Is Gribaldi wel zo geweldig?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 21:18

Zannekin schreef:
Al ooit een paard zo zien zitten? Wat is er nu juist verkeerd met dat achterbeen? Vergelijk bv met foto's van andere hengsten.
Afbeelding


Heb me suf gezocht naar die foto, voor ik hier wilde reageren. Deze foto laat zien dat Gribaldi prima beweegt, meer dan prima zelfs. Ik was zelf live bij dit evenement toen de foto genomen werd. En ik vind het een hele aparte. Zouden er meer van moeten zijn.


Maar ja, hoge bomen vangen veel wind he!!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 21:28

Zannekin schreef:
Alles hangt af van het moment waarop de foto is genomen. Die moet genomen zijn op het hoogste punt van de draf. Anders krijg je rare toestanden.
Een vb: is dit niet gruwelijk? Rohdiamant heet hij....
Afbeelding


Jeetje weer zo klepgeit die niet kan bewegen, vererft ook zeer beroerd zeker Haha! Knipoog


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 21:37

orionneke schreef:
Nou ondertreden deed ie niet bepaald. Ik heb niet gezegd dat ik het met deskundigen erover gehad heb. De foto's doen het als je ze als link plaatst in je browser. Maar door pixfun doen ze hetniet en gofoto doet het ook niet momenteel.

En je hoeft niet zo te zuchten als iemand het niet meteen zo schrijft als het zou moeten horen. Ikkon dr ff niet opkomen. Dus sorry hoor als ik bedoelondertreden maar zeg intreden. Maar op die foto doet ie alles belave wat goed lijkt dusse....


Die fotos waar jij het over hebt, zijn ook niet echt op het juiste moment genomen. Kijk naar de foto van Zannekin ( wouter24) en je ziet dat hij wel degelijk een goed achterbeen heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 21:38

DendroFleur schreef:
Komt dit misschien door de manier van rijden, niet van achter naar voor?


Gaan we discusseren over het rijden van Edward Gal?????????? Denk dat wij bokkers kunnen dromen over zijn talent en manier van rijden. Dus wat je nu zegt is echt absolute onzin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 22:11

Wouter24 schreef:
effe paste dan doen ze het wel, vind het jammer dat zo een hengst op zo een manier onderuit word gehaald, hij kan je smaak niet zijn ok, maar dingen gaan roepen die gewoon onzin zijn kan ik echt kwaad om worden em met mij vele anderen (pipo, zannekin)

jammer jammer hebben we in Nederland eindelijk een hengst van formaat word ie niet gewaardeerd


Het is natuurlijk altijd zo, en zal waarschijnlijk altijd zo blijven, dat er veel jaloezie is. En dat merk je vooral bij hengsten die goede nakomelingen presenteren en het zelf daarbij ook nog eens goed doen. Op de een of andere manier moeten mensen daar over zeuren.

Je kunt toch niet zomaar tevreden zijn??? Dat ligt niet in de aard van de gemiddelde Nederlander hoor............................... ( helaas!!!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 23:24

sarabande schreef:
Nou dat zullen de fokkers van al die sublieme merries die door Gribaldi gedekt zijn ff in hun zak steken, Rene Franssen voorop, das toch ook zo'n slechte stam Verward


Daar zullen dan ook zeer goede nakomelingen zijn uitgekomen, mist de combi goed is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 00:01

Het insinueren dat een bepaalde hengst zoiets vererft word alleen gedaan als het in het straatje ligt van het afzeiken van de hengst. Word dit bij een hengst gedaan die populair is bij de mensen die reageren, dan word er gezegd dat het aan voeding ligt. En bij een hengst die niet populair is, dan ligt het aan de hengst.

Het is maar hoe de wind waait.............

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 00:31

Ik volg het ook even niet meer! We hebben het over een hengst die goede nakomelingen geeft. Vervolgens word er geroept dat een bepaalde fokker goede merries had, maar slechte nakomelingen, daarop werd een stukje gecopy paste waaruit bleek dat die nakomelingen het juist heel goed deden. En toen werd er OCD bijgehaald. Dat is ook uit de discussie gehaald.

Wat gaan we nu aantonen dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 00:40

Sjuimpje schreef:
Dit zie je naar mijn mening vaak bij de paarden welke worden klaargestoomd voor de zware tour. Dat Grib wel degelijk sterk van achter is blijkt wel tijdens zijn passage, geef hem nog 2 jaar, dan praten we verder Knipoog


Hmm, nog iemand die kan praten over de goede nakomelingen van deze hengst. De fotos van de eerste keer onder het zadel waren indrukwekkend van de hengst van Sjuim.

En die 2 jaar heeft hij van mij niet nodig, ik krijg zo al kippevel van dat dier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 15:42

Volgens mij draait deze discussie al lang niet meer over Gribaldi, maar om een welles- nietes spelletje. Er zijn altijd weer een aantal mensen die hun gelijk willen doorduwen ten koste van alles.

De hengst heeft veel gedekt, maar heeft ook bijzonder veel vijanden. Bij de Pavocup en op keuringen lopen ze wel degelijk voorop. Zegt dat niet voldoende dan??

Painted Black, misschien niet goedgekeurd voor het kwpn, maar iedereen die zelf naar de hengst gaat kijken, ziet dat het een hele hengst is.

En verder.............denk dat iedere fokker droomt van zo'n beweger. Dus het zal allemaal wel weer kift zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 17:05

[quote="Anoukie"]:)) *LOL* *LOL*

Het leuke aan Bokt is toch het vermaak dat het oplevert.

Kom op, jaloezie en afgunst? Ik vraag (en niet 1 x maar wel 3 x) hoe het kan dat een hengst met meer dan 500 dekkingen per jaar geen 1 goedgekeurde zoon in Nederland heeft?!?! Dat geeft toch stof tot nadenken?[quote]

Van mij hoeft een goede hengst geen goedgekeurde zoon te hebben. Aangezien hij genoeg paarden heeft gebracht die het super in de sport doen. Dat zegt mij meer dan voldoende. Ferro heeft goedgekeurde zonen gebracht, waar je als ze zzlicht lopen nooit meer wat van weer hoort!!!!! Er zijn zat hengsten die geen goedgekeurde zoon hebben, maar wel goede verervers zijn.

Dus waarom jullie daar nou zo over doorhameren, het enige wat je kunt vinden zeker!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 17:18

sarabande schreef:
[quote="PipoVan mij hoeft een goede hengst geen goedgekeurde zoon te hebben.
Dus waarom jullie daar nou zo over doorhameren, het enige wat je kunt vinden zeker!!!
[/quote]

Ach er zijn hier ook mensen die paarden fokken en die vinden dat wel belangrijk


Hmm, en mensen die met Gribaldi fokken, fokken dus geen paarden?????? Wat is dat nou weer voor rare beredenering. Zijn de argumenten op?????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 17:25

Anoukie schreef:
En is die foto van Rohdiamant niet op een slecht moment genomen dan? Hij tilt pas net zijn benen op, hoe kun je dan iets zeggen over een slecht ondertredend achterbeen? Mij een te fors paard, maar verder,...


Die foto van Rohdiamant is juist neergezet om te laten zien dat een foto op het verkeerde moment genomen kan worden. Rohdiamant heeft een zeer goed achterbeen, maar op de foto lijkt juist van niet. Daarom kunnen fotos zo verneukeratief zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 17:33

Anoukie schreef:
Gaan we met modder smijten Gribaldifan? Kinderachtig hoor ,...

Enne, zaten er bij die goedgekeurde hengsten ook keuringsrapporten (én ter inzage)?

Ik wéét dat jij niet onbevooroordeeld bent Gribaldifan,...


En jij niet zeker!!!! Laat me niet lachen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 18:37

Volgens mij valt er niets meer te zeggen na dit verhaal van Wouter. De feiten liggen op tafel, lijkt mij een duidelijk verhaal!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 12:50

Waarom in Nederland geen goedgekeurde hengst van Gribaldi loopt, is alleen aan het Kwpn te vragen..........misschien zijn ze Gribaldimoe?


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 bezoekers