Een schimmel op mijn merrie!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Syllie

Berichten: 562
Geregistreerd: 12-02-02
Woonplaats: Brouwershaven

Een schimmel op mijn merrie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-03 13:37

Hoi,

Ik zou al graag een wat oudere schimmel op mijn merrie willen en voordat iedereen roept: ' je moet rubels erop zetten' dat wil ik niet omdat mijn zusje haar merrie door rubels laat dekken. Rubels past ook beter op deze merrie dus....

Maar nu wil ik dus aan jullie vragen of de vader van jullie paard een schimmel is en welk paard dat dan is. Welke goede en slechte punten hij heeft enz.

xxxies
Syllie

fokfanaat

Berichten: 20214
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 13:40

Ik ben Democraat-fan Hij staat heel hoog in de dressuurindex en hij kan ook nog goed springen. Hij is een van de enige hengsten die in de hengstencompetitie zowel met springen als dressuur meegedaan hebben. En er zijn natuurlijk heel veel goede dressuurpaarden van hem, in mijn profiek kun je mijn vorige paard (vos) zien Democraat X Turbo X formateur

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 13:52

Democraat heeft wel veel bloed nodig,
zo niet zou ik nog eerder voor de oude Pion gaan.

fokfanaat

Berichten: 20214
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 13:53

Mijn democraat kwam uit een simpele moeder met erg weinig bloed en ik moet zeggen dat hij erg verbeterend heeft gewerkt!!

fokfanaat

Berichten: 20214
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 13:58

Afbeelding

Enkele van zijn opvallendste kinderen zijn ongetwijfeld de paarden:


a JUP (democraat X joost) Grand Prix dressuur met Sonja Gademann.
a HUNTER met Leida Strijk 1998 no. 3 tijdens Nederlandse Kampioenschappen te Nijmegen.
a HENDERSON (Democraat x Amor) is een goedgekeurde KWPN hengst van Democraat's eerste jaargang die later naar de USA geëxporteerd is!
a CLASSIC MAN (Concorde v.d. Helle x Democraat) winnaar met Toni Hassman van de titel Best Young Stallion 2000 in Zwolle.
a DANCING MAN (Democraat x Romadour II) Prix St. George dressuur
a DUNHILL (Democraat x Pik Bube I) Prix St. George dressuur
a DEAVILLE (Democraat x Weltmeister) Prix St. George dressuur
a DEMIRO II (Democraat x Ramiro) Prix St. George dressuur
a IMAGINE (Democraat x Roemer) Prix St. George dressuur
a JIVARO (Democraat x Wolfgang) Prix St. George dressuur

Democraat heeft destijds zijn verrichtingen afgelegd in Warendorf en deze winnend afgesloten. Mede doordat Democraat daar zo imponeerde heeft hij twee seizoenen gediend op het NRW Landgestüt in Warendorf.
Dat hij daar gepast heeft blijkt wel: zijn kinderen presteren daar zeer opvallend zowel bij de dressuur als het springen, waardoor ook hier Democraat zeer hoog op de dressuur- en springindex staat.

Democraat zelf heeft de dressuurcompetitie gewonnen met Anky van Grunsven en later nationale en internationale successen geboekt op Prix-st. Georges / Intermediare I niveau!

Daarnaast heeft Democraat nationaal 1.40 m. gesprongen onder Jos Lansink en in 1996 vele internationale successen geboekt met Jutta Winkler, o.a. winnaar nationale rubriek in Mechelen en Brussel!

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 14:42

Democraat en corland zijn mijn favoriten bij de schimmels! Als ik mijn merrie ooit door een schimmel laat dekken, zal het door 1 van deze twee zijn!

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 14:47

pion
aktion
uniform
damocles

cicero
Berichten: 439
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 18:41

Uniform fokt 100procent schimmel

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 18:48

Damocles is toch afgekeurd en gestorven?

boemel

Berichten: 8404
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 20:16

De vader van mijn paard is schimmel. Is nml. Uniform, dus mijn paard is vanzelfsprekend ook een schimmel. Ik weet niet echt nadelen aan mijn paard of type te noemen. Misschien dat ze een beetje eigenwijs wordt zodra ze echt aan het werk moet. Verder een heel leuk paard.

Ik heb ook een tijd een nakoming van de hengst Henderson (Democraat) gereden. Was ook een erg fijn paard. Wel wat moeilijk te rijden, maar dat had er meer mee te maken dat hij al 1.80m was op 3,5 jarige leeftijd en daardoor nogal slungelig en slap was.

Ik ken ook een Democraat merrie. Die kan echt heel goed lopen. Ze heeft het helaas nooit wat in de sport bereikt, omdat ze erg nerveus is. Ze geeft wel mooie veulens, die ook super kunnen lopen.

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 22:54

Als je een springer zoekt Royal Bravours!!!! Geweldige schimmel maar past niet op mijn paard . Dat wordt me dan letterlijk en figuurlijk te heet onder de kont....

Charaz

Berichten: 24291
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 23:11

ik ken ook een koffievos die van Uniform is, dus het veulen hoeft geen schimmel te zijn

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 23:24

Ik heb een Pion x Belisar schimmel merrie. Ze kan super lopen, zeer braaf in de omgang en absoluut geen angsthaas. Ze is zelfs zeer nuchter.

Ze is maar 1.60 maar ze komt uit een moeder van 1.75. Ze heeft 2 veulens gehad en die zijn weer groot. Beide veulens zijn van Democraat, dat heeft de fokker expres gedaan. Verward Verward
Het klopt wel, want Pion kan klein fokken, index -2.29, Democraat fokt weer wat groter +0.86, Uniform ook wat groter +0.90, D-Day fokt weer klein -2.11.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 23:26

Rio van de Zuuthoeve (v. Weltmeyer II) is, nou ja was... ook een schimmel. (maar helaas dood) Maar goed, je zou Weltmeyer II zelf dus kunnen proberen als je puur naar kleur kijkt, want die kan het iig produceren.

Zelf ben ik qua schimmels wel gecharmeerd van D-Day (dankzij Sjuimpje Haha! )

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 00:33

Zep schreef:
Rio van de Zuuthoeve (v. Weltmeyer II) is, nou ja was... ook een schimmel. (maar helaas dood) Maar goed, je zou Weltmeyer II zelf dus kunnen proberen als je puur naar kleur kijkt, want die kan het iig produceren.

Zelf ben ik qua schimmels wel gecharmeerd van D-Day (dankzij Sjuimpje Haha! )


Weltmeyer II is een vos. Ik vermoed dat de schimmelkleur van Rio uit de moederlijn komt. Vader van Weltmeyer II is Weltmeyer I en dat is ook een vos, moeder van Weltmeyer II is van Lugano en dat was denk ik een bruine maar zeker geen schimmel.

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 12:46

De opa van mijn merrie is D-Day. Dan heb je heel mooi dressuurbloed.
Maar wel een kanttekening: D-Day fokt over het algemeen klein.
Dus alleen voor een merrie die zelf wat formaat inbrengt.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 14:39

Als je aan een springhengst denk zou ik absoluut VDL Corland overwegen. Super beweger, geweldige springmanieren. Nakomelingen die goed kunnen bewegen en een extra mooi exterieur hebben.
Werkwillige paarden.
Heel veel schimmel nakomelingen.

www.vdlstud.com

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 15:03

D-day is idd een erg leuke hengst, mocht je wat meer over hem willen weten kan je mij mailen. Ik heb redelijk wat info over hem, ook van zijn voorouders.
Je kan ook een D-Day zoon terug vinden in de KSS tijdens de Hengstenkeuring in Den Bosch.

Wat is de moederlijn van Rio v/d Zuuthoeve?

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 15:22

newforestlover schreef:
ik ken ook een koffievos die van Uniform is, dus het veulen hoeft geen schimmel te zijn


Dat is echt voor het eerst dat ik hoor dat er een niet schimmel nakomeling is Lachen

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 15:54

Hier een foto van D-Day:

Afbeelding

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 15:58

Hey das een halve, als je gewoon naar de site gaat van de hengstenhouder zie je een hele foto, heeft toch iets meer effect denk ik *LOL*
www.deijzerenman.com

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 16:00

O die foto kun je niet helemaal van de site halen. Mag natuurlijk ook niet Scheve mond Maar ik maak toch echt alleen maar reclame.
Nouja je vind de foto op www.deijzerenman.nl

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 16:00

Haha oke Chantal1 je was me voor.

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 16:04

Boos! inderdaad .com
Ik heb mijn dag niet vandaag.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 16:10

Ja, daar zit copyright op he Haha! voor de afwisseling was ik eens oplettend en was ik je voor }>
O,ja en je mag ook geen reclame maken op bokt Schijnheilig , oei oei oei, dat gaat de verkeerde kant op met jou Knipoog