niet populaire KWPN-er die wel waardering verdient

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Onassis
Berichten: 64
Geregistreerd: 14-02-03

niet populaire KWPN-er die wel waardering verdient

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-03 14:50

Dat vind ik wel interessant.

Laat eens horen welke hengsten in een onverwachts positieve zin jullie aandacht hebben getrokken??

Crissy
Berichten: 352
Geregistreerd: 22-10-02
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 14:56

De eerste hengst waar ik dan aan denk is Roemer. Hij is verkocht naar Amerika omdat hij in Nederland niet echt populair was bij de fokkers. Ulft was in die tijd veel bekender en geliefder.

Ik vind Roemer een tophengst die pas waardering heeft gekregen, toen het al te laat was.

Kijk maar naar Kroonjuweel en zo zijn er nog meer die uit een Roemer-moeder komen.

groeten,

Annelies

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 15:17

Contango! Die had van mij veel meer waardering mogen krijgen. Ook nadat iedereen veel goede nakomelingen er van zag werd hij een beetje gewaardeerd. Maar naar mijn mening veel te weinig.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 15:20

Crissy, ik ga HELEMAAL met je mee inzake Roemer; als er 1 hengst is die ik mis, is het wel Roemer...

Maar een andere hengst die meer aandacht verdient dan die krijgt...ehm... ik vind Farrington eigenlijk een ondergeschoven vaderdier.
Het is net alsof hij toch eigenlijk 2e keus is, hij is wel goed, maar niet populair. Kan misschien komen doordat hijzelf niet echt in de picture zal geraken gezien zijn permanente blessure... maar ik heb dus het gevoel dat als een fokker kan kiezen, hij liever fokt met een hengst die wel op pavo-cups en internationale wedstrijden verschijnt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 15:21

Dees schreef:
Crissy, ik ga HELEMAAL met je mee inzake Roemer; als er 1 hengst is die ik mis, is het wel Roemer...

Maar een andere hengst die meer aandacht verdient dan die krijgt...ehm... ik vind Farrington eigenlijk een ondergeschoven vaderdier.
Het is net alsof hij toch eigenlijk 2e keus is, hij is wel goed, maar niet populair. Kan misschien komen doordat hijzelf niet echt in de picture zal geraken gezien zijn permanente blessure... maar ik heb dus het gevoel dat als een fokker kan kiezen, hij liever fokt met een hengst die wel op pavo-cups en internationale wedstrijden verschijnt...


Inderdaad Dees...........wist dat ik er eentje vergeten was Haha! ( zullen er nog wel meer zijn)

Maar Farrington heeft toch hele fijne paarden gebracht, maar je hoort daar weinig van.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 15:22

Florentijn O. Een hengst die nooit voor het KWPN is goedgekeurd maar wel KWPN gefokt is. Hij was voor het BWP goedgekeurd. Een hengst die goede springers vererfde met een geweldig karakter. Zelf heeft hij internationaal gesprongen o.a. onder Peter Weinberg.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 15:42

Ik denk ook meteen aan Farrington.
Waarschijnlijk komt het inderdaad door zijn blessure, al vind ik dat hij geweldig bewegende nakomelingen geeft, met een super karakter!

blup

Berichten: 194
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 15:46

Naturel en Darwin, door de hardheid en het superkarakter van de nakomelingen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 16:10

blup schreef:
Naturel en Darwin, door de hardheid en het superkarakter van de nakomelingen.


je hebt gelijk, naturel is inderdaad onderschat omdat hij een beetje grof was in zijn uiterlijk. MAar kruiste je hem met een bloedmerrie, kreeg je toch elegante paarden. Qua gangen kunnen veel paarden van naturel heel fijn lopen, er zit vering in. (lijkt net nike air). Stom dat ik daar zelf niet op gekomen ben. Maar Naturel is wel uitgeroepen tot keur hengst. En er is hier veel mee gefokt. en hij staat bij iedereen positief bekend als fijn karakter en goede sportpaarden. Dus ik weet niet of hij nu wel ondergewaardeerd is.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 16:11

Inderdaad Contango: kijk eens hoeveel nakomelingen het doen in de (hogere) dressursport!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 16:27

Van Naturel durf ik ze zonder rontgenkeuring zo blind te keuren. Volgens mij is daar nog nooit een van afgekeurd!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 16:57

Pipo schreef:
Van Naturel durf ik ze zonder rontgenkeuring zo blind te keuren. Volgens mij is daar nog nooit een van afgekeurd!

lekker geruststellend om te horen! mijn merrie is van naturel. Ik heb haar overigens ook alleen klinisch laten keuren. Was al duur zat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 17:00

Desiree"]
[quote="Pipo schreef:
Van Naturel durf ik ze zonder rontgenkeuring zo blind te keuren. Volgens mij is daar nog nooit een van afgekeurd!

lekker geruststellend om te horen! mijn merrie is van naturel. Ik heb haar overigens ook alleen klinisch laten keuren. Was al duur zat.
[/quote]

Bedoelde kopen trouwens, zonder keuring Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 17:02

blup schreef:
Naturel en Darwin, door de hardheid en het superkarakter van de nakomelingen.


Amen
Ik heb al van heel veel mensen gehoord dat Darwin superlieve nakomelingen fokt. Mijn vos is ook weer een schoolvoorbeeld van een (meestal Haha! ) braaf paard met een SUPER karakter. Lief, maar zeker geen dooie.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 17:03

Eventjes ter waarschuwing: ik heb wel degelijk een naturel gekend die niet goed was in het achterbeen. cor, die handelaar waar ik voor reed was toen met mijn stalhouder gaan kijken en ze hadden het gezien. De koop ging niet door. een kleine week later komt er een stalgenoot op de proppen met die pony (was namelijk maar e maat gebleven i.p.v. paard)!
Die pony is inderdaad een paar jaar later naar de slacht gebracht, vanwege dat achterbeen dus.

In een ander opzicht leek deze merrie ook niet op haar vader: naturel is eerlijk en lief. DAt was deze merrie niet, ik ben voor haar gewaarschuwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 17:09

Desiree schreef:
Eventjes ter waarschuwing: ik heb wel degelijk een naturel gekend die niet goed was in het achterbeen. cor, die handelaar waar ik voor reed was toen met mijn stalhouder gaan kijken en ze hadden het gezien. De koop ging niet door. een kleine week later komt er een stalgenoot op de proppen met die pony (was namelijk maar e maat gebleven i.p.v. paard)!
Die pony is inderdaad een paar jaar later naar de slacht gebracht, vanwege dat achterbeen dus.

In een ander opzicht leek deze merrie ook niet op haar vader: naturel is eerlijk en lief. DAt was deze merrie niet, ik ben voor haar gewaarschuwd.


Je hebt natuurlijk altijd uitzonderingen die de regel bevestigen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 17:12

Uiteraard. HEb slechts 2x iemand gehoord met negatieve uitlatingen over nakomelingen van deze hengst. En dat ging over het karakter. En ik hoor juist andere mensen die speciaal op zoek zijn naar nakomelingen van deze hengst, ook vanwege het karakter. En er lopen hier in de regio echt veel naturels rond hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 17:27

Niemand nog iets leuks, liefs, geweldigs over Darwin te vertellen??? Haha!

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 18:10

mmm, mogen t alleen KWPN'ers zijn Verward

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 19:17

Darnels (Lucky boy xx x Parvenu).

Geeft hele harde werkwillige paarden. Misschien niet alle beweging maar wel goed galopperen! Vooral de karakters zorgen ervor dat er toch vele zijn die ZZ of hoger dressuur lopen. Toch is hij op wacht gezet en volgnes mij zelfs nu afgekeurd door het KWPN.

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 19:40

Ik dacht gelijk aan oscar(toch?)niet zo oude hengst,niet de mooiste maar schijnt toch wel erg mooie veulens te geven.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 20:14

Don Primaire! Ik vind echt dat deze hengst meer vertrouwen van de fokkers verdiend dan tot nu toe. Hij doet het heel goed in de fokkerij, staat heel hoog in de dressuurindex, geeft mooie paarden met uitstekende karakters. Ik ben helemaal niet zo'n fan van Donnerhall, maar deze zoon van hem vind ik wel erg interessant. Hij geeft heel goede bewegingen, mooie modellen, mooie types, veel uitstraling en zeer goede karakters (heeft hij zelf ook).

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 20:25

Absoluut Farrington
Geeft geweldige nakomelingen, fijne werkwillige karakters, mooie types en sterke bewegingen

Ik denk ook omdat hij zelf nooit in de sport heeft kunnen lopen, hij (i.m.o) TE weinig aandacht krijgt.

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 22:37

vanda's schreef:
Absoluut Farrington
Geeft geweldige nakomelingen, fijne werkwillige karakters, mooie types en sterke bewegingen

Ik denk ook omdat hij zelf nooit in de sport heeft kunnen lopen, hij (i.m.o) TE weinig aandacht krijgt.


Farrington is toch KEUR verklaart, lijkt me toch veel waardering!!

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 22:39

Ik vind dat Democraat wel wat meer in het zonnetje mag komen, hij staat HEEL hoog in de dresssuurindex, er lopen heel veel kinderen van hem hoog in de sport, en hij kan ook nog eens goed springen. Wat wil je nog meer! Misschien is het omdat hij schimmel is, of omdat er geen in nederland dekkende zoon van hem is (Henderson is naar Amerika gegaan)