Kletstopic veulens 2022!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wortel115
Blogger

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 20:47

Marije dank je wel voor het uitleggen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 06:22

We zijn er nog steeds hoor, lees nog trouw mee. Maar weinig zelf toe te voegen op het moment. Zondag deken gepast, maat 205. Veeeel te groot natuurlijk. Mijn 185 echt veel te klein. Dus duidelijk daar tussenin. Maar ja.. die heb ik niet natuurlijk. Nu kijken of ik die 205 toch nog mag ruilen. Die zit al een jaar nieuw met kaartjes in de originele verpakking.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 08:22

Ik lees ook nog steeds mee. Weinig tijd om updates te plaatsen :)

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 08:26

Sanet, hopelijk kun je nog omruilen
Mithras is nog steeds niet fit. Vandaag beginnen met zn pro biotica.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 14:13

Meneer eet zn zandkuur en pro biotica niet, maar voelt zich volgens mij wel wat beterAfbeelding

Equipro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 12:07

Ik heb het kneiter druk gehad de laatste weken, nu een weekje vrij om Sella weer op te pakken, met rijden gaat alles zijn gangetje, af en toe een buitenrit, of gewoon binnen in de bak. Ik zorg vooral voor veel afwisseling, grondwerk sprongetjes balkjes etc.

Wat ik de laatste tijd verwaarloosd heb is het vervoeren, dat vindt ze echt niet leuk… ze loopt zo op het wagentje, maar eenmaal erin, begint het gebeuk en gestamp.
Als jullie nog tips hebben, houd ik me aanbevolen!

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 13:09

Met betrekking tot vervoer, veel erin daar eten en eruit. Dat uitbouwen, zou ik doen

koend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-25 22:56

Ook bij mij gaat vervoeren nu moeilijker.
Ze liep in de trailer als een trein, maar nu begint ze door te krijgen dat we daarna gaan rijden en dat vindt ze veel minder leuk. Ze laadt nu veel moeilijker.
Ik veronderstel dat dit een tijdje zal duren tot ze ook in een rijdende trailer op haar gemak is.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 11:28

En een ouder stabieler paard mee? En vooral leuke dingen doen daarna of juist heel kort stukje?

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 12:02

Ik zit ook met hetzelfde probleem qua vervoer...onze boef loopt (met wat aanmoedeging van voer) in principe zo de trailer op...het is alleen wel echt dikke dikke paniek als de trailer beweegt (ook stilstaand) en ik weet ook echt niet hoe ik dat moet oplossen...een stabieler paard ernaast is niet echt een optie bij ons want boef is hengst en ik heb (naast mijn 2 jarige hengst) alleen merries verder staan _O-

We hebben overigens besloten boef (voorlopig) hengst te houden _O- ja, ik ben wispelturig...maar olly is erg dominant over boef en ik ben bang dat als boef geruind wordt, dat hij ondergesneeuwd wordt door olly en nu als hengst geeft hij toch nog wel een beetje tegengas aan olly...dus boef blijft voorlopig gewoon een volledige intakte jongeman <3

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 23:04

Hier ook vooral even meelees modus haha!
Onlangs verhuisd, Cartier weer ff te dik waardoor t zadel schuift.
Wel weer een aantal heel toffe foto’s gekregen, we hebben model gestaan voor montar. Maar mag nog even niets plaatsen ervan! Die houden jullie tegoed!

Verder doet ze het fijn. Na week of 4/5 zo weer opgestapt. Reden we alsof we gister nog gereden hadden, fantastisch!

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 23:20

Ik heb flink geïnvesteerd in trailerladen. 4 sessies met rustige opbouw. Kost wel flink wat maar had het zelf niet zo grondig en rustig aanpakt dat weet ik wel.

Vooral het grote verschil, paard erop , rijden ,dan paard er af en gelijk weer terug erop , dat laatste is echt belangrijke stap in het proces.
Volgende keer ga ik met de laadster naar het bos.

Cartier verhuisd of jij anike? En wat zullen dat mooie foto's zij. Ben benieuwd.

Boef toch maar even echte vent blijven dan

Een van Mithras zn kudde genoten Is verhuisd, dat vind hij lastig. Hij staat nu dus met 1 ander, soms komt de mini er wel even bij. Blijft toch blij ei gelukkig

Afbeelding

Afbeelding

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 07:33

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 16:56

Wortel super braaf.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 17:39

Vandaag de parelli bal opgepompt, even kijken of mithras wat meer lol in bakwerk kan krijgen. Hij vond het wel oke(achtig)
Rennen met zn vriendin in de paddock vindt hij leuker.
Afbeelding

Afbeelding

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 20:41

Wel leuk zo een bal. Atari had zo een kleine skippy ball als veulen maar ik die ging kwijt helaas.

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 18:30

boedjang schreef:
Ik heb flink geïnvesteerd in trailerladen. 4 sessies met rustige opbouw. Kost wel flink wat maar had het zelf niet zo grondig en rustig aanpakt dat weet ik wel.

Vooral het grote verschil, paard erop , rijden ,dan paard er af en gelijk weer terug erop , dat laatste is echt belangrijke stap in het proces.
Volgende keer ga ik met de laadster naar het bos.

Cartier verhuisd of jij anike? En wat zullen dat mooie foto's zij. Ben benieuwd.

Boef toch maar even echte vent blijven dan

Een van Mithras zn kudde genoten Is verhuisd, dat vind hij lastig. Hij staat nu dus met 1 ander, soms komt de mini er wel even bij. Blijft toch blij ei gelukkig

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ikzelf ben verhuisd!

Ja de foto’s zijn erg leuk! Mag ze alleen nog niet posten :+
Dus zodra dat mag, laat ik ze wel zien. Mits jullie daar niet op zitten te wachten ahha

Wat een lol met zo’n bal!!

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 21:12

Anike zeker leuk hoor.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 21:22

Iedereen lekker bezig. Lees wel mee maar had zeer weinig te melden de dames lopen lekker op de weide rustig zwanger te zijn.

Helaas is voor de tinkerdame het zwammngerschapsverlof opgeheven. Vanmiddag belde de buurvrouw in paniek dat ze dacht dat ze haar been/heup gebroken had.

Gelukkig weet ik de familie geschiedenis en had de hoop dat zij geen last had van vast zittende knieën maar helaas. En ze heeft hem wel zo goed los/vast gemaakt dat ze morgen gelijk op de ijzers moet en op spieren trainingskamp.

Maar pff doet me wel pijn een paard alleen met hulp knie los krijgt. Ze loopt nu wel lekker op de wei maar als je haar soms ziet strompelen dan breekt je hart.

Nu wordt ze dus toch een stuk beleerd voor het slepen en dan hebben we hopelijk snel weer een normaal lopend paard.

Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-25 14:11

Wat jammer dat er zo veel last hebben van de trailer. Minthe loopt er zonder aarzelen op. Soms stopt ze halverwege een keer maar meer omdat haar oren het dak raken :+ Dan denkt ze dat het niet past. Maar ze gaat ook al vanaf 4 weken oud de trailer op. Dat scheelt echt veel. De andere vier veulens die ik gefokt hebben zijn allemaal ook super makkelijk op de trailer. Heb ze allemaal ook alleen in de trailer weggebracht naar hun nieuwe thuis. Zelfs een hengstje van 5,5 maanden 8,5 uren Duitsland is. Super braaf

Butengeweun oh nee wat balen dat de knie vast zit. Lees dat het in de familie voorkomt? Is het dan niet erfelijk? Aangezien je er mee fokt. Of is het pech? Klinkt niet heel lekker. Heb er verder geen verstand van, moet het met beweging en een ijzer geen problemen meer geven?

Anike super leuk! Je stond model voor ze? Ben erg benieuwd straks naar de foto’s. Oh je verhuisd zelf haha, ik dacht Cartier :+ Ook spannend! Cartier aan huis? <<)
Ow jee Cartier te dik haha. Op dieet :P

Boedjang ze kunnen er zo van slag van raken als de kudde veranderd. Is dat leuke speel/steiger vriendje weg?
Is hij wel eens van iets onder de indruk? :+ Hij lijkt zo chill bij alles. Lekker spelen met z’n mini vriendin. Leuk gezicht. Mooie steiger foto ook nog. Eet hij inmiddels z’n zandkuur en probiotica al?

Wortel goed beeld! Lekker bezig!

Kim1990 nog lekker hengst. Zolang hij sociaal kan staan en zelfs nog wat onzeker overkomt zou dat verder geen probleem moeten zijn. Vind sociaal contact altijd wel belangrijk, ook als de hengst zijn. Olly is je 2 jarige? Wellicht kan je ze samen op de trailer zetten? Voor beide een goede les

Koend jammer dat het wat stroef gaat. Ga je vaak wel naar leuke dingen toe? Of alleen noodzakelijk naar bijvoorbeeld kliniek? Het zijn soms net honden, maar als je bijvoorbeeld een boswandeling gaat doen kan dat wel eens een positief effect geven haha.

Equipro lekker bezig. Afwisseling is leuk, voor jou en het paard :D
Jammer dat ook bij jullie het laden wat stroef gaat. Hopelijk vind ze de rust wat op de trailer straks

Sanet kon je hem nog ruilen? Je hebt nu 205? Weet niet wat voor deken het is? Mocht je hem niet kunnen ruilen is het misschien iets voor mij.

Libera ik vind het via telefoon weer makkelijker omdat je sneller kan reageren. Als je op ‘voorbeeld’ klikt heb je onder je typvak de laatste berichten. Kan je heel makkelijk terug scrollen en reageren

Marije ben stiekem wel benieuwd naar een foto van Shelby nu. Volgens mij is dat heeel lang geleden dat ik een beeld heb gezien. Moest zelfs terug scrollen om te zien hoe ze er uit zag :+ Nog gefeliciteerd met haar verjaardag. Gek dat ze rond de enting 3 weken niks mag, waarom is dat? Breekt het lichaam het anders af ofzo? Lekkere planning! Top dat de tandarts al is geweest. Alleen nog wat tanden er uit. Minthe had ze niet, scheelt wel.

Hier vooral knuffelen, tutten en poetsen. Ook alweer bijna 7 maanden drachtig. Maandag is ze naar de tandarts geweest. Wel erg scherp maar verder gewoon onderhoud. Geen gekke dingen
Afbeelding
Afbeelding

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 22:39

Kabayo wat ziet minthe er goed uit. Fijn dat gebit goed was
Mithras heb ik maar verse kruiden, en zaden gegeven, want pro biotica en zandkuur ging er echt niet in
Er is een pro biotica in vloeibare vorm onderweg van den Hoek,die is makkelijk te geven.
Gelukkig is Mithras zn beste speelmaat niet weg,maar wel de grote tegenhanger, daar waar hij respect voor had. Hopenlijk snel een nieuwe erbij in kudde. Maar zo makkelijk is dat niet.Betreft coolheid:
Hij heeft wel eens een paar hups sprongen gemaakt om dat hij iets spannend vond. Maar op 1 hand te tellen in 3 1/2 jaar.

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 22:43

Een paar foto’s! Heb ook nog van mijzelf alleen, maar daar is niet zoveel aan voor hier haha!!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 22:46

Wat gaaf Anike, mooie sets ook

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 12:37

Kabayo schreef:
Marije ben stiekem wel benieuwd naar een foto van Shelby nu. Volgens mij is dat heeel lang geleden dat ik een beeld heb gezien. Moest zelfs terug scrollen om te zien hoe ze er uit zag :+ Nog gefeliciteerd met haar verjaardag. Gek dat ze rond de enting 3 weken niks mag, waarom is dat? Breekt het lichaam het anders af ofzo? Lekkere planning! Top dat de tandarts al is geweest. Alleen nog wat tanden er uit. Minthe had ze niet, scheelt wel.

Ik zal zo eens op mijn telefoon kijken of ik nog iets recents heb hahaha!
Het vaccine wat ze krijgen is een levend vaccine en vraagt veel van het hart - als ik het goed begrijp. Als je werkt en het hart moet harder werken kunnen er problemen ontstaan. Google African Horse Sickness maar eens, is echt een ellende hier. We zitten midden in een AHS gebied en elk jaar is het raak. Veel stallen om ons een heen en onze eigen stal heeft ook al een aantal gevallen gehad ;( .

Anike, wat een prachtige foto's zeg!

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 20:48

Mooie fotos Anike!