Rex Magna

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 12:43

Rex Magna XX gaf veel beengebreken door. Maar daarnaast erg mooie types en veel maat. Dus kwamen veel van zijn kinderen, door dat aantrekkelijke uiterlijk en vaak goede bewegingen, toch bij mensen terecht die er wat mee wilden presteren. Maar als men met zo'n paard probeerde te werken kwam er vanzelfsprekend verzet.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)



sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 14:28

Nou Greet het was zelfs te zien. De hengstenhouder gaf toen een folder uit met een stel van die mooie veulens, waarbij de achterbeentjes heel mooi uitkwamen tegen de witte balk op de achtergrond. Kijk maar eens of je die foto's nog kan opdiepen. En over tijd geven, die heeft de hengst zeker gehad, ook goede merries trouwens. Juist omdat hij zo mooi en aan de maat fokte.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 15:11

greetje schreef:
Overigens ik heb wel gehoord van die beengebreken destijds, maar welke waren dat nog?


Zijn bekendste probleem was ocd

Maar misschien kruisen de topics elkaar. Hij werd namelijk ook als maat vergroter gebruikt, wat hij ook deed!

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 19:38

Ach de meningen van 10 gebruikers op zo'n groot aantal dekkingen vormt natuurlijk geen maatstaf.

Duidelijker zijn de cijfertjes

Kijk eens hoeveel hij gedekt heeft en hoe dramatisch dat afnam toen zijn kinderen 3 jaar. Er is nog een jaargang die op hoop en vertrouwen gedekt heeft en op idd het mooie exterieur.
Daarna was het afgelopen.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-03 21:00

gijsenkim schreef:
volgens mij gaf hij geen been gebreken door maar wel veel ......... ?????


Kijk nou eens naar de veterinaire cijfers in het rapport en naar de dekcijfers

De fokkers kregen mooie grote goed bewegende kinderen van hem.

Die wilden ze goed verkopen en kopers willen best betalen voor een goed paard, maar dan moeten er eerst foto's gemaakt worden.

Dat komt wel niet in de krant, maar na een jaartje is dat wel bekend.

En was het uit met dekken

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 17:54

AMSAMSAMS schreef:
In de jaren 1989 en 1990 heeft Rex Magna ruim 500 KWPNmerries gedekt. Een record aantal. Niet verwonderlijk want de hengst is imponerend en heeft een stokmaat van 1.70m. Naast een uitmuntende rencarriere en pedigree heeft hij de beschikking over een prachtig exterieur met ruime gangen. Zijn eerste produkten behaalden op keuringen reeds vele successen en gezien het officiële afstammelingen rapport KWPN zijn de produkten een belofte voor de toekomst.


Lees de rest van het topic eens, dit is een beetje voltooid verledentijd

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 19:21

Als je antwoord op een topicvraag, lees dan even de eerdere antwoorden door. Jouw info toont alleen aan dat je beter geen reclameteksten moet geloven. Dus wederom het advies lees eerst het hele topic door.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-03 22:12

Chantal en miss ik weet dat jullie het nooit met mij eens zullen zijn, maar het gaat niet over gelijk, het gaat over lezen .
Doen jullie dat nu eens dan kan je zien waarom de info die gegeven wordt totaal achterhaald is ten opzichte van de info die er al staat. Slapen

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 00:30

Kan je mij een geplaats bericht laten zien waar je het met me eens bent?????

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 09:30

Ja Samsam dat bedoel ik en ook dat als je een post plaatst op een topic even moet lezen of datgene dat je wilt zeggen niet al gezegd is. Ook is het jammer dat er weer zoveel topics zonder relevante discussie de mist ingaan helaas.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 09:55

Ik denk, maar dat kruist een ander topic ook, dat hoe groter hoe meer problemen in dit geval. Rex werkte in het algemeen nogal vergrotend. Die grote kinderen van hem hadden de meeste problemen.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 11:27

AMSAMSAMS schreef:
Sarabande.....
Dus, nee, ik heb me niet bezig gehouden met het checken of de info die er al stond misschien overeenkomsten vertoonde met de info die op een nieuwe en andere bron stond...



Verward Verward Verward Slapen

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 22:08

MissHIS schreef:
Sarabande, het was even zoeken maar hier zijn een aantal uitspraken van jou waar ik het mee eens ben!


even off topic, sorry

Het boeit me niet of jij het met mij eens bent

Mijn vraag was of je ooit positief reageerde in een topic op een stelling of tekst van mij.

Nee dus en in dat licht moeten jouw reacties bekeken worden.

Niet relevant over het onderwerp, maar reageren op de persoon Misselijk

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 11:40

Je moet er vanuit gaan dat het voor een een paard dat gezond is, correct gebouwd en correct bewegend het niet al te lastig is om in vrij geringe tijd, zeg 2 jaar naar de Z dressuur te lopen zonder dat het daar hinder van heeft. We spreken dan over optimale omstandigheden zoals een goede ruiter/amazone regelmatige training etc etc. Dit zijn zoveel schakels in de ketting die wanneer er een ontbreekt of hapert dus niet meer aan het gewenste doel voldoet. Kort gezegd voordat je een mening plaatst kijk eens waarover je het nu eigenlijk hebt. Terugkomend op het topic. Veel Rex Magna kinderen konden niet aan bovenstaande eisen voldoen omdat ze last hadden van geerfde gebreken. En voor iemand de discussie weer opnieuw gaat voeren, lees op de eerste bladzijde het rapport en de dekcijfers eens door

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 12:00

Unifer lezen! Het gaat om schakels die ontbreken. Er staat Veel Rex etc. Zelfs de slechtste vaders hebben goede kinderen en omgekeerd. Als dat niet zo was zou je helemaal niet over fokkerij hoeven na te denken maar zou je een combinatie via de pc kunnen opzoeken.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 12:09

Stond dat verhaaltje er niet al een? keer

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 166 bezoekers