Freiberger / Franches-Montagnes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Belker

Re: Freiberger / Franches-Montagnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 14:28

Wat fijn Lieser. Vertrl eens meer, mag via PB.

cupido1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 07:27

Heel veel plezier en hopelijk is het wat je zoekt!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 07:59

Ik ben inmiddels ook in het bezit van een Freiberger. Heb m donderdag opgehaald en hij staat bij mij aan huis in de kudde alsof hij er altijd al is geweest

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 08:38

_Nelleke_ schreef:
Ik ben inmiddels ook in het bezit van een Freiberger. Heb m donderdag opgehaald en hij staat bij mij aan huis in de kudde alsof hij er altijd al is geweest

Leuk Nelleke, gefeliciteerd!

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 16:36

Wij zijn weer thuis. De Freiberger was erg lief, maar niet geschikt voor ons. Ze snapte niks van het concept 'springen', en leek het ook niet leuk te vinden. Onze merrie-met-pensioen had ook nog nooit gesprongen, maar die vond het wel een leuk spelletje toen we het probeerden met haar. Deze niet, die kon niks met een kruisje 30 8)7

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 16:50

Jammer Lieser.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-25 17:06

Jammer Lieser.

Natchou staat sinds donderdagavond hier en hij is zo lief <3 Ik weet dat Freibergers de naam hebben om nuchter en relaxed te zijn maar dat ze ZO nuchter zijn had ik niet kunnen bedenken. Weet niet of ze allemaal zo zijn en ik heb hem nog niet OHZ gehad hier (past helaas het zadel van mijn vorige paard niet) maar hij is super zoet met mijn 4-jarige dochter. Is heel ontspannen, loopt hier rond alsof hij hier al een jaar woont. Is ook lief met de 2 andere bewoners van de paddock. Ligt gewoon lekker languit te pitten :z en living his best life in het kleine paddock paradijsje hier. Geniet van alle aandacht, gaat aan de wandel met de mestboy in z'n mond en als er iets valt of onverwacht beweegt vertrekt hij geen haar.

Vandaag even mijn koets met de hogedrukspuit afgespoeld, hij stond geïnteresseerd te kijken dus ik spuit richting de paddock waardoor er een wolk nevel ontstaat en hij lijkt het allemaal wel prima te vinden. Ik vind dit echt ongekend voor een 3-jarige.

Ook de rit naar huis afgelopen donderdag was hij extreem braaf. Liep zonder morren de trailer op en heeft zonder onrustig te doen bijna 5,5u op de trailer gestaan.

Hij was echt een RIB uit m'n lijf maar z'n karakter is echt ongekend. <3

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-25 09:52

Dat is super te lezen _Nelleke_ ! De Fribi,s die ik ken zijn ook zo enorm nuchter , heel fijn om mee te werken . Beetje zoals ik het Gelders paard ook ken .
En waarom ik zo blij was zeer onverwacht mijn Gelderse tegen te komen . En waar ik niet van begrijp dat ze op zoveel " trainingsstallen " heeft gestaan, ze is werkelijk super nuchter en braaf als ze vertrouwen heeft mogen krijgen in haar mensen. Deze had helaas als jonge dier al stempel sportpaard gekregen en er werdt nogal druk op haar gelegd .

Nogmaals ontzettend gefeliciteerd met je Fribi op naar prachtige avonturen

vierspan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-25 21:27

Hebben jullie tips waarop je moet letten bij de aankoop van een FB? Zijn er ook FB bij die niet helemaal betrouwbaar zijn bijvoorbeeld, komt dat voor?
Voor welke bedragen worden ze verkocht?