Hoe gefokt?? (NRPS)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Hoe gefokt?? (NRPS)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-03 13:09

Weet iemand hoe mijn pony is gefokt??
Hij is een Eduard (El Beauty) X Apollo

Is er ook iemand die weet op wat voor niveau Eduard heeft gepresteert (als hij heeft gepresteerd Haha! )??

Mijn pony zelf is helemaal gek van springen en is dan heel erg heet, niet slordig maar hij wil heel graag en is moeilijk te houden. Dressuur is hij heel makkelijk te rijden en leert graag en pakt alles heel netjes op.

basje01
Berichten: 323
Geregistreerd: 07-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 13:48

Ben er net zelf allemaal aan het uitzoeken {nrps} en in mijn hengstenboek van NRPS staat dat hij fokklasse 3 is dat houd in dat hij voldaan heeft aan de eisen van het verrichtingsonderzoek en zelf nog niks heeft gepresteert, maar iemand mag me verbeteren als het anders is.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-03 14:04

Stom, mijn hengstenboek ligt bij een vriendin. Had het zelf dus ook op kunnen zoeken
Iig bedankt Lachen

Weet iemand dan nog hoe Eduard is gefokt? (El Beauty dus..)
Stomme vraag, maar ben gewoon benieuwd naar Haha!

anke2002

Berichten: 810
Geregistreerd: 01-11-02
Woonplaats: Sneek city

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 17:06

De vader van mijn pony is ook Apollo, ik weet alleen ook niet echt veel over hem. (niks eigenlijk) Maar mijn pony vind springen enzo ook helemaal geweldig, en is dan ook best wel erg moeilijk te houden, vooral als er meerdere hindernisen staan, die dan ook nog best wel hoog staan. Dus het is wel opvallend dat ze springen allebei zo leuk vinden.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-03 18:25

Ja, familie-trekje zeker?? Knipoog
Met hoe gefokt bedoel ik, dressuurgericht/springgericht?
Wat voor nakomelingen geeft hij normaal gesproken?

basje01
Berichten: 323
Geregistreerd: 07-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 18:28

heb je pb gelezen?

basje01
Berichten: 323
Geregistreerd: 07-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 18:31

evanto's nieuwemoed Z-dressuur

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 19:43

Eduard is een El beauty x ster pref. van nepal ox x saoud ox x merry matador NF

Voor zover ik weet heeft hij niet in de sport gelopen. Zowel dressuur als springen heeft hij een goed voor gehaald in het verrichtingsonderzoek.
Emir en Evanto's nieuwmoed zijn 2 goedgekeurde zonen van hem, staan ook in het hengstenboek dus kun je zelf opzoeken Knipoog
Elegant is een goedgekeurde E-pony van hem(goed voor dressuur, voldoende voor springen). Die heeft L-dressuur en M-springen gelopen.
Edgar is weer een zoon van Elegant(dus kleinzoon van Eduard), dat vind ik echt een toppertje Lovers L-dressuur, M-springen en B-SGW, maar loopt op het moment nog in de sport onder Justin Maarse

Apollo zegt me niet zoveel Ik weet alleen dat hij wel leuke sportpony's gaf in combinatie met een merrie met wat bloed. Kinderen van hem hebben veel uitstraling en zijn looplustig.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 09:45

Het is toch Apollo van Heel ox? Zoja, dan heeft Darmorah daar een nakomeling van.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 10:30

Hij is geƫxporteerd, maar ik weet niet waarheen en af hij nog dekt Verward

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 15:58

Eduard voert in ieder geval ook een goed karakter (vind ik heel belangrijk) ik heb pas geleden de eigenaren van Eduard een mailtje gestuurd want ik was wel benieuwd of Eduard ook zo werklustig en vriendelijk is. En dat was hij....
Mijn ruin is ook van Eduard, ik spring nooit met hem (mijn moeder is bang dat HEM iets overkomt) dus dat weet ik verder niet. Ik vraag me af of jullie pont's (die ook van Eduard zijn) ook graag willen werken en heel vriendelijk zijn....

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-03 21:12

Jazeker, Ewald leert heel snel en is heel lief! Als hij het eenmaal snapt doet ie het ook neit meer verkeerd. Vandaag het wijken een beetje opgepakt en na een paar keer goed wijken flink beloont en daarna deed ie het telkens goed. Springen kan ie heel goed en vind ie super.
Apollo is geloof ik overleden...

margriet11

Berichten: 289
Geregistreerd: 18-01-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 20:32

Ik rij op de hengs Evanto's Nieuwmoed, vader Eduard. Ik rij vooral dressuur met hem, maar hij vindt springen ook heel leuk. Zit dus in de familie. Voor meer info over Evanto kijken op www.goldwinshoeve.nl

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 20:03

Ik had ook een pony van Eduard, Ondanks dat zijn moeder van El Kafif OX was, was hij goed te rijden. Hij wilde altijd meewerken en dacht altijd mee. Heel fijn beestje. Het karakter had ie zeker van zn vader, moeders was een secreet 1e klas!!

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 20:15


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 20:16

letizia80 schreef:
Het is toch Apollo van Heel ox? Zoja, dan heeft Darmorah daar een nakomeling van.


Nee, niet die Apollo, dat is een volbloed Arabier (die overigens ook voor het NRPS heeft gedekt, maar naar het buitenland is gegaan). De Apollo die hier wordt bedoeld, werd in 1971 geboren en is in 1995 overleden.

Zijn vader was Ismael ox A 206 pref; prest (v. Abiram ox, mv. Nizzam ox). Zijn moeder was een merrie die stond ingeschreven bij het Nederlands Register Oosterse Rijpaarden (NROR) met de naam Watva. Zij had een Gidran-grootvader. Apollo had dus 50% Arabisch bloed, haalde een IBOP-A in 1978, werd goedgekeurd voor het NRPS in 1981 (daarvoor al bij het APS), werd in '83 keur en in '86 preferent, en werd in '95 definitief goedgekeurd i.v.m. leeftijd en predikaten. Helaas overleed hij dus datzelfde jaar.

In mijn hengstenboek vind ik geen sportprestaties van hem. Wel heeft hij een goedgekeurde zoon voortgebracht die het goed heeft gedaan in de sport: Alfred (1985, IBOP-A, Z-springen, Z-dressuur). Waar Alfred is gebleven, weet ik niet: in het hengstenboek van 2003 wordt hij niet meer genoemd.

Arlette
Berichten: 1
Geregistreerd: 20-08-03
Woonplaats: Blokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 21:04

Hey hey,

Die Edgar staat bij mij op stal en t is echt een superpony,hij springt nu al in t Z en hij doe t echt goed!Ik mocht een tijdje terug ook op um rijden en hijs super!Er is trouwens een volle broer van edgar te koop!!!Ook elegant x bianca en dus oo kmet eduard.het is een hengst van 4 dus wie intresse heeft kijk op www.nrps.nl en dan op verkooplijst!
xx Arlette