Cassis xx

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Biebel

Berichten: 1353
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Son

Cassis xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-02 17:14

Is er iemand die, net als ik een afstammeling van Cassis xx heeft. De mijne is donkerbruin en Cassis xx X B. Raimond X Apollo. De stamboom en foto van de hengst heb ik al (die zit nl in het KWPN hengstenboek wat ik heb) Ik ben geinterresseerd in afstammelingen van deze hengst, hij heeft maar 1 jaar in Nederland gedekt, dus veel zullen het er niet zijn. Graag dan ook een karakterbeschrijving. Alvast Thanx voor de reacties!!!!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-02 17:57

Hoi,
Mensen die ik ken hebben van hem een dochter, een koffievos dacht ik. Is een heel braaf paard, wel vrij rank en ik geloof dat ze L dressuur heeft gelopen. Ze is op dit moment drachtig. Ze konden echt alles met haar, was net een hondje.
Gr.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 00:29

Bij ons op de club loopt er een merrie van Cassis, ook een koffievos, ze loopt nu M2. Jaargang met letter H, dus ehh......13 nu.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 00:30

Bij ons op de club loopt er een merrie van Cassis, ook een koffievos, ze loopt nu M2. Jaargang met letter H, dus ehh......13 nu. Is behoorlijk heet, druk karakter dus. Niet altijd even gemakkelijk. Gaat laatste twee jaar wat beter.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-02 10:21

Ik ken een ruin van Cassis uit de I jaargang, een hele donkere (Koffie?)vos met bles en drie witte benen, de moederlijn weet ik niet, zal waarschijnlijk wel wat klassiek zijn.
De ruin heeft M-dressuur, M-springen en M-samengesteld gelopen, maar dit was echt zijn top, hij is nu recreatiepaard bij een andere eigenaar.
Dit paard was nogal een bijterd en naar andere paarden toe nogal dominant en pesterig. Hij heeft aardig wat dekens van mij naar de filistijnen geholpen. Boos! Qua model was het geen bloedpaard, qua galoppeervermogen absoluut wel!

Op mijn huidige stal staat ook een Cassis, een merrie uit de H-jaargang. Net als de ruin een hele donkere koffievos, met blesje en drie witte benen. Dit paard is meer een bloedkikker, gauw gestressed, veel schrikken, heel gevoelig. Ze kan wel heel goed lopen, maar is nooit in de sport uitgebracht. Ze is erg lief in de omgang.

Biebel

Berichten: 1353
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Son

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-02 20:22

Mijn paard is uit de I-jaargang. Hij is heel druk, fris en schichtig, maar wel heel aanhankelijk, eerlijk en toch eigenlijk wel makkelijk te rijden. Hij is heel makkelijk in de omgang als je maar rustig blijft. Verder vindt ie het vreselijk om alleen gelaten te worden door andere paarden, als je erop zit kun je echt niks meer doen, dan gaat ie gewoon stuiteren en wil hij mee.

Hij is donkerbruin van kleur en heeft drie goede basisgangen met een mooie, correcte uitgestrekte draf. Hij heeft wat moeite om los te komen bij het rijden, maar als ie zover is dan loopt ie als een trein. Ik mag met hem naar de M2.

Iedereen bedankt die gereageert heeft en die nog wil reageren!!!! Ik zal kijken of het me lukt om foto's te plaatsen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-02 13:17

Ik ken ook een meisje met een nakomeling van Cassis, een donkerbruine. Het paard deugt wel, maar dat meisje...........

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 20:22

hoihoi
mijn oom heeft een cassis gehad
hele mooie donkerbruine merrie liep met 8 jaar z2 dressuur en is toen voor veel geld verkocht!
groetjes jeannette
naam was hypolita

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-02 22:16

GrbialdiFAN, Was dat uit de Briolita-stam?

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 00:11

weet ik zo niet!
weet wel dat ze uit een goede stam kwam was bovendien een super lief paard. wel beetje fors gebouwd!! maar als jong paard liep ze zelfs zo in de carnavalsoptocht mee!!
dat wil toch wel wat zeggen met al die herrie etc.!!

Biebel

Berichten: 1353
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Son

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-02 00:16

De mijne is ook superlief, ook fors gebouwd, was op 9 jarige leeftijd klaar voor Z1, kent alle "truukjes". Alleen.....in een carnavalsoptocht?.........dat zou vliegen worden denk ik (kon misschien toch wel eens meevallen, maar we zouden zeker stuiteren)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-02 10:57

Nou, een bruiloftsstoet kan hij wel aan, maar dan moet hij wel voorop! En carnaval... tja, ik denk dat ik weet waar het aan ligt; muziekjes. en die kennen we meer....

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 16:13

Hoihoi

Dat paard van mij oom, Dat hebben we nu weer terug.
De z2 ster sport merrie v. cassis.
Alleen nu zoek ik nog foto's van deze hengst!
Ps: Deze is ook uit d ejaargang met de H

En haar moeder is de bekende keur pref prest merrie palatina hierover is ook alle info welkom!

groetjes jeannette

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 10:04

Cassis
Citaat:
Hij heeft maar 1 jaar in Nederland gedekt, dus veel zullen het er niet zijn


Hij is afgekeurd op zijn afstammelingen-rapport

Dus voor de KWPNfokkerij direct een negatieve stempel !!

Biebel

Berichten: 1353
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Son

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-02 14:33

Troef schreef:
Dus voor de KWPNfokkerij direct een negatieve stempel !!


Bedoel je daarmee dat zijn kinderen per defenitie slecht zijn?

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 14:46

Negatieve stempel/??
raar joh! Deze is trouwens ook h-jaargang. Maar is dus wel ster sport en wordt keur sport en heeft al nakomelingen voor het pref en prest certificaat
Dus misschien is ze over een jaar of 5 keur sport pref prest.
Dat noem ik geen negatieve stempel maare dat is er natuurlijk maar eentje. Maar wat ik er van ken zijn toch wel goede paarden en wat mij opvalt is het super karakter!
Kan ook van de bekende merrie palatina afkomen maar ze is in elk geval brver dan een 20 jarige ezelbij wijze van spreken!)
Tja enne cassanova is ook afgekeurd en kijk eens hoeveel goeds die wel niet heeft gebracht!
Dus voor mij hoeft dat per definitie niet fout of slecht te zijn!
DE termen (eisen) van het kwpn zijn er voor het kwpn als je paard daar niet aan voldoet, of hengst wil dat nog niet zeggen dat het een slecht paard is. Hangt natuulijk ook af van de redcen waarom dze is afgekeurd!
groetjes jeanentte

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 18:07

Biebel

Citaat:
Bedoel je daarmee dat zijn kinderen per defenitie slecht zijn?



Waar is zo'n rapport anders nog voor.
Zo'n hengst mag niet meer dekken binnen het KWPN, dat heeft toch een reden ?

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 18:38

Dat betekent niet dat alle nakomelingen slecht zijn Troef!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 00:44

Tja. zie mijn voorbeeld cassanova, er zijn verschillende hengsten die bij het kwpn niet goed doen en ergens anders geroemd worden om hun kwaliteiten en goede nakomelingen. Het kwpn is ook niet geweldig!

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 01:05

Troef schreef:
Biebel

Citaat:
Bedoel je daarmee dat zijn kinderen per defenitie slecht zijn?



Waar is zo'n rapport anders nog voor.
Zo'n hengst mag niet meer dekken binnen het KWPN, dat heeft toch een reden ?


Ja dat zal best zijn redenen hebben maar dat wil niet zeggen dat alle nakomelingen per definitie slecht zijn, kom nou dat is echt onzin!
Er zijn sowieso ook nog altijd de zogenaamde uitzonderingen op de regel he.
Toevallig ken ik het paard van biebel en dat is echt geen slecht paard! Gewoon een heel correct gebouwd paard met 3 goede gangen. Misschien niet speciaal of spetterend maar niks mis met dat paard hoor!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 01:09

Dat zegt niets over alle nakomelingen van deze hengst.

Er zaten niet genoeg goede nakomelingen bij, maar misschien wel enkele uitstekende!

Verder krijgt een merrie zoals in het geval van Gribaldifan zijn predikatn zeer niet kado, misschien dat zei juist omdat ze uit een afgekeurde hengst komt, nog wel wat extra's heeft moeten laten zien.

Shazney

Berichten: 44
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 21:39

Ik heb een Cassis gereden. Donkerbruin, verder geen aftekeningen. Fijn maar net porselein. Niet zo groot, waarschijnlijk 1.65m, ruin. Hij had ontzettend veel uitstraling en nog een echte hengstenhals. Was al snel verkocht omdat ie wel heel goed kon springen en ook aardig kon dressuren, maar je moest 'm nooit op z'n donder geven, je moest 'm echt in z'n waarde laten. Kon wel lekker knuffelen, alleen wat zo jammer was, hij was zo snel overstuur!!! Kan ik dus niet zo goed mee overweg...

Nadiene

Berichten: 432
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 16:55

Merrie HiërarchxCassis, nu 8 jaar en M2 dressuur.
Mijn merrie is donkerbruin tot zwart van kleur.
En ... heeft de bekende "hete" streken Knipoog

Groetjes
Tamara

Biebel

Berichten: 1353
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Son

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-03 19:32

Bedankt voor het omhoog halen van mijn topic!!! Haha! Knipoog

Heb je ook een foto van jouw paard? Geldt eigenlijk voor iedereen die het bloed van de hengst Cassis xx in zijn/haar paard heeft!

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 21:13

Wij hebben op stal een Pion x Cassis. Is een bruine ruin van nu 9 jaar. Net een half jaar onder het zadel en supermak. Hij hoort bij het beroemde Indoor vierspan van Koos de Ronde.