Wat vinden jullie van de volgende hengsten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pleasure

Berichten: 336
Geregistreerd: 24-08-01
Woonplaats: Asten

Wat vinden jullie van de volgende hengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-03 15:12

Hoi,

Ik heb een volbloedmerrie op het oog. Een Rex Magna en wil die gaan kopen.
Tevens wil ik haar dit seizoen ook meteen laten dekken.

Wat vinden jullie van de volgende hengsten:
Padinus.
Heartbreaker x Grannus. Zijn moeder is Stapp's Ladina die onder Wil Schellekens internationaal springt. Padinus is Aes gekeurd, maar voldoet aan alle kwpn eisen.
Padinus loopt in de sport onder Peter Geerink en heeft vandaag de wedstrijd voor de 6-jarige hengsten in Indoor Brabant gewonnen.
Afbeelding

Solitair:
Voltaire x Libero H. Dit jaar goedgekeurd.
Afbeelding

Haarlem.
Voltaire x Irco Polo.
Afbeelding

Polydox.
Polydor x Paradox I
Polydox heeft internationaal gesprongen
Afbeelding

Kroongraaf.
Burggraaf x Amor.
Afbeelding

Wolfgang.
Farn x Erasthotenes xx.
Afbeelding

Groetjes
Denise

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 18:00

[FA] Rex Magna

Voor Solitair zou ik wachten op de afstammelingskeuring, persoonlijk zouden Wolfgang en Kroongraaf voor mij afvallen ivm met Amor en Erasthotenes xx gecombineerd met Rex magna bloed

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 18:04

kroongeaaf en Padinus vind ik zelf helemaal geweldig!!

Ik zie zowiezo graag burggraaf paarden. En dan vooral de 2e generatie van hem (de kleindochters/zonen van burggraaf)
De rest vind ik minder.

Padinus heb ik zien springen! Wat een kracht heeft dat beessie!!!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 18:06

Heb je wel eens gedacht aan een dressuurhengst voor deze merrie? Rex Magna is namelijk meer een dressuurvererver.
Voor mijn Hofnar-merrie (Hofnar= Rex Magna x Amor) wil ik ook een dressuurhengst.
Er komen hele apart bewegende kinderen van Rex Magna. Wel moet je goed kijken naar het karakter, zie ander topic.

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 20:01

welke richting wil je op gaan fokken?
en wat zijn de goede en slechte punten van je paard (wat wil je verbeteren?)

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 20:58

Kroongraaf en wolfgang zou ik niet doen om dezelfde reden die wouter noemt Knipoog
En wolfgang wil ook nog weleens kleine nakomelingen geven...(kroongraaf weet ik niet, maar ik ken er twee uit grote moeders(1.71 en 1.69) en die zijn rond de 1.58 en 1.60 blijven hangen. Dat zijn ook de enige nakomelingen die ik van hem ken dus misschien niet zo'n reƫel beeld!)

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 21:34

Solitair is een lekker bewegend beest, fokkers die ik spreek hebben er kennelijk veel vertrouwen in want hij wordt veel gebruikt. Veelzijdig dier, daar is toch grote vraag naar.

Een prachtig paard die ook lekker loopt en geweldig springt is Pierrot. Die vind ik persoonlijk beter dan solitair..


PIERROT 97.05557, STB, 14 MEI 1997, 1.66 m. BRUIN zie bewaarboek (www.kwpn.nl)

v. CONCORDE PREF, v. VOLTAIRE PREF

m. DROSKA PREST

v. NOTARIS KEUR, m. PETRUSHKA

mv. ANTONIO -- VICTOR KEUR

Fokker: X J M. VAN HEERTUM, OIRSCHOT

Eig.: STAL HENDRIX NAPOLEONSBAAN Z 32 5991 ND BAARLO LB

VERR. 97.05557: S.9 D.7 G.8 GDP.7,5 ASP.8 STN.7,5 SVE.7,5 GSP.8

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 18:11

Padinus is zeer zeker een goed springpaard, vind ik weer beter dan Pierrot, die mij wat te beknopt is.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 18:19

Ik vind Solitair een super mooie veelzijdige hengst.
Met een mooi extrieur en een fijn hoofdje.

joli
Berichten: 109
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 20:35

solitair zou ik ff afwachten maar wolfgang en kroongraaf vind ik gave paarden!!!!!

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 20:58

Let op dat je een hengst neemt die een goed karakter vererft en fatsoenlijk beenwerk. Daar willen bij Rex afstammelingen nog wel eens de minpunten zitten... En ik kan het weten. Heb zelf een merrie van Rex Magna die ik dit jaar eigenlijk ook wil laten dekken...Lachen. (heeft al twee veulens gehad, van Lord Calando en Farrington, bij de vorige eigenaar)

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 13:51

Afgelopen woensdag op de hengstenshow was ook Kroongraaf aanwezig, eigenlijk het enige paard dat me echt tegenviel, zo flauwtjes in beweging, niet echt een spreked paard. Wolfgang vind ik zelf een prachtige hengst, maar in combinatie met Rex Magna,ik weet het niet....

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 00:09

Mag ik vragen waaron iedereen adviseerd te wachten op een afstammelingen rapport? Ik snap de bedoeling wel maar als iedereen afwacht kun je geen afstammelingen beoordelen... Verward

En waarom adviseert niemand casco die had een van de beste afstammelingen rapporten van de afgelopen jaren....

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 13:30

gabrycha schreef:
Mag ik vragen waaron iedereen adviseerd te wachten op een afstammelingen rapport? Ik snap de bedoeling wel maar als iedereen afwacht kun je geen afstammelingen beoordelen... Verward


De meeste jonge hengsten dekken na goedkeuring, dus direkt na het verrichtingexamen heel veel, gewoon op verwachting, erbij zijn als het wat wordt en als gevolg van alle aandacht en reclame die zo'n nieuwe hengst heeft.

Het volgende jaar zijn bovenstaande elementen niet meer van toepassing Dan is het raadzaam om niet alleen het rapport af te wachten, maar nog beter om zelfs naar de afstammelingen keuring van zo'n hengst te gaan kijken. De moeders lopen er dan bij en je krijgt een goed beeld van waar de hengst wel en niet op past.

Het is niet helemaal zaligmakend, zie b.v. Contango, maar fokken is nu eenmaal zelden met zekerheden te werk kunnen gaan.

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 15:07

Misschien is Houston nog wat? Als je op dressuur wilt gaan fokken: een tijdje geleden zag ik een zeer mooie merrie: tevens een Rex magna x Houston. Zelf hebben we ook een Houston op stal en het is een keiharde werker met zeer goed beenwerk en een fijn karakter.

Maar inderdaad wat de rest ook al zegt; ik zou eens wat afstammelingen gaan bekijken op de keuringen en daarna een keuze maken.