik heb daar persoonlijk geen goede ervaringen mee. Laat de natuur maar een eitje produceren, al duurt het misschien iets langer. Welke hengst heb je uitgezocht?

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 10:50

of je ze laat staan of ophaalt is aan de fokker bij Z.


Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 23:06

Heb je haar bij Guidam gehad? En Mist, bij welke hengst dek je?

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 21:03

Hoe kom je tot deze keuze? ik bedoel, wat heeft High valley als vaderdier al bewezen? (Sportcarriere staat niet ter discussie, maar er is ook nog zoiets als phenotype en genotype en die kunnen flink verschillend zijn.) Ik zou een jonge Caretano nemen.

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 21:34

ik wil je geen keuze opleggen en je moet doen wat je gevoel je ingeeft, alleen je hebt nu nog de kans om met minder geld een veulen te fokken, dat het waarschijnlijk beter zal doen als met deze hengst. Als je hun catalogus leest, dan wordt er niet over 1 succesvol kind gepraat, terwijl de hengst al 13 is. Waarom niet, waarschijnlijk omdat ze er niet zijn. Kijk eens naar Crady Z en zijn stamboom, ook niet gek en de helft goedkoper.

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 21:44

Er staan op ZH ook de nodige merries die geinsemineerd worden met ander sperma zoals van Quidam of darco. Dat kost je dan 250 euro, maar je hebt aan een kleine dosis genoeg via hun methode met de endoscoop.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 136 bezoekers