gedragsverandering door drachtigheid?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-01 09:52

Wie weet of het mogelijk is dat een merrie veranderd door de drachtigheid in haar karakter? Mijn merrie is dus drachtig en ze is van een kreng Extreme duivel veranderd in een lief knuffeltje Haha! !!! Het is heel raar, klopt voor geen kant. Mijn vriendin zegt dat het kan, wie weet hier meer van???
Doeg! Greetz van Ilona.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 09:56

Kan absoluut, onze merrie is altijd lief maar wanneer ze drachtig is, is ze nog aanhankelijker.

Ik ken echter ook mensen waarvan hun brave tinkertje omsloeg in een tirannieke bok!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 10:40

Inderdaad, dit is goed mogelijk. Sjakila is op stal en in de wei ook aan het veranderen. Van een keiharde Hells Angel naar een lieve Hells Angel. Bij ons op stal staan ook paarden die nu echt schoothondjes zijn. Zo lief zijn ze geworden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 13:38

dat kan zeker.
Ik heb 2 van die soor merries gereden de ene hete Cirene en de andere Maaike.
2 zon ontzettende kattenkoppen waar je altijd bij op moest letten of ze wilde slaan bijten en als je erop zat steigeren bokken enz. Gewoon 2 ... knollen.
toen ze drachtig waren, waren ze allebei heeeel lief. Cirene was ook lief toen ze het veulen had en liet het heel trots aan iedereen zien. Maar Maaike was na de geboorte van haar veulen helaas weer een kreng.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 13:40

Ja dat kan zeker!
Marjon is de laatste 2 maanden niet te pruimen!
Normaal is ze heel betrouwbaar, maar zodra ze nog maar een maandje of 2 moet moet je echt oppassen! Ze draait zich vlot om en geeft je zo een kick.
Maar na het veulenen is ze weer lief Lovers Lachen

Groetjes Kim

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 16:09

z
Laatst bijgewerkt door janna op 20-02-22 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 16:14

Citaat:
Op 2001-06-11 16:09, schreef janna:
Als hij drachtig is, is er niets aan de hand. Elk jaar laten dekken dus...

Een drachtige HIJ? Scheve mond\ Knipoog

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 17:53

Jep, Isolda is normaal lief hoor, maar af en toe een heethoofdje! De eerste 3 maanden ofzo na het dekken was ze nog heethoofdiger Extreme duivel als normaal en daarna ? Schijnheilig Schijnheilig Schijnheilig
Never been sweeter!
Nu is ze weer redelijk normaal, haar gewone karakter. Beetje chago af en toe, maar dat zou ik ook zijn met een veulen dat je geen seconde rust geeft! Lovers
Maar goed, heb er nog niet opgezeten... Ben benieuwd!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-01 09:49

Ja, merries....af en toe zou je ze echt wel achter het behang willen plakken... Maar ze blijven toch errug lief...dan maar af en toe wat sjaggie... Greetzzz Ilona en haar drachtige paard.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 10:31

ja hoor,de merrie die ik verzorgde was ok zo'n kreng en werd naarmate de drachtigheid vorderde steeds liever en liever.overigens als het veulen dan afgespeend is werd ze weer een draakje Extreme duivel

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 11:11

oei oei *LOL*
Jammer maar mijn verzorgpaardje werd een Extreme duivel toen ze dractig was...bijten, echt erg Huilen
Na het veulenen werdt ze weer heel lief, nouja, dat zulllen de hormonen dan wel zijn.. Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-01 13:33

Ik moet ook wel zeggen dat ik de eerste weken van de drachtigheid dag en nacht verschil zag in haar gedrag en nu, na een paar maanden, is het toch weer iets afgezakt. Maar ze is nog steeds een stuk minder krengig. Gelukkig maar, heb altijd al een knuffelpaard willen hebben Knipoog voor zolang als het duurt...Greetzzzz Ilo.
ps. Don't worry...ik blijf van haar houden! Zoals mijn onderschrift al zegt, There can be only one...Jurga Clown

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-01 18:47

tis volgens mij net zoals bij de mens(ben gelukkig zelf nog niet zwanger geweest en wil het ook niet doen ook) vrouwen die zwanger zijn worden meestal rustiger en voelen zich super gelukkig(althans na al dat Misselijk gedoe in de eerst maanden) Schijnheilig

phillip
Berichten: 50
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: boutersem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 22:46

Jurga schreef:
Wie weet of het mogelijk is dat een merrie veranderd door de drachtigheid in haar karakter? Mijn merrie is dus drachtig en ze is van een kreng Extreme duivel veranderd in een lief knuffeltje Haha! !!! Het is heel raar, klopt voor geen kant. Mijn vriendin zegt dat het kan, wie weet hier meer van???
Doeg! Greetz van Ilona.

klopt onze merrie is vrij braaf maar asl ze pas heeft geveulend is ze zeeeeeeeeeer kwaad was er bijna mee dood gebelven toen ik haar ging eten geven

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 22:51

Dit is wel een heel oud topic en ik denk dat de TS wel al een antwoord heeft op haar vraag, vandaar een slotje Lachen