sammartini niet langer gehadhaaft voor de dekdienst

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 14:10

Hee, dat is jammer voor het bonte paarden-bestand. Mecenas overleden, Sammartini afgekeurd... Afgekeurd op afstammelingen dus? Ik heb het NRPS-nieuws nog niet gelezen, ligt bij m'n ouders.

Mmm... dan moet Sambertino maar weer terugkomen naar Nederland, dat is echt een lekker hengstje!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 14:47

Klopt, maar daarom is het nog wel jammer. Weer minder keus wat bonte hengsten betreft.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 15:13

Of naar Groot-Brittannië zoals Sambertino, of naar Zweden zoals Sambesi. Jammer inderdaad, want dat vind ik persoonlijk erg mooie bonte hengsten - en allebei directe afstammelingen van Samber. Zo blijft er in de Nederlandse fokkerij weinig meer over dan de standaard kleurtjes bruin, zwart, vos of schimmel. Palomino en valk zie je hier ook al niet (op Modern na dan, maar die heeft zijn kleur uit Amerika en doet niet veel voor de rijpaardenfokkerij). Maar dekte Sammartini dan ook voor het KWPN? Toch alleen voor het NRPS?

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-01 18:30


.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-01 22:13

Ehm... Lonneke, de vraag waaróm hij is afgekeurd is hier inmiddels al beantwoord. Het enige wat mensen dan eigenlijk nog on-topic kunnen antwoorden is iets als 'Ja, ik vind het ook jammer dat hij is afgekeurd'. 'METOO-reacties' dus. Ik vind dat het topic een prima wending heeft genomen hoor, het gaat nu ook over andere zonen van Samber en bonte hengsten in de fokkerij in het algemeen. En inmiddels is het topic al weer bijgedraaid naar Sammartini, niets aan het handje dus. Lachen

En Kojack: alle veulens die zijn verwekt door een hengst vóór het moment waarop hij is afgekeurd worden nog gewoon erkend door het stamboek, jouw veulen dus ook.
_________________
<FONT COLOR="DARKBLUE">Als liefde het antwoord is, kan de vraag dan nog even herhaald worden?</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-11-20 22:17 ]</font>


Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:35

Je kunt het beste even een PB aan Lonneke sturen in plaats van een topic uit 2001 omhoog te halen.

Ik zet hier een slotje op.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers