Luchtzuigen erfelijk?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 14:12

ik sprak van de week iemand die zei dat d evader van mijn pony ook een luchtzuiger was, mijn pony is dus ook een mega luchtzuiger!

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.


Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 15:57

dat van bit geloof ik ook niet hoor. ik heb eerder het idee dat een paard begint te luchtzuigen uit verveling of iets dergelijks.
ik heb een paard wat heel gevoelig op haar ingewanden is, 5 min gras kunnen haar al koliek geven, luchtzuigen ho maar nee hoor helemaal niet.

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.


Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 17:21

ja luchtzuigers is echt balen hoor. de mijne doet het zelfs als ze vaststaat aan haar halstertouw.
ze is nu hoogdrachtig en ik denk dat zodra het veulen er is en ze dus snachts op stal staat ik haar maar een muilkorf ofzo omdoe, zo'n stale zodat ze toch kan eten en drinken?

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 18:20

nou mijn merrie is het pas gaan doen toen ze zeg maar op het hengstenstation stond.
dus je snap wel dat ik dubbel baal.
ze heeft daar 4 maanden gestaan en kwam ook buiten maar toch is ze het gaan doen. ze is zelfs zo slim dat ze eerste in 1 keer de kribbox van het hout schraapt met haar tanden, dan haar mond goed spoelt en even wat gekke bekken trekt om vervolgens lekker te zuigen.
dus nog 1 manier, muilkorven als ze binnenstaat.

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-03 21:42

lijkt me eerder dat je van het luchtzuigen zelf een maagprobleem krijgt haha

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 09:02

Sarabande - aangezien je er volgens mij heel veel van af weet, heb je misschien nog tips voor mij en mijn zuigende pony?
ik heb ook zo'n band maar ik ben bang dat ik dat ding te strak doe haha

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 10:33

sarabande schreef:
In verband het een drachtige merrie is vind ik het aan te raden om naar een goede paarden DA te gaan. Bij mij konden ze er niets meer aan doen, maar misschien dat in jouw geval een medische ingreep nog helpt. De band hielp niets indertijd, ze was volledig verslaafd.


nou een medice ingreep daar ga ik nu in ieder geval niet aan beginnen want over enkele weken komt het veulen al.
die band is volgens mij ook veel te groot, ales is er maar in maat paard en ik heb maar een A pony van 1.18 haha dus die verzuipt overal in.
cribbox helpt een beetje maar ze weet nu dus dat als ze 1 keer even doorget en schraapt met haar tanden die troep ook weer weg is.
zou hertshoornolie wat zijn?
ze doet het nog geen jaar dus misschien is er nog hoop en ander moet inderdaat de muilkorf maar opm op stal?
als die er uberhaubt in ponymaat is?

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-03 11:38

sarabande schreef:
Nee ik bedoelde niet direkt een ingreep, voor het veulenen. Maar DA s hebben vaak eigen middelen die goed helpen en wellicht ook een advies voor een band. Gelukkig komt het veulen pas over 4 weken, ik zou als het even kan ze dan na een paar eerste nachtjes niet meer op stal zetten. Dan heb je tenminste kans dat het veulen het niet overneemt.

Nou haar stal is nu bijna helemaal rand vrij zeg maar dus dat scheelt ook enorm.
maar ik wil er zo goed als 100% zeker van zijn dat ze het gewoon niet kan haha.
ik dus net divoza gebeld voor een muilkorf, wat denk je is alleen in maat paard grrrrr
ze hebben het nog bij verschillende leveransiers gevraagd maar niet in pony te krijgen.
net of alleen paarden krippebbijters en luchtzuigers zijn haha
als een pony het doet is het blijkbaar niet erg ofzo?

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 09:49

Anya schreef:
Opvallend is dat ik B'elanna nu sinds een maand of twee rennies geef. In die tijd is haar luchtzuigen echt zeer drastisch afgenomen! Dat zou toch echt op maagklachten wijzen.


Lijkt me eerder dat ze maagklachten kreeg door het luchtzuigen hoor.
Moet je zelf maar eens veel lucht in je darmen of je maag hebben, dan voel je je ook niet prettig en opgeblazen.
en het enige wat je dan wil is hup weg die druk en niet nog wat lucht erbij haha

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-03 15:39

Mijn pony zuigt dus ook behoorlijk maar ik zou haar en niet voor wegdoen hoor.
Gelukkig heeft ze verder geen koliek ofzo erdoor.
het is dus ook zo'n nerveus typetje.
als jaar ling is ze namelijk binnen 2 maanden tijd verhuis van fokker naar nog 3 andere eigenaren.
dat gaat zo'n beesje natuurlijk ook niet in de koude kleren zitten. Ik ben dus al de 4e eigenaar en heb haar gekocht toen ze net 1 jaar oud was!

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot, uiltje001 en 74 bezoekers