[VOLG] Ik kocht een ongeboren veulen..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Momo94

Re: [VOLG] Ik kocht een ongeboren veulen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-25 10:20

Wat is die groot geworden! Maar wel echt prachtig dat ze is!

Ze staat er heel relaxed bij op de foto. :D

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-25 10:27

We zijn gisteren ontzettend geschrokken. Aan het begin van de middag werd ik gebeld door de eigenaren van de stal waar Sauvelle staat dat ze in de sloot lag en dat de brandweer al onderweg was. Ik ben meteen naar stal gereden waar het al een drukte van jewelste was. De brandweer was er gelukkig ook al en waren al druk bezig om haar aan wal te krijgen.

Omdat het kleigrond is kon Sauvelle geen grip krijgen en ze was al helemaal op. Ik mocht van de brandweer bij haar blijven om haar gerust te stellen. We moesten op de takelauto wachten omdat deze de juiste materialen bij zich had. De staleigenaar heeft de shovel opgehaald en haar zo uiteindelijk eruit gekregen. De eigenaren hadden haar een half uur van te voren nog zien staan, dus ze heeft maximaal een uur in de sloot gelegen. Waarschijnlijk is ze in een gekke bui zo doorgegleden. Het hele land was nog mooi droog, behalve dit gedeelte.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals op de laatste foto is te zien was ze helemaal uitgeput. Uiteindelijk stond ze binnen 5 minuten weer overeind en was ze heel helder. Ze is afgespoeld met warm water en daarna dik ingepakt en lekker warm op stal gezet. De dierenarts heeft haar helemaal gecheckt en buiten dat ze was onderkoelt was mankeert er helemaal niks aan. Ze heeft voor de zekerheid ontstekingsremmer gekregen, mocht ze nog wel zwellingen krijgen.

Afbeelding

Afbeelding

Gisteravond stond ze er weer aardig goed voor. Ze was nog wat overdonderd en nog echt aan het bijkomen. Vanochtend kreeg ik van de staleigenaren onderstaande foto doorgestuurd. Het lijkt met een sisser af te lopen, maar ik ben wel ontzettend geschrokken. Ze staat momenteel nog niet in het werk dus ze krijgt de komende tijd alle tijd om te herstellen.

Afbeelding

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 11:27

Jeetje wat schrikken. Fijn dat het lijkt goed te zijn afgelopen. Ik duim dat dat zo blijft

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 13:14

Wat schrikken zeg! Fijn dat het goed lijkt afgelopen te zijn!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 14:49

Och jeetje wat enorm schrikken zeg, die beesten maken je soms 10 jaar ouder binnen een paar minuten.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 00:44

Wat schrikken. Gelukkig heeft ze het gered.
Heeft de stal ook buitenruimte met omheining? Het is nu ook echt glad in de weide.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 03:29

Jeetje, wat heftig! Is er geen omheining rond de sloot?
Volgens mij heb ik een nieuwsartikel voorbij zien komen over je paard?
Ik vroeg me toen al af of het een paard van een bokker was.
Edit: Ja dus:

Gelukkig gaat het goed met haar. Hopelijk herstelt ze weer helemaal! :(:)
Laatst bijgewerkt door Firelight op 04-11-25 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link verwijderd

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 03:30

Jeetje wat schrikken, gelukkig lijkt het met een sisser te zijn afgelopen.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-25 07:12

Er zit inderdaad geen omheining aan deze kant, ik kan begrijpen dat de meningen daarover zijn verdeeld maar ik moet er ook niet aan denken dat ze met omheining en al in de sloot gelegen zou hebben. Ze zouden in principe al weer deels op stal komen, maar het gehele land was nog aardig droog dus besloten om ze nog net even op dit land te zetten. De laatste 5 tot 10 meter is glad, de rest van het land is helemaal niets mee aan de hand. De staleigenaren hebben ook elke dag het land gecheckt of het nog verantwoord was maar dit hadden we natuurlijk allemaal niet verwacht.

Het gaat gelukkig goed met haar. Ze is iets stram maar eet en drinkt goed en staat lekker met haar vriendinnetje binnen. Vandaag gaan ze voor het eerst weer even in de bak.

Afbeelding

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 10:46

Achjee ook nog best een vrij diepe sloot zo te zien. En dan die deken om.. helpt ook niet mee om er weer uit te komen. Gelukkig is ze op tijd gevonden zo en lijkt het goed af te lopen. Maar wat een schrik..
Succes met het herstel.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-25 11:37

Wat een schrik zeg, gelukkig is het goed afgelopen :knuffel: ! En inderdaad werkt een deken ook niet mee in zo'n geval.

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 09:15

Oh jemig, je zou spontaan grijs worden van dit soort gebeurtenissen..
Gelukkig is ze er goed vanaf gekomen, nu lekker even bijkomen jullie beiden. :knuffel:

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 09:34

Omheining of niet, als een paard een glijer maakt, kan hij er onderdoor glijden.

:') meermaals gezien van weiland naar weiland. En dan zonder een draadje stuk ook. :')
Sta je als eigenaar ook te kijken... En ben je blij als er geen sloot achter ligt.

Dit is echt een gevalletje van... K*tttt!

Dikke knuffels voor die gekkie!

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-25 12:00

Ja ik begrijp de reacties qua omheining wel, maar ik ben er zelf geen voorstander van. Mocht het weer wat gladder zijn in het land gaat ze gewoon eerder op stal en deels in de bak.

Gelukkig heeft ze er niks aan over gehouden en gaat het goed met haar <3

Afbeelding

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 17:34

Fijn! :D