Is Gribaldi wel zo geweldig?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 17:02

Ik sluit me aan bij chantal,
Het is schandalig. Een hengst die zich zo ontzettend goed heeft bewezen.
In de sport zou die in eerste instantie niets halen, vanwege zijn "achterbeen" maar zoals jippie al heeft beschreven heeft de hengst een fantastische ontwikkelijk ondergaan. Wat die hengst onder het zadel laat zien is van hoog niveau. Hoewel de grand prix onderdelen nog niet bevestigd zijn laat ie al een goede passage zien met een goed ondertredend achterbeen.
Daarnaast zou de hengst niet zijn goedgekeurd als hij niet goed was op de foto's.
Hij is goedgekeurd voor maar liefst 5 stamboeken!
Dus ik snap al die comotie niet. De hengst heeft zich gewoon bewezen en is zoals wouter al aangaf een hengst van grote klasse. En hier wordt ie niet gewaardeerd. Overigens levert ie in Duitsland in in Denemarken wel goedgekeurde hengsten. Die het ontzettend goed doen en waarvan het grootste deel in de kampioensring is terug te vinden.

Daarnaast verbeted de hengst ongeloofelijk goed op type van de merries.
En denken jullie nu werkelijk dat als de hengst zelf zo slecht was en zijn nakomelingen dat hij zoveel zou dekken en dat al verschillende jaren op rij. En kom nu niet aanzetten van oh hij is zwart en ziet er wel leuk uit, want er zijn wel meer zwarte hengsten die er leuk uit zien. En die maken het niet. Dus dat verschil zal toch wel degelijk ergens in zitten.

Maarja er zijn natuurlijk altijd van die mensen..... (waarschijnlijk hebben zij daar ook hun redenen voor, of het goede zijn dat betwijfel ik maarja....)



HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 17:18

Er zijn ook mensen die denken dat het "nut" heeft een bewezen hengst af te kraken.
En even een antwoord op de vraag van anouk. In het buitenland heeft gribaldi al meerdere goedgekeurde hengsten gebracht waarvan de meeste op de kampioenskeuring verschijnen. Dus hij brengt wel degelijk goedgekeurde hengsten. Dus nogmaals dekhengsten levert ie wel degelijk!
Misschien kan het er ook nog eens aan liggen dat het kwpn liever geen gribaldi's ziet. Dat kun je gribaldi zelf niet aan rekenen. En zoals Pipo al aangaf doen ze het erg goed in de sport. En verbeterd de hengst het exterieur aanzienlijk.
Ik heb ooit een fokker horen zeggen dat Gribaldi een van de mooist gebouwde Trakhener was ooit en daarnaast ook nog eens geweldig kon lopen voor een trakehner.
En dat het dan ook niet te verwonderen was dat hij zoveel malen op een rij uitgeroepen is tot oa. trakhener van het jaar.
Iemand die daar verstand van heeft zegt dat niet zomaar!

Ik vind ik ieder geval dat deze hengst al dit comentaar niet heeft verdiend!
Laatst bijgewerkt door HorseMoments op 17-03-03 17:41, in het totaal 2 keer bewerkt

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 17:35

Dat is jou mening Anouk; zoals ik al zei mensen mogen denken wat ze willen Haha! Ik hoef toch alleen voor mijzelf te weten hoe het zit.

Ik smijt overigens niet met modder zeg alleen dat er in het buitenland meerdere goedgekeurde hengsten zijn en als je er moeite voor doet, er ook keuringsrapporten zijn die je kunt inzien. Daarnaast hebben we het hier niet om de meest onbekende hengsten! Hengsten als Hofrat en Distelzar zijn nu al erg populair ondanks hun jonge leeftijd.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 23:11

Ik kan je verzekeren gribaldi heeft geen ocd. Hij heeft de gewone keuring ondergaan en is niet 2 x voor gebracht maar de 1e keer meteen goedgekeurd, hiervoor was ie overigens in buitenland al uitvoerig goedgekeurd. Daarnaast is hij niet voor niets voor 5 stamboeken goedgekeurd.

Daarnaast zal ik de feiten nog even op een rijtje zetten:
1995 Siegerhengst Trakehner hengstenkörung in Neumunster.
1996 Topper van de KWPN hengstenkeuring in 's-Hertogenbosch.
1996 Zijn verrichtingstest succesvol afgelegd in Nederland.
1997
Winnaar van de 4 jarige Hengstencompetitie in 's-Hertogenbosch en volgens het jurylid Albert Voorn het paard dat je een droomgevoel geeft als ruiter.
1997 Reservekampioen PAVO-CUP van de 4 jarige dressuurpaarden.
'97/'98 Succesvol in de hengstencompetitie.
1998 Finale hengstencompetitie geëindigd op een tweede plaats.
'98/'99
Gribaldi wordt uitgebracht door Edward Gal onder begeleiding van Anky van Grunsven
1999 Winnaar voorronde Amev/Hippo Cup
1999 Competitie Categorie C, totaal 4 wedstrijden waarvan 2 gewonnen in Hengelo en Veendam.
2000 Doorgetraind voor de Lichte Tour.
2002 Gribaldi in dit jaar zeer succesvol op Lichte Tour niveau

Zie hier de resultaten:

2-3-02 zwolle prix st georges no. 6 65.33%
3-3-02 zwolle kur no. 6 67.83%
13-4-02 bunschoten prix. no 3 68.56%
20-4-02 roosendaal prix. no. 1 69.50%
5-5-02 Kootwijk prix. no. 1 68.38%
18-5-02 Zelhelm prix. no. 1 70.75%
14-7-02 Breda prix. no. 1 69.00%
20-7-02 Ermelo prix. no. 1 71.82%
11-08-02 Kootwijk prix. no. 1 70.63%
18-8-02 Blaricum prix. no. 1 72.25%
31-8-02 rotterdam prix. no. 1 68.30%
1-09-02 rotterdam interm. no. 2 66.80%
20-9-02 Saumur prix. no.1 71.83%
21-9-02 Saumur int. no.1 70.80%
22-9-02 Saumur kur. no. 1 75.05 %
24-11-02 Buschoten prix. no. 1 71.75%
6-12-02 maastricht int. no. 4 70.39%
22-12-02 Ermelo kur. no. 1 74.45%
6-2-03 aarhus int. no. 1 72.50%
7-2-03 aarhus kur. no.2 73.70%
25-2-03 zwolle kur no.2 72.38%

Reserve kampioen promising Stallion dressage 2003

gribaldi heeft vanaf 2002 21 wedstrijden verreden.
Met een gemiddelde score van 70.57 %
14 x 1e
3 x 2e
1 x 3e
1x 4e
2 x 6e

een gemiddelde plaats van 1.86

Laagste score 65.33%
Hoogste score 75.05 %
Verschil tussen hoogste en laagste score = 9.72%

Het hele jaar constant en hoog gepresteerd

Nou dit zijn alle gegevens.
Ik vraag aan jullie een hengst die het beter heeft gedaan. In verhouding tot leeftijd en niveau.

Enne nu antwoord op de vraag: "Is gribaldi wel zo geweldig?"
Tja ik zou zeggen kijk naar de resultaten van het afgelopen jaar.... Need to say more?..!

Zo zie je maar dat je niet altijd zomaar iedereen moet geloven. Dit zijn bewijzen waar niemand iets tegen in kan brengen.
Ook geen deken, want voor de mensen die het nog niet wisten in de proef mag het paard geen deken op Haha! Schijnheilig
En je ziet ook hoe snel en gemakkelijk er een ernstige roddel de kop op duikt. En hoe moeilijk het is vervolgens duidelijk te maken dat het om een roddel gaat....
Laatst bijgewerkt door HorseMoments op 19-03-03 23:33, in het totaal 2 keer bewerkt

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 16:29

blup"]
[quote="Zannekin"][quote="blup"]
[quote="Wouter24 schreef:
er bestaat zoiets als smaad (ja ook op een forum mag niet alles gezegd worden!!) dingen roepen van Gribaldi fokt ocd, ze gaan er tijdens ermelo allemaal uit omdat ze niet goed zijn op de foto enz


Sorry maar als een hengst OCD heeft accepteren ze hem niet maar wordt hij eraan geopereerd en weer voorgebracht dan accepteren ze de hengst wel. het is dan wel een opmerking op het keuringsrapport.
[/quote]

Is dat bewust in een slecht daglicht stellen? Gribaldi was inderdaad al gekeurd voor hij in Nederland kwam en OCD vrij, altijd geweest.
[/quote]

Dat is een toelichting geven op jouw tekst die je hierboven had geplaatst. jouw tekst is onjuist omdat ze er wel uitgegooid worden maar met een operatie vervolgens wel weer voldoen aan de eisen die het KWNP stelt en vervolgens alsnog toegelaten kunnen worden.
Je moet moet niet alles negatief lezen, is gewoon een algemene opmerking over jouw tekst.
[/quote]
In dit geval is hier geen sprake van. Maar je onvrede op de manier waarom men op de hengstenkeuring omgaat met hengsten die volgens jou ocd hebben, hoort niet in dit topic thuis. Gribaldi wordt nu zonder enige aanleiding in verband gelegd met een ernstig gebrek OCD genaamd. Het is voor dit topic dan ook niet relevant. En ik zou voorstellen om hiervoor een apart topic te openen. Dat voorkomt een hoop twijfel en misverstanden.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fokfanaat, GoogleAdsense, SemrushBot, SentiBot en 122 bezoekers