wanneer is het dekseizoen?

Moderators: petraaken, Nicole288

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 08:16

Het hangt van de hengstenhouder en de merrie houder een beetje af. Sommige mensen willen hele vroege veulens, sommige liever wat later.
Ik zou zelf niet gaan dekken met een hengstje die niet goed gekeurd is. Er staan al zo veel shetland veulens zonder papier te koop. En voor een shetland veulen zonder papier mag je blij zijn als je er 50 euro voor krijgt, ze zijn dus niets waard.
Ik denk overigens ook niet dat je veel dekkingen zult krijgen. Dennis is goedgekeurd met 2x een 1e premie. Vorig jaar was hij zelfs dagkampioen in zijn type. Maar hij heeft voor dit jaar nog niet een merrie.

Benno: dressuur M+13, vaardigheid Z+14 en Sport-AA ☆ Deedee: dressuur M+13, vaardigheid M+0 en prestatie sport-A
http://www.staldenci.nl

*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-03 20:50

rinnie1982 schreef:
Dennis heeft toch ook geen papieren? Die is toch ook goedgekeurd? (Correct me if I'm wrong Haha! )

Klopt. In 2002 kon je nog een hengst naar de keuring brengen zonder papieren. En omdat hij als goedgekeurd was mag hij nu nog steeds heen.
Dennis heeft ook een NSPS register papier. Maar daar kan je echt helemaal niets mee. Als je je hengst bij het NMPRS laat registereren heb je d'r ook niets aan, je kan dan ook niet meer naar de keuring.
Er is dus geen enkele mogelijkheid meer om je hengst goedgekeurd te krijgen. Ik zou zelf zeker niet met een hengst zonder papieren dekken. Shetlandveulens zijn niets waard. Er staan d'r heel erg veel zonder papier te koop voor ontzettend weinig. Dus als je een veulen zonder papier wil zou ik er gewoon een kopen, je heb het risico niet dat er wat met je merrie fout gaat, je kan het geslacht kiezen en je kan de kleur kiezen.

Benno: dressuur M+13, vaardigheid Z+14 en Sport-AA ☆ Deedee: dressuur M+13, vaardigheid M+0 en prestatie sport-A
http://www.staldenci.nl

*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie