Iberische paarden in de schijnwerpers #2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: Iberische paarden in de schijnwerpers #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 08:55

Wat fijn om te lezen Pastis! fotospam is altijd welkom hoor. :-)

Jammer dat je de Shet uiteindelijk niet hebt kunnen helpen Jolmer maar in ieder geval is haar een verdere lijdensweg bespaard gebleven.

Wat leuk dat jouw dochter haar droom waarmaakt Zinzi! Ik snap haar gedachten wel en ze heeft groot gelijk. Ik heb ook hoefschoenen liggen, vind het ideaal en beter voor de hoeven dan een ijzer.

Goede oefening Tarzan zo te lezen, hij gaat de trailer nog bijna normaal vinden zo haha.

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 10:46

Ja foto's altijd leuk!

Hier ook hoefschoenen, met name voor de eerste week na bekappen. Ik ben er erg blij mee.

Mooie stappen zo Tarzan.

Hier eindelijk een wat rustigere week, kan het goed gebruiken want dragon riding season is aan _O-

Paarden zijn vorige week geschoren, 2 x jachtpatroon en de mini en cruzado helemaal.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 13:17

Zeker heel knap van je dochter, Zinzi, mag je trots op zijn :D
Jolmer, balen dat het wat stroefjes gaat, maar zal vast goedkomen. Toch fijn dat je stalbaas een oogje in het zeil houd voor je!
Pastis, wat leuk en fijn dat ze komen als je ze roept!
En wat fijn dat de ander het onder het zadel ook zo knap doet, geeft je toch een blij gevoel he! :D
Whahaha Audesta, dragon riding season _O-

Ik deel nu heel saai alleen maar dingen van de trailer, sorry :+
Vanmorgen dacht ik, doe eens gek :') De andere 2 stonden weer al in de paddock, Rambo uit de stal gepakt, het schot staat nu bijna helemaal dicht. Ben ik naar de trailer gerend, en hij draaft zo achter mij aan er helemaal op _O-
Ik stond er zelf van te kijken dat hij zo soepel mee ging :')

Ik zal eens kijken als de verzorgster er is of ze een filmpje kan maken hoe het nu gaat :D

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 13:40

Kijk, zo wil je het hebben :D

Pastis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 15:23

@tarzan; wat goed! Dat is veelbelovend, en je zou al beginnen wegdromen bij uitjes met de trailer.

Ik zal proberen om wat foto’s te posten, maar ik ben qua foto’s vaak net iets actiever op Instagram :')

@audesta; dat is het enige wat mij tegenhoudt om famosa te scheren. Ze heeft nu al zo’n uitgesproken mening. Ik weet niet of ik zin heb in wat extra energie daarboven op. Haha!

Pastis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 15:26

Afbeelding

Dat is de knappie zijn (relatief) blij hoofd na zijn inspanning.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 15:28

Knap koppie <3

Ik heb niet echt bijgelezen, iets met een grotendeels ziek gezin (mij inclusief), beetje balen na mijn fijne les zondag. Maar goed, vandaag gaan we weer een poging doen :D

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 07:44

Aahh wat een knappie Pastis! En wat goed dat alles zo fijn verloopt!
Bakfietsen zijn ook heeul eng :+

Hahha dragon riding season :')
Lekker dat de paardjes weer geschoren zijn Audesta!

Wat goed zeg Tarzan!
Zo lekker spelenderwijs met hem oefenen! Dat lijkt voor hem super te werken!!

Balen Maartje.. hopelijk vandaag genoeg opgeknapt!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 08:43

Wat een knap koppie Pastis!

Beterschap Maartje!

Dat is wel helemaal tof Tarzan dat hij er zo los in rent.

Haha Audesta, wordt ze zo wild in de herfst?

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 09:43

Thanks, het werd toch weer niks gister. Ik voel me best prima, tot ik ga eten. Maar ik heb me laten vertellen dat niet eten ook niet echt een optie is :')

Fijn dat laden zo goed gaat Tarzan!

Die van mij hebben goddank nog niet zo last van spooky herfst gedrag ofzo, Lis vindt alleen wind echt wel stom

DGM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 10:02

Wat heerlijk dat het laden zo goed gaat Tarzan!

Wat een lekker bekkie Pastis!

Audesta, wat is dragon riding season?

Beterschap Maartje.
Hier ook ziek thuis, wat een ellende..

Luci doet het goed, moet zo alleen met mn zieke hoofd echt eten halen. Hij kreeg metazoa muscle huppelepup bij zn balancer maar dat is nergens op voorraad (fysieke winkel), dus als iemand iets vergelijkbaars weet wat de welkoop verkoopt dan graag! Hij mag nog steeds wat meer aankomen (maar ziet er gelukkig al 10x beter uit).

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 11:01

Mijn zwarte wordt wel echt een draak in de herfst ja. Meer tegen het been en bokkerig. Een echte merrie :')

Maarja ik kende ook een ruin die dat had vroeger.

Beterschap Maartje!

Ik ben lekker vrij dus ga even winkelen en 2 paarden rijden!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 16:39

Prachtig dier Pastis! <3
Beterschap Maartje :(:)
DGM, welke regio woon je? Hier is de Metazoa Muscle gewoon verkrijgbaar bij de voerleverancier
Heerlijk Audesta, een echte merrie, daarom heb ik dus geen merrie :')

Voor degene die het iets interesseert :+
Ik heb een filmpje op mijn insta gezet hoe Rambo braaf meeloopt de trailer op :D

Verder nog geoefend met verzorgster erbij op de klep, ging super, ze kon hem ook op de kont aanraken etc.
Uiteindelijk haar de arm tegen z'n billen laten leggen en wat druk geven zodra hij naar achter ging, dat ging ook helemaal super. Toen met de stang (verzorgster had de stang los vast dus kon meteen loslaten bij paniek) maar dat was een stap te ver voor Rambo, stang achter de billen was paniek :') Daarna wel nog een keer erin gevraagd en goed afgesloten :D

DGM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 17:12

Wil je mij je insta sturen? Ben wel benieuwd haha!

Wat stom, ik ben niet eens bij de voerlecerancier geweest. Kan het altijd wel via de welkoop bestellen (balancer ook altijd met die 20% kortingsacties) maar duurt lang en moest het vandaag hebben.
Heb nu pavo haycobs iets meegenomen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 18:03

Oja dat is zulk herkenbaar gedrag Tarzan, heb er ook een paar gehad die lastiger waren met de trailer en de stang vastmaken is wel vaak een dingetje. Gelukkig ging hij er daarna weer goed in en hebben jullie goed af kunnen sluiten. :-)

Haha Audesta, dat klinkt als een leuke uitdaging. :D

Jij ook beterschap DGM!
Het enige wat ik weet waar ze van aankomen en wat de Welkoop verkoopt is bietenpulp. Maar daar heb je denk ik niks aan..

Havanna vindt wind ook stom Maartje, dat is een recept voor wild worden. Ik snap het ook wel, ik heb er ook een hekel aan.

Kon vandaag een mooie foto maken terwijl ze ondeugend wilde doen.(tegen de staldeur aan trappen wegens ongeduld) Haar hoofd straalt het ook helemaal uit haha. :+
Afbeelding

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 18:06

Dgm, vervelend! Hier hebben ze het gelukkig altijd wel of bestellen ze het.

Elisa, wat een boevenkop inderdaad _O-

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 13:24

Ik kom eventjes onder mijn meelees steen vandaan...

Adorno is nu bijna 3 maanden geleden plotseling overleden en ik vind het nog steeds heel lastig om mee te dealen.
We zijn natuurlijk ook 16 jaar samen geweest en zijn einde was heel abrupt en heftig...

Om toch weer een beetje vooruit te kijken ben ik rustig aan op zoek naar een nieuw maatje.
Mijn eerste ingeving is uiteraard een PRE!
Ik ben al bij een heel leuk paardje wezen kijken maar ik wil niet over één nacht ijs en het liefst koop ik bijna via via omdat tegenwoordig niets meer zeker is.

Ik heb niet echt eisen... behalve dat het wel een goed functioneel paard moet zijn, minimaal 160 en tussen de 3 en 8.
Ik ben een puzzelaar dus het hoeft niet per definitie een makkelijk paard te zijn (wel betrouwbaar).
Er is budget maar ik wil geen tienduizenden euro's uitgeven.

Weten jullie toevallig iets?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 14:47

Kelly_Taco schreef:
Ik kom eventjes onder mijn meelees steen vandaan...

Adorno is nu bijna 3 maanden geleden plotseling overleden en ik vind het nog steeds heel lastig om mee te dealen.
We zijn natuurlijk ook 16 jaar samen geweest en zijn einde was heel abrupt en heftig...

Om toch weer een beetje vooruit te kijken ben ik rustig aan op zoek naar een nieuw maatje.
Mijn eerste ingeving is uiteraard een PRE!
Ik ben al bij een heel leuk paardje wezen kijken maar ik wil niet over één nacht ijs en het liefst koop ik bijna via via omdat tegenwoordig niets meer zeker is.

Ik heb niet echt eisen... behalve dat het wel een goed functioneel paard moet zijn, minimaal 160 en tussen de 3 en 8.
Ik ben een puzzelaar dus het hoeft niet per definitie een makkelijk paard te zijn (wel betrouwbaar).
Er is budget maar ik wil geen tienduizenden euro's uitgeven.

Weten jullie toevallig iets?

Degene waar onze jonge paarden vandaan komen heeft nog een paar jonkies in de opfok staan, maar ik denk niet dat je zo jong wilt?

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 15:03

:o Nee ik wil wel graag meteen iets kunnen

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 18:46

Fijn dat je in ieder geval goed af kon sluiten Tarzan!

Haha echt een boevenkop ja Elisa

Succes met de zoektocht Kelly!

Ik vind dat ik beter ben dus vanmorgen weer met de paarden aan het werk. Lis vond duidelijk dat ik nog niet beter was, die loopt dan emotioneel vast := dus maar weer braaf terug gezet.
Elevada wel echt heel fijn kunnen rijden, ben echt zo blij met waar we nu staan. Ze doet het echt goed! Ze blijft wel een beetje een aparte, als het moeilijk word, is piaffe haar oplossing. Als ik schouder binnen wil op haar moeilijke kant, dan is appuyeren haar oplossing. Aan het einde hadden we de perfecte schouder binnen te pakken en dan loopt ze er ook echt bij van “oh dit is eigenlijk wel makkelijk zo” :+

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 10:03

Oh lastig zo'n spiegel als Lis is..Elevada klinkt alsof ze het zo goed wilt doen dat ze alles uit de kast trekt?

Haha ja Havanna's motto is geloof ik, een dag niet ondeugend gedaan hebben is een dag niet geleefd haha. Moet ook de deken uit de stal halen, die legde ik altijd lui in de hoek neer maar tegenwoordig gaat ze die dan begraven. :+ (leuk, heb je net een dure nieuwe deken gekocht)

Succes met de zoektocht Kelly!

Dartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 12:55

Elisa, ik heb ook zo'n ondeugende merrie. Ik kan er wel om lachen :-) Zij probeert altijd de papieren zakken uit de kist te trekken, de poetskist op de grond te gooien of de prullenbak leeg te halen.

Kelly, Succes! Rustig blijven zoeken, wordt veel aangeboden maar het moet maar net bij je passen.

Maartje, lastig zo'n spiegelpaard! Fijn dat Elevada dan wel lekker meewerkt.

Gisteren is de fysiotherapeut bij Jarana geweest. Ik vond dat ze wat stijf liep. Omdat we wat meer gaan rijden wilde ik haar even goed na laten kijken, dat was er nog niet van gekomen. Ze zat inderdaad flink vast in het lendengebied en ze belast links meer dan rechts. Na wat losmaken van het bindweefsel in die regio en daarna dryneedling zag je dat ze al veel beweeglijker was. Ze was super braaf en vond het eigenlijk allemaal wel lekker <3 Ze vond daarna de fysio ook heel aardig. Nu een paar dagen rustig aan en dan weer oppakken.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 13:16

Ja Lis is echt heel lastig hoor, die spiegelt zo extreem…
Elevada is inderdaad overijverig :+ vind ik altijd wel leuk om mee te werken

Fijn dat Jarana het zo goed deed bij de behandeling!

DGM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 17:14

Spiegelende paarden..

Luci ook, baasje ziek, Luci ziek.
Arm dier had weer koliek.
Zal een afspraak maken voor bioresonantie, om hem uit te laten meten.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-25 17:20

Oh dat is wel sneu.. onschuldige koliek?

Of krijgt ie nu ander voer?

Wat grappig Dartel, ja dat soort dingen kan Havanna ook doen. Ik moet er ook altijd wel om lachen.
Fijn dat ze nu weer losgemaakt is, goed gezien dus! :-)