Is Gribaldi wel zo geweldig?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 00:56

Daar is dit forum toch voor? Volgens mij zijn meerdere mensen geïnteresseerd in goeie verervers.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 01:23

Zannekin schreef:
Daar is dit forum toch voor? Volgens mij zijn meerdere mensen geïnteresseerd in goeie verervers.


Ik ben niet goed in knippen en plakken. Je kent daar andere deskundigen in. Knipoog

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 08:46

Pipo schreef:
Hmm, nog iemand die kan praten over de goede nakomelingen van deze hengst. De fotos van de eerste keer onder het zadel waren indrukwekkend van de hengst van Sjuim.

Ben redelijk snel tevreden hoor Haha!

Maar ik moet zeggen dat ik tot nog toe alleen aparte Gribaldi's heb gezien, ik vind dat hij bij die paarden absoluut exterieurmatig sterk verbeterde en ook het front wordt altijd aparter. Maar ik heb ze nog niet in grote getalen gezien.

Zonnetje81Jarig
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-03 09:24

sarabande"]
[quote="Jippie schreef:
Iedereen die naar de show van vd Uytert gaat kan zien dat Gribaldi een traag achterbeen heeft bij het monsteren aan de hand. Maar ik weet niet of hier mensen zijn die Bonfire wel eens bij het monsteren aan de hand hebben gezien, maar daar werd je ook niet bepaald vrolijk van Verdrietig .
Ik was aanvankelijk [2 jaar terug] ook helemaal niet enthousiast over deze hengst. Echter, dit paard heeft zich geweldig ontwikkeld en laat zich heel fijn werken. Dat is het bewijs dat dit een uitmuntend paard is met bijzonder veel talent .


Dat betwist niemand, maar de discussie gaat over zijn fokkerij. Het is de meest dekkende hengst van Nederland en dat al jarenlang. Dus zouden er bepaalde fokprestaties uit gekomen moeten zijn zoals hoog aantal keumerries en goedgekeurde zonen. Die zijn er niet, vandaar de discussie die helaas meer met geloof dan met realiteit te maken heeft.
[/quote]

Um nou het was eigenlijk niet zo zeer mijn bedoeling om over zijn nakomelingen te praten en dus over de fokkerij, want dat weet ik niet want ik volg Gribaldi niet. Het ging gewoon JUIST alleen over dat achterbeen. Vele anderen zijn van het topic afgeweken.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 11:13

Wouter24 schreef:
jammer jammer hebben we in Nederland eindelijk een hengst van formaat word ie niet gewaardeerd


Ja echt jammer, ook jammer dat we nog geen goedgekeurde zonen van hem hebben in Nederland, en dat met 500 dekkingen per jaar. Zou hij soms alleen maar merries vererven Knipoog ???

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 11:59

Anoukie schreef:
Ja echt jammer, ook jammer dat we nog geen goedgekeurde zonen van hem hebben in Nederland, en dat met 500 dekkingen per jaar. Zou hij soms alleen maar merries vererven Knipoog ???


Nakomelingen bewegen zich niet alleen in Nederland niet? Waarom wordt een hengst enkel beoordeeld op wat in Nederland rondloopt. Ik denk dat dat toch geen probleem van de hengst is. Dan moet je verder gaan kijken dan landsgrenzen.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 12:45

Zannekin"]
[quote="Anoukie schreef:
Ja echt jammer, ook jammer dat we nog geen goedgekeurde zonen van hem hebben in Nederland, en dat met 500 dekkingen per jaar. Zou hij soms alleen maar merries vererven Knipoog ???


Nakomelingen bewegen zich niet alleen in Nederland niet? Waarom wordt een hengst enkel beoordeeld op wat in Nederland rondloopt. Ik denk dat dat toch geen probleem van de hengst is. Dan moet je verder gaan kijken dan landsgrenzen.
[/quote]

Nee, maar noem er dan eens een paar die in het buitenland lopen en die rontgen goedgekeurd zijn???

Ben heel erg benieuwd,...

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 12:51

Verkeerde vraag Nouk, dat maken ze allleen in Nederland bekend. Verder mag ieder hengstenhouder zeker bij Trakehners maar wat verzinnen, zie site van Zanekin

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 12:55

Hofrat, Hoftänzer, Distelzar.
Hofrat is ook goedgekeurd voor Hannover. Ik heb een tijdje geleden al contact opgenomen met een Duitse veearts/fokker, die me het medisch onderzoek heeft beschreven: algemeen onderzoek en foto's van voeten en gewrichten. Dat is net hetzelfde als in Nederland dus.... geen argument.
Verder Gribaldi: Anerkannt für Trakehner, Oldenburger, Dänisches Warmblut.
Galando (Gribaldi x Ulft): Nordrheim-Westfalen goedgekeurd
Zardin-Firfod (Gribaldi x Schwadroneur): Goedgekeurd Denemarken.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 13:03

sarabande schreef:
Verkeerde vraag Nouk, dat maken ze allleen in Nederland bekend. Verder mag ieder hengstenhouder zeker bij Trakehners maar wat verzinnen, zie site van Zanekin


Ik weet niet of iemand dit nu geloofwaardig vindt?
We spreken over hengsten die voor verschillende stamboeken zijn gekeurd en goed bevonden. Duitse en Deense stamboeken hebben al die hengsten gekeurd. Ongelooflijk die uitspraken hier...

Het probeem is dat als men hier geen argumenten meer heeft om een hengst af te breken men gaat insinueren dat hij niet goed op de foto is. Een grove leugen, ik raad de mensen dan ook aan zelf contact op te nemen met het stamboek in kwestie.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 13:14

Zannekin schreef:
[Het probeem is dat als men hier geen argumenten meer heeft om een hengst af te breken men gaat insinueren dat hij niet goed op de foto is. Een grove leugen, ik raad de mensen dan ook aan zelf contact op te nemen met het stamboek in kwestie.
[/quote]


Of gewoon de veterinaire gegevens openbaar maken????

En de argumenten worden niet door mij of iemand anders aangedragen, maar door de beschikbare gegevens.

Maar ja als je gewend bent om onbewezen kreten van bij hengsten betrokkenen zoals hengstenhouders als zoete koek aan te nemen is dat je eigen keus he

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 13:19

Zannekin schreef:
Het probeem is dat als men hier geen argumenten meer heeft om een hengst af te breken men gaat insinueren dat hij niet goed op de foto is. Een grove leugen, ik raad de mensen dan ook aan zelf contact op te nemen met het stamboek in kwestie.


*LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL*

Je hoort hier niemand zeggen dat de hengst zelf niet goed is op de foto's, dat is allemaal terug te vinden in het groene boekje van het KWPN.

Je hoort alleen wel dat het zeer opvallend is dat met 500 dekkingen per jaar Nederland nog niet 1 goedgekeurde hengst van hem heeft. Kom op, blijf realistisch, dat is op zijn minst opvallend te noemen!!!

Het afschuiven op afbreken is onzin, gezond kritisch is absoluut waar. Daar is ook niets mis mee lijkt mij.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 13:20

Een stamboek is geen hengstenhouder. Ik raad je aan in het vervolg de foto's zelf te gaan bekijken op de verschillende keuringen. Daar zijn dierenartsen ter plaatse die op je vragen kunnen antwoorden. Ik spreek over zulke info.
Of zou er met die foto's geknoeid zijn??????? *LOL*

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 13:22

Anoukie schreef:
Je hoort alleen wel dat het zeer opvallend is dat met 500 dekkingen per jaar Nederland nog niet 1 goedgekeurde hengst van hem heeft. Kom op, blijf realistisch, dat is op zijn minst opvallend te noemen!!!

Hun frang zal wat later vallen zeker? Weet ik veel.
Als ik een super bewegende zoon wil neem ik gewoon Hofrat. Er moet niet gewacht worden op goedkeuring binnen het KWPN.
Hij heeft trouwens meer dan 500 dekkingen Knipoog .

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 13:27

Zannekin schreef:
Een stamboek is geen hengstenhouder. Ik raad je aan in het vervolg de foto's zelf te gaan bekijken op de verschillende keuringen. Daar zijn dierenartsen ter plaatse die op je vragen kunnen antwoorden. Ik spreek over zulke info.
Of zou er met die foto's geknoeid zijn??????? *LOL*


Volgens mij heb ik je dit al een half jaar geleden aangeraden betreffende de Trakehner hengstenkeuring in Neumunster

Jouw antwoord na die keuring was een flauwe grap

Over de foto's in Nederland zou ik je aanraden om eens een gesprek te hebben met Drs. Van Muiswinkel al geruime tijd voorzitter van de veterinaire commissie niet alleen bij de hengsten maar ook van de PROK (= veterinair merrieonderzoek waarbij ocd 0 moet zijn) Jouw voortdurende schimpscheuten en insinuaties betreffende de Nederlandse fokkerij kan deze als zeer integer bekend staande super vakman zo weerleggen.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 13:32

Waar heb ik iets gezegd over de Nederlandse fokkerij? Jij insinueert voortdurend dat er elders geknoeid wordt en dat is dus onwaar. Iederen kan overal alle foto's bekijken. Dat weet je zelf ook wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 15:42

Volgens mij draait deze discussie al lang niet meer over Gribaldi, maar om een welles- nietes spelletje. Er zijn altijd weer een aantal mensen die hun gelijk willen doorduwen ten koste van alles.

De hengst heeft veel gedekt, maar heeft ook bijzonder veel vijanden. Bij de Pavocup en op keuringen lopen ze wel degelijk voorop. Zegt dat niet voldoende dan??

Painted Black, misschien niet goedgekeurd voor het kwpn, maar iedereen die zelf naar de hengst gaat kijken, ziet dat het een hele hengst is.

En verder.............denk dat iedere fokker droomt van zo'n beweger. Dus het zal allemaal wel weer kift zijn.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 16:11

Pipo"]
[quote="Wouter24 schreef:
effe paste dan doen ze het wel, vind het jammer dat zo een hengst op zo een manier onderuit word gehaald, hij kan je smaak niet zijn ok, maar dingen gaan roepen die gewoon onzin zijn kan ik echt kwaad om worden em met mij vele anderen (pipo, zannekin)

jammer jammer hebben we in Nederland eindelijk een hengst van formaat word ie niet gewaardeerd


Het is natuurlijk altijd zo, en zal waarschijnlijk altijd zo blijven, dat er veel jaloezie is. En dat merk je vooral bij hengsten die goede nakomelingen presenteren en het zelf daarbij ook nog eens goed doen. Op de een of andere manier moeten mensen daar over zeuren.

Je kunt toch niet zomaar tevreden zijn??? Dat ligt niet in de aard van de gemiddelde Nederlander hoor............................... ( helaas!!!)
[/quote]

Ik zit hier zo eens de eerste bladzijde vna dit topic maar dit is wel enorm sneu hoor. Eigenlijk schandalig!

Ik kan het eigenlijk alleen maar eens zijn met Wouter en Pipo.

Zo, de rest heb ik ook even gelezen Scheve mond

Zonde hoor dat mensen hengsten zo moeten afkraken en dan is het nog niet eens onderlegt, want verdiepen doen ze zich er niet in.
De Duitsers zullen heus niet slechter in de botten zijn als KWPNers.

Gribaldi is voor mij een prachthengst, alleen jammer dat er zo veel modefokkers zijn Knipoog idd een hengst die zich in de afgelopen 2 jaar erg goed heeft bewezen en enorm is gegroeid.

Toch jammer die afgunst en jaloezie in de paarden. Maar van sommige mensen begrijp ik het wel hoor Knipoog

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 16:58

*LOL* *LOL* *LOL*

Het leuke aan Bokt is toch het vermaak dat het oplevert.

Kom op, jaloezie en afgunst? Ik vraag (en niet 1 x maar wel 3 x) hoe het kan dat een hengst met meer dan 500 dekkingen per jaar geen 1 goedgekeurde zoon in Nederland heeft?!?! Dat geeft toch stof tot nadenken?

Je zult me nix over Gribaldi zelf horen zeggen, want het is een prachtig sportpaard met hele bijzondere gangen. Maar we hebben het nu toch ook over zijn vererving???

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 17:02

Ik sluit me aan bij chantal,
Het is schandalig. Een hengst die zich zo ontzettend goed heeft bewezen.
In de sport zou die in eerste instantie niets halen, vanwege zijn "achterbeen" maar zoals jippie al heeft beschreven heeft de hengst een fantastische ontwikkelijk ondergaan. Wat die hengst onder het zadel laat zien is van hoog niveau. Hoewel de grand prix onderdelen nog niet bevestigd zijn laat ie al een goede passage zien met een goed ondertredend achterbeen.
Daarnaast zou de hengst niet zijn goedgekeurd als hij niet goed was op de foto's.
Hij is goedgekeurd voor maar liefst 5 stamboeken!
Dus ik snap al die comotie niet. De hengst heeft zich gewoon bewezen en is zoals wouter al aangaf een hengst van grote klasse. En hier wordt ie niet gewaardeerd. Overigens levert ie in Duitsland in in Denemarken wel goedgekeurde hengsten. Die het ontzettend goed doen en waarvan het grootste deel in de kampioensring is terug te vinden.

Daarnaast verbeted de hengst ongeloofelijk goed op type van de merries.
En denken jullie nu werkelijk dat als de hengst zelf zo slecht was en zijn nakomelingen dat hij zoveel zou dekken en dat al verschillende jaren op rij. En kom nu niet aanzetten van oh hij is zwart en ziet er wel leuk uit, want er zijn wel meer zwarte hengsten die er leuk uit zien. En die maken het niet. Dus dat verschil zal toch wel degelijk ergens in zitten.

Maarja er zijn natuurlijk altijd van die mensen..... (waarschijnlijk hebben zij daar ook hun redenen voor, of het goede zijn dat betwijfel ik maarja....)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 17:05

[quote="Anoukie"]:)) *LOL* *LOL*

Het leuke aan Bokt is toch het vermaak dat het oplevert.

Kom op, jaloezie en afgunst? Ik vraag (en niet 1 x maar wel 3 x) hoe het kan dat een hengst met meer dan 500 dekkingen per jaar geen 1 goedgekeurde zoon in Nederland heeft?!?! Dat geeft toch stof tot nadenken?[quote]

Van mij hoeft een goede hengst geen goedgekeurde zoon te hebben. Aangezien hij genoeg paarden heeft gebracht die het super in de sport doen. Dat zegt mij meer dan voldoende. Ferro heeft goedgekeurde zonen gebracht, waar je als ze zzlicht lopen nooit meer wat van weer hoort!!!!! Er zijn zat hengsten die geen goedgekeurde zoon hebben, maar wel goede verervers zijn.

Dus waarom jullie daar nou zo over doorhameren, het enige wat je kunt vinden zeker!!!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 17:07

[quote="PipoVan mij hoeft een goede hengst geen goedgekeurde zoon te hebben.
Dus waarom jullie daar nou zo over doorhameren, het enige wat je kunt vinden zeker!!![/quote]

Ach er zijn hier ook mensen die paarden fokken en die vinden dat wel belangrijk

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 17:11

Pipo schreef:
[Van mij hoeft een goede hengst geen goedgekeurde zoon te hebben. Aangezien hij genoeg paarden heeft gebracht die het super in de sport doen. Dat zegt mij meer dan voldoende. !!!
[/quote]

good point .Slechts een enkele fokker is bevoorrecht om een goedgekeurde hengst te fokken. de rest fokt voor de massa, en de massa wil fijn rijden en een beetje sporten. Als mensen tevreden zijn over hun nakomelingen van Gribaldi, geeft hij mij een positief beeld. Overigens zal ik hem dan nog niet nemen als dekhengst: dat doen al te veel andere mensen. Maar daar kan Gribaldie zelf niets aan doen, dat hij zo'n modepaard is. Dat doet niets aan hem af.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 17:16

Pipo"]
[quote="Zannekin schreef:
Alles hangt af van het moment waarop de foto is genomen. Die moet genomen zijn op het hoogste punt van de draf. Anders krijg je rare toestanden.
Een vb: is dit niet gruwelijk? Rohdiamant heet hij....
Afbeelding


Jeetje weer zo klepgeit die niet kan bewegen, vererft ook zeer beroerd zeker Haha! Knipoog
[/quote]
geef het paard nu niet de schuld. Het kan toch ook aan de ruiter liggen, dat het haar niet lukt om het paard meer door te sluiten?

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 17:17

Lezen is ook een kunst Pipo, ik val de hengst niet af maar zoals ik al zei geeft het toch stof tot nadenken?

Ik kan alleen maar hopen dat Gribaldi goede sportpaarden vererft, want goede dekhengsten dus blijkbaar niet . Daar hoor ik dan ook verder niemand iets zinnigs over zeggen.

Enne, natuurlijk is Gribaldi een schitterende hengst om te zien. Nogmaals: daar hoor je me niets over zeggen!