veulentje??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-01 00:14

Hoi Allemaal,

Over een paar jaar wil ik Polly graag een veulentje laten krijgen, of een paardje erbij kopen waar ik op kan rijden.
In het geval van het eerste, een veulentje dus, wil ik eerst wat informatie daarover. Aangezien heel wat bokkers veulentjes hebben denk ik dat jullie me wel kunnen helpen.
1)wat raden jullie aan: kunstmatige inseminatie of een natuurlijke dekking?
2) zijn er tijdens een dracht dingen die je beslist niet met de merrie mag doen?
3) Zijn er tijdens de dracht dingen die de merrie niet mag eten
4) Moet de merrie op stal staan bij de geboorte, of wat zijnd e noodzakelijke voorzorgsmaatregelen voor de geboorte.
5) Wat is het risico voor merrie en veulen (de dracht dan he)?
6) Wat mag je op welke leeftijd met het veulen gaan doen?

Op de laatste vraag heb ik begrepen dat je in elk geval niet voor zijn 2.5 mag longeren dat zou slecht zijn voor de koten, maar goed evengoed, wat mag er wel.

Ik hoop dat jullie het nog een beetje kunnen volgen, maar in het geval van een paard erbij; kan ik beter een ouder dier nemen of een jong dier (tuurlijk van een jong dier heb je langer plezier (meestal) maar ik wil het vanuit het punt van mijn angst bekijken.

Sorry als het een beetje onduidelijk is, ik hoop dat jullie het snappen.

Renee

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 152 bezoekers