tetti stam

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
blup

Berichten: 194
Geregistreerd: 27-01-03

tetti stam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-03 10:55

ik heb een paard uit de Tetti stam.

ik weet dat Darwin, inspekteur (KWPN hengsten) en Michigan (Arjan Teeuwissen) uit deze stam komen.
Weet iemand meer te vertellen over deze stam?


blup

Berichten: 194
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-03 23:00

cicero schreef:
ik heb ooit een merrie gekent uit de tettie stam(twee zelfs)
Moeder en dochter.
De dochter was een mooi paard kon goed lopen.
Moeder was simpel en krabbelig.
Allebij zwart niet makkelijke paarden


Wat voor bloed zat er dan achter deze merrie's en hoe heetten deze merrie's?

blup

Berichten: 194
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-03 23:26

Dit is alles wat ik kan vinden:

n de pedigree van Inspekteur zijn twee Nederlandse prestatiestammen bij elkaar gebracht. De Tetti-stam van Darwin, en de lijn van Zinni van Wittenstein uit de Trichta-stam. De inmiddels naar Amerika geƫxporteerde Darwin liep zelf dressuur op internationaal niveau.

Michigan die nu bij Arjan Teewissen loopt:
Met Michigan en met L’Espoir heb ik nu twee goede paarden tot mijn beschikking.
En ook heb ik nu wel de nodige jonge paarden op stal staan waarmee ik het wegvallen van een van mijn wedstrijdpaarden zou kunnen compenseren. Michigan is overigens niet van mezelf maar van Marian v.d. Waarde. Ik heb hem tot mijn beschikking gekregen als jong paard en heb met hem bijvoorbeeld ook de PAVO-cup gereden, waar hij als vierjarige een elfde plaats in de finale behaald.” Michigan is een zoon van Farrington en werd door mevrouw V.d. Struis – Baan uit Numansdorp gefokt uit de merrie Hella Tettie (v. Appolonius xx). Hella Tettie is een kleindochter van Inge Tetti. Deze Inge Tetti is eveneens de grootmoeder van de goedgekeurde KWPN hengst Darwin (v. Roemer x Pion x Inge Tettie v. Darwin). Bij Hella Tettie loopt de bloedopbouw via Appolonius xx x Meridiaan terug op de eerdergenoemde Inge Tettie. “Met Michigan heb ik me ook gekwalificeerd voor de AMEV/Hippo cup halve finale. Voorlopig blijft Michigan bij mij in training. Als alles goed blijft gaan maak ik in het najaar de overstap naar de NVDR. In de training geven de oefeningen geen enkel probleem, hij loopt zo de wissels om de twee. Het moet natuurlijk straks in de ring ook nog allemaal gaan lukken, dus dat is even afwachten. Michigan is ontzettend intelligent en heeft alles zo door, het is wat dat betreft echt een aparte.”


De hoogste score van het weekeinde kwam op naam van Carina Koeman van de Margrietruiters uit Lienden. Op zaterdag behaalde ze met Kerewin Tetti maar liefst 182 punten. Een dag later betrad ze de ring met haar andere troef Sergio Tetti. Daarmee werd de Z-amazone eveneens eerste, met 171 punten.

Uitslag PAVO CUP
DONDERDAG 23 AUGUSTUS 5-JARIGEN pavo

24 737 Original Tetti D - Ruin - Iglesias X Sovereign Bill xx ruiter Sandra
Keuken 60

Als mensen weten wie ik ben......ik weet het zelf ook Lachen dus bespaar je een pb.


blup

Berichten: 194
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-03 23:32

http://www.oldcorner.nl/darling/
http://www.brightwells.com/Equine/Gala2 ... randed.htm

Roemer, who had passed his performance test with a 10 for temperament, was given the predicate 'keur' in 1988 due to his excellent sport and breeding results.

Darwin is out of 'ster' Zonnatettie, a descendent of the illustrious Tetti lineage. Zonnatettie is a daughter of Pion, international show-jumper under Rob Ehrens and sire of six approved sons. Pion is the influential 'keur' Abgar xx (by Abrenant xx), who takes a twenty-eighth place in the stallion jumping index and who sired, amongst others, the great Boomerang ridden by Eddy Macken and the approved stallion Olympic Treffer.

Als mensen weten wie ik ben......ik weet het zelf ook Lachen dus bespaar je een pb.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 89 bezoekers