wat houdt fok. stimuleringsplan precies in?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jip80
Berichten: 75
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: Den Haag

wat houdt fok. stimuleringsplan precies in?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-03 13:15

Ik zag laatst op het papier van mijn merrie staan dat ze mee mag doen met FSP-evenementen.
Ik heb op internet een beetje rondgeneusd, maar ik wordt er niet echt wijs uit.
Is dit alleen maar iets voor paarden t/m 3jaar? Mijn merrie is inmiddels 5.
Wat houdt het eigenlijk precies in? Ik zal er waarschijnlijk toch niets mee doen, als dat al kan, maar vind het wel leuk om te weten.
Is het ook van enig belang als ze ooit een veulen mocht krijgen?

Suzanne F.

Berichten: 49213
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 20:45

De Bond van KWPN hengstenhouders heeft de Stichting Fokkerij Stimulerings Plan opgericht. Deze stichting heeft als doel het gebruik van goedgekeurde en erkende KWPN- dekhengsten te stimuleren en moet gezien worden als onderdeel van de Bond. Voor de fokkers worden veulenkeuringen georganiseerd, waar zij de nakomelingen van de bij het FSP ingeschreven hengsten kunnen presenteren. Tijdens deze veulenkeuringen wordt een een bedrag van ± Hfl. 25.000,- aan premies uitgekeerd.
Voor een bedrag van ± Hfl. 50.000,- worden premies op fifty-fifty basis uitgekeerd aan fokkers en eigenaren van drie-jarige sportpaarden. Voor de fokkers van vierjarige paarden, die deelnemen aan de NHS/KWPN-kampioenschappen, is nog eens ± Hfl. 25.000,- beschikbaar. Zo komt jaarlijks een bedrag van Hfl. 100.000,- ten goede aan sport en fokkerij.

De inleggelden zijn door de hengstenhouders gestort.


Bovenstaande is van de site van de hengstenhoudersbond. Wel duidelijk zo dacht ik... Lachen