@boemel:
Wat een heerlijke plaatjes van die twee! Ik vind jouw socials ook enig om te volgen btw
@LauraVia Insta natuurlijk al wat contact gehad, maar heel fijn bericht!
Getty_Maan schreef:Jelske is wel een beetje een kneuzepaardje zeker, je was zo lekker weer bezig. En wat zag ik voor gaafs op insta!! Wat zal jij nog genieten.
Ja, Jels is goed bekend met Murphy's law. Maar ze hoeft gelukkig niet zoveel en doen eigenlijk vooral waar zij zin in heeft, dus dat scheelt waarschijnlijk de helft.
Verder hebben wij onlangs idd meegedaan aan een schriktraining. Ik moest mij een poos geleden al inschrijven en had toen het plan om met Pit mee te doen, maar dat is een beetje in een stroomversnelling gekomen. Daarom heb ik besloten Jels van stal te trekken (die was inmiddels weer helemaal rad en het zou toch laag intensief zijn). Dus zo hebben we een uurtje meegedaan onder het zadel en het laatste half uurtje aan de hand (ik vond het wat gortig om 1,5u vanuit het zadel mee te doen).
Jels was Jels: doodbraaf
Hier en daar zelfs andere paarden door de obstakels geleid. Was echt enig. Die vrouw begon de trainging met een praatje over de ruiter die niet moest denken dat het paard iets als eng of iets anders zou ervaren (dat we dat niet in moeten vullen) en vooral zelf moeten doen alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Zat ik daar toch met een tegenovergestelde insteek
Ik ben zelf immers de schijterd en kwam er vooral voor mijn eigen mindset. Maar dat heeft wel gewerkt! Sindsdien alweer een paar keertjes opgestapt en ik kan rustig stellen dat ik weer een stuk zelfvertrouwen terug heb gewonnen. Bovendien was het ook gewoon heel leuk om te doen, zo'n schriktraining.
Getty_Maan schreef:Ik volg de hengsten niet, bekijk het wel als er nieuwen zijn goedgekeurd.
Inmiddels een kijkje en/of een mening over de hengsten die zijn goedgekeurd?
Getty_Maan schreef:4 oktober met Douglas (en Maan uiteraard) naar Nunspeet geweest voor de keuring, is jelske onze ringmeester

Douglas kreeg een hele mooie 2e premie, waar ik erg trots op ben. Nog trotser op Maan hoe braaf zijn toch is, terwijl ze niets gewend is

Ik vond dit enig! Kon ik ze mooi live aanschouwen!
Getty_Maan schreef:Verder rijdt ik sinds eind september geen paard meer, want ik ben zwanger van ons eerste kindje!
Tjitske de 3-jarige is nu helemaal in training bij diegene die ook met haar ment en Hiske wordt tegenwoordig ook meegenomen door haar vriendin naar de menlessen en zij gaan 19 november een menproef starten. Hiske en ik zijn ongeveer tegelijk uitgerekend, dus hopelijk kunnen we daarna weer verder met het rijden.
Van harte gefeliciteerd met jouw zwangerschap!
Wat een mooie berichten Meya! Gefeliciteerd met de mooie scores, mag je zeker trots op zijn!
@Dala; Lastig parket en wat vervelend! Net nu jullie zo lekker in de lift zaten... Maar als ik mijn paard verdenk van protestgedrag vanwege ongemak, dan had ik idd eerst eens gewoon naar de kliniek gegaan om dieper gelegen kwetsuren uit te kunnen sluiten.
M_arjolein schreef:Haha ik denk dat je me inderdaad over het hoofd hebt gezien maar we zaten ook niet bij elkaar in de buurt Jelske. Was inderdaad smeuïg. En ik zag dat je al lekker op je topper gereden hebt wat fijn zeg. Braaf paard zo te zien! Hoe is het nu met Jels ? loopt ze weer goed?
Hier gister bij het eindexamen wezen kijken. Vriendin doet de socials voor 1 van de hengstenhouders dus vroeg of ik even mee ging. Leuke dag om eens mee te maken. Mijn favoriet was toch wel de Teun hengst. Dus ben wel benieuwd hoe die zich straks gaat ontwikkelen.
Mijn eigen gaat prima. Alleen de galop blijft wat een dingetje met name voorwaarts worden.
Ik moet echt beter op gaan letten
dan heb ik je nu dus voor de tweede keer misgelopen... Ik was zaterdag ook de hele ochtend in Exloo. Het is oprecht niet mijn bedoeling geweest als ik je voorbij ben gelopen.
Maar het klopt dat ik inmiddels op Pit heb gezeten idd! Was heel onwennig... Ze is weliswaar heel braaf op heel veel vlakken. Hij reed haar in een week al in drie gangen de baan rond (weliswaar voornamelijk op stemhulp, maar toch!) Vervolgens stapt hij af en zegt: nou, stap jouw eigen paard maar uit. Ik, held op sokken, bedacht mij toen dat ik twee dingen kon doen: er te lang over nadenken en wachten tot de stoppen doorslaan en ik te schijterig ben, of voor de verandering eens wel doen wat je gezegd word. Dus ik ben maar opgestapt
Vraag mij niet waar ik de moed vandaan heb gehaald, want een paard zonder stuurdiploma is zó niet my cup of tea.
Voor komende week staat er een nieuwe afspraak gepland en ik moet even kijken hoe dat gaat lopen, aangezien zijn vrouw net bevallen is. Als het even niet uitkomt, dan verschuiven we dat gewoon. Zoveel haast heb ik nou ook weer niet. Al moet ik wel zeggen dat ik er waarschijnlijk met een stuk meer vertrouwen op af stap sinds de schriktraining!
Maar het klinkt trouwens wel alsof jij en jouw paard ook in een interessant leerproces zitten!