welke hengst voor mijn donnerhall?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

welke hengst voor mijn donnerhall?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-03 22:39

Ik heb een donnerhall merrie, zwart, 1.72 m. hoog, en SUPER lief! Werkt graag, en een draf waar ik van omviel. Kortom naar mijn mening een heel erg goed paard. In augustus krijgt ze een veulen van diego (coctail). Dat veulen was al verkocht voor de dekking, aan de eigenaar van de hengst.
Mijn vraag aan jullie, welke hengst zou goed op haar passen? Als zij zo lief is kan er dus wel een hengst op met een beetje pit, zou niet verschikkelijk zijn. Zelf heeft ze ook best pit, dat wel. Ik wil een dressuur hengst, maar vind de keuze zo groot, en moeilijk......


sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-03 13:27

Ze is een donnerhell X Pericles
Wat lange rug, een goed fijn benenstel, sprekend hoofd, wel een brede waffel Haha!
Miezerig staartje, stevige donnerhall nek, maar een tikje nerveus. Het meest in het oog springende aan haar is haar verschijning in de draf.
Ze was M2 toen ze een blessure kreeg, nu staat ze een jaar stil, en ga het van de zomer weer oppakken. Ze is in no time van L2 neer M2 gegaan, vanwege mijn lessen bij Diana van der Spek. Ze leerde zelfs zo snel dat ze zich overbelast heeft op haar achter been, zonder dat we dat in de gaten hadden, en toen was het te laat.
Ze is een schat is de stal en de wei, maar kan NIET alleen zijn. dan gaat ze heen en weer rennen, en gillen enzo. Met rijden is dat weer geen probleem.
Ze is erg voorwaarts, maar toch ook goed te verzamelen, zij het met wat moeite.
Ik hoop dat jullie hier iets meer aan hebben.

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-03 13:40

OK zet je schrap, ik heb even de papieren erbij gepakt:
V. Donnerhall
M. Annegina V. PericlesXX MvM. Jannegina V. Ulex
en nog 1 stap verder de moeder van jannegina met de vader zijn: Annegina en Ritmeester


sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-03 13:52

sorry, dat kan hier niet, programma werkt niet...

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-03 19:43

hengsten die mij aanspreken zijn:
crack
partout
gibraldi
magnificent
dream of glory
paddox
enz

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-03 20:02

Wat loopt daar zo mooi te wezen op dat fototje bij jou, Suzanne F.? Dat wil ik ook.
Wist niet dat dream of Glory er een van donnerhall was, zo zie je maar, ik vind alles mooi uit die lijn.
Hohenstein klinkt ook erg goed ja, nog niet aan gedacht.

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-03 20:56

Waaaaaat?!!!!! Is die dood? En hij was nog niet eens zo lang in the picture. Maar ik zag in februarie nog een dekadvertentie van hem staan, als het goed is staat hij in wezep ofzo. Was hij die topper ja? Wist eigelijk nog helemaal niks van hem, maar hij sprak me zo ontzetten aan.

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-03 20:59

O ja vergeten te zeggen, mijn merrie heeft een ietwat lui achterbeen. Inderdaad er zijn al zo veel gribaldi's, dus beter van niet, maar hij is zo mooi. De prijs interreseerd me helemaal geen dinges. Als het maar iets heel heel erg moois wordt. wat kost ie eigenlijk die krack?

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-03 21:09

OK,
Die stravinsky van hierboven had ik ook al in de smiezen gehad, maar hij staat dus in de wacht, heel fijn.
polansky vind ik ook top. Die lijnen spreken mij wel aan, maar hoe zit dat met het achter been gebruik, en lange rug, en die mooie hengsten nek, vererven ze dat goed?
Heb de IDS al opgegeten, en zo kwam ik aan magnificent, maar ik heb hem nog nooit gezien! Weet iemand iets over die hengst?

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-03 23:30

Allemaal heel erg bedankt voor de fijne tips!
Inderdaad, krack zal het dan wel worden. Echt kl*te dat die dream of glory dood is! Dat was een hengst naar mijn hart, wou er vorig jaar mee dekken, maar door omstandig heden ging dat niet door, daar baal ik nu dus echt stevig van!
Ik ga even bellen naar v.d. uytert, voor krack. nogmaals heel erg bedankt allemaal.

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-03 11:55

Zodra ik foto's van mijn merrie hierop kan zetten, doe ik dat.
En natuurlijk komen volgend jaar de veulen foto's erop. Die van dit jaar trouwens ook wel, maar dat duurt nog even, ze is laat gedekt, aug. ofzo.

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-03 12:24

Ah dank je goeie tip, zal ik even aan denken.

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-03 15:03

Heb er al helemaal zin in gekregen...
Ik hoop hier echt een hengst mee te fokken, en dan natuurlijk naar de keuing....
Zal toch echt zo snel mogelijk een mooie foto van haar maken en jullie laten zien. Om te zien lijkt ze namelijk op alle donnerhall nakomelingen, dan wel de hengsten, want ik heb nog geen andere merries van hem gezien. Denk iedere keer verrek die hengst lijkt sprkend op gina....en dan is het er weer 1 van donnerhall.
Ben natuurlijk apetrots op haar, en groei iedere keer als mensen tegen mij zeggen dat ze zo mooi is, of dat ze soms te koop is....
Nee, lekker van mij!
En nu gaat er een veulentje van Krack uit komen, ook helemaal van mij..... Haha!

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-03 18:53

Ja dat is ook wel zo. Ik ga wel naar de hengsten show van v/d uytert. Die witano van hun is namelij ook mooi, en ik denk niet dat er daar zo veel van zijn. Hij heeft ook krack en bribaldi en balzflug, die ik ook heel erg mooi vind.
1 van die zal het worden.... Tong uitsteken

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-03 22:00

haha een lusitano op haar, waar moet ik dat dan aan verkopen?
Idd daar had ik nog niet aan gedacht dat ie eigenlijk te laat zou zijn voor de hengsten keuring. Houden ze daar dan niet een klein beetje rekening mee?
Ik laat de keuze tussen krack C en Batzflug over aan de hengsten houder. Heb hier hele fijne adviezen gekregen, en daar ben ik een stuk verder mee gekomen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 114 bezoekers