Bloedlijnen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 21:59

Mijns inziens is het een combinatie van, niet alleen het engels volbloed, niet alleen het arabisch bloed en ook niet het overige bloed hebben apart voor de toppaarden gezorgd, dit is gewoon een combinatie van. Weten wat je moet vasthouden in de bloedlijnen en weten wat "verdoezeld"moet worden. Wat aansluit op elkaar maar voordat je daar achter ben is ben je al een heel stuk verder en een behoorlijke tijd bezig.



chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 22:30

Er zit inderdaad meer Engels volbloed in, maar waar stammen die stamvaders vanaf? Zou daar hem daar niet de aansluiting kunnen zitten?

Niet dat ik het weet hoor, maar zou het wel graag eens willen weten Haha!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 21:22

Bedankt voer de uitleg van de stamvaders van het Engelse volbloed Anna. Een klein stukje wist ik hier ook van, vandaar dat ik het over de aansluiting had. Nu is daar voor mij ook weer wat meer duidelijkheid in. Arabieren worden als intelligente paarden omschreven, wat heb je nodig voor goede paarden die kunnen presteren? Juist, intelligente dieren.
Ik wil hier niks promoten daar niet van, maar als je je er wat meer in verdiept in de generatie's terug zou het misschien wel eens kunnen dat de fokkerij op een hoger niveau komt en het lijkt mij dat iedereen toch kwalitatieve paarden wil fokken?

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 21:47

Volgens mij bedoelt Anna dat je moet kijken hoe vaak deze er dan in voor komt. Zo zei ooit iemand tegen me; hoe vaker Ramzes x in het pedigree, hoe beter ze springen.
Laatst bijgewerkt door chantal1 op 29-06-03 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 21:53

Anna42"]
[quote="chantal1 schreef:
Volgens mij bedoelt Anna dat je moet kijken hoe vaak deze er dan in voor komt. Zo zei ooit iemand tegen me; hoe vaker Ramzes x in het pedigree, hoe beter ze springen.


En zou die persoon dat zomaar uit zijn/haar duim zeggen of zou het gebaseerd zijn op ervaringen, .
[/quote]

Persoonlijk denk ik dat het door zijn ervaringen kwam. Hij is een fokker die al aardig wat jaren mee gaat. Dit heb ik heel goed onthouden, mede doordat wij nog een kleinzoon van Ramzes x hebben.
Op zich denk ik dat het Arabisch bloed waardevol is en blijft bij onze sportpaarden en dat er zeker aansluiting is te vinden ook in de Engelse volbloeden.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 18:26

Wel of niet nuttig om zo ver door te kijken?
Ik denk van wel want door lijninteeld worden eigenschappen versterkt, zowel negatief als positief, weet je de positieve, te benadrukken en steeds te versterken dan denk ik dat je daar nu nog profijt van hebt en het is zeker een hulp bij het kiezen voor een partner.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 10:58

Lijkt mij dat dat over de Duitse fokkerij gaat. Zou dat niet kunnen?

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 18:56

Jammer dat Anna geen antwoord meer geeft op de gestelde vragen. Want nu gaat het toch wel redelijk off topic.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 18:17

Er zijn idd redelijk wat volbloeden die mee kunnen draaien maar dat zijn meestal niet de volbloeden die uitmuntend presteerden op de baan en ze staan in het rijpaardsmodel, daar worden ze ook op geselecteerd.

Verder hou ik van de volbloeden hoor, begrijp me niet verkeerd, we hebben er zelf een aantal in ons bezit gehad en mee gefokt. Ook hou ik van volbloed in de warmbloeden maar van het (bekende Arabische bloed) ben ik zeker niet vis. Zoals ik al eerder heb gezegd; het is de combi van.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 18:43

Daar gaat het toch ook over, dat bloed in onze rijpaarden. Niet of je op een Arabisch volbloed de dressuurpiste door rijdt.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 21:27

greetje"]
[quote="MissHIS schreef:
Ik denk eerder dat ze bij dat internetcafé er ook achter zijn gekomen dat "Anna42" niet helemaal spoort...
"Gaat u volgende keer maar ergens anders internetten".


MissHis ga eens terug naar de Boktregels, daarin staat dat je geen kwetsende, lasterlijke ect. opmerkingen mag plaatsen.
[/quote]

Daar ben ik het dus ook mee eens, Greetje.

Maar dat ter zijde. Had graag haar uitleg over de stellingen gehoord. Iedereen mag toch een mening hebben?

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 19:13

Ban? Voor wie, Anna. Anna is geen Troef, dat heeft Bart hier zelf gezegd!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 08:02

Ik moet me toch weer aansluiten bij Zannekin....
Er wordt niet eens de kans gegeven zodat men het kan uitleggen. Ik zeg niet dat ik het er wel of niet mee eens ben maar had het wel graag gehoord, hoe het volgens haar nou zat.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-03 21:48

Lekker afgezaagd van me maar ik kan me dus zeker in Adriana haar woorden vinden.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: champie2, Liaan en 69 bezoekers