Kletstopic dressuurfokkerij II

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Phonix

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 19:00

Heel leuke hengst, maar ik vindt de veulens dat ik tot nu toe heb gezien heel gewoontjes.

CdC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 19:48

Phonix schreef:
Wat denkt mensen over de nakomelingen van Sarai L? Ik wil met een secret zoon fokken volgende jaar. Moet alleen kiezen welke.

Of Grey Tonic (= Secret via de moederlijn)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 19:56

Wat ik tot nog toe gezien heb vond ik heel rassig en wel aansprekend.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 20:08

Ik krijg een veulen van Secret usb in maart en heb een 2 jarige van Serious. De 2 jarige komt uit een Poolse merrie, mooi dier om te zien en goed beweging. Maar wel echt een hele aparte, daarom is ie nu ook van mij, want ze krijgen m niet weg hier... :=

Galopperen kan ze wel beter dan hier laat zien. De bruine.

Xritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 21:26

maessie schreef:
Xritt schreef:
Ik heb een hele gekke vraag.
Weet iemand iets over de ontwikkeling van het hoofd van een paard? En mogelijke afwijkingen? Onze 2 jarige had altijd een normale ontwikkeling. Vandaag waren we sinds 3 maanden weer wezen kijken in de opfok. Het viel ons op dat haar hoofd er wat bijzonder uitziet. Het hoofd en dan vooral haar neus is vrij fors en breed. De andere 2 jarige hadden een vrij smalle neus, die van ons niet. Ik heb foto’s, zou iemand mee kunnen kijken. Ze groeit en eet verder goed.

Het kan wel dat als er weer tanden/kiezen doorkomen ze achter de neusgaten dat deel/rond de kaken wat voller/breder worden. Maar zo zonder beeld lastig inschatten of dat het kan zijn.

Daar had ik nog niet aangedacht. Iemand anders stuurde me dit ook door. De laatste foto is van een paar maanden terug. De eerste 2 van nu.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 21:40

Een hoofd kan ook opzwellen op als een paard bloedworm heeft. Dat zou ik eens laten controleren.

Xritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 22:11

janderegelaa schreef:
Een hoofd kan ook opzwellen op als een paard bloedworm heeft. Dat zou ik eens laten controleren.

Bedankt voor je berichtje. Daar ga ik eens naar kijken.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-25 23:20

Hier is onze paarden stapel ook weer iets gekrompen. Keuze maken heet dat. Onze eigen gefokte drachtige uphill merrie verkocht . Is vandaag opgehaald. Dus volgend jaar 2 veulens en geen 3. Van ooit 20 paarden hebben we er nu nog 6. En er staat er nog een op de nominatie om weg te gaan. Dan zijn het er 5. Word het overzichtelijk van.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 06:12

Gefeliciteerd met de verkoop Baudyh. Volgens mij hadden jullie een fokproduct bij de Gelderse ibop dit weekend, of niet?

Xritt oh ja je kunt duidelijk het verschil zien. Ben benieuwd wat het nu is.

Hier nog een foto van onze Hitmaker. Het is een pientere dame en ze doet het goed. Naast dat ze slim is, is ze ook echt heel lief. Ze bijt en slaat niet en is dol op aandacht.

Afbeelding

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 07:14

Xritt schreef:
Xritt schreef:
Ik heb een hele gekke vraag.
Weet iemand iets over de ontwikkeling van het hoofd van een paard? En mogelijke afwijkingen? Onze 2 jarige had altijd een normale ontwikkeling. Vandaag waren we sinds 3 maanden weer wezen kijken in de opfok. Het viel ons op dat haar hoofd er wat bijzonder uitziet. Het hoofd en dan vooral haar neus is vrij fors en breed. De andere 2 jarige hadden een vrij smalle neus, die van ons niet. Ik heb foto’s, zou iemand mee kunnen kijken. Ze groeit en eet verder goed.

Het kan wel dat als er weer tanden/kiezen doorkomen ze achter de neusgaten dat deel/rond de kaken wat voller/breder worden. Maar zo zonder beeld lastig inschatten of dat het kan zijn.

Daar had ik nog niet aangedacht. Iemand anders stuurde me dit ook door. De laatste foto is van een paar maanden terug. De eerste 2 van nu.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Het zit wel precies op die plek voor de tanden/kiezen.
Maar bloedworm uitsluiten is ook zeker niet verkeerd :j

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 10:07

SophievdV schreef:
Gefeliciteerd met de verkoop Baudyh. Volgens mij hadden jullie een fokproduct bij de Gelderse ibop dit weekend, of niet?

Ja klopt. Leuk verhaal. We hadden een merrie veulen van icellie met weinig wit en maar een gewoon veulen die hebben we bij een handelaar geruild met een zwarte stermerrie. Een Gelderse.
Die wilde we eerst verkopen maar dat liep niet echt. Ze had 3 x een henkie gefokt en wij die helemaal niet in de Gelderse zaten dachten ach doen we haar bij henkie dat past dan vast.
Toen ze daar drachtig van was werd er een henkie nakomeling uit haar Ninkie kampioen bij de 3 jarige op de dag van het Gelderse paard en werd de merrie preferent op die 3 nakomelingen van henkie.
Uit deze laatste dracht werd Sinkie geboren.
Sinkie hebben we later met haar moeder verkocht aan de mensen die haar nu op de IBOP hebben aangeboden.
En die heeft de eer van alle henkie nakomelingen ook hoog gehouden.
Dat is zeker heel mooi.

Xritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 12:06

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding

Het zit wel precies op die plek voor de tanden/kiezen.
Maar bloedworm uitsluiten is ook zeker niet verkeerd

Ik kreeg net de factuur van de opfok. Ze zijn op 26-10 ontwormd met Equest Pramox. Ik lees dat dit ook tegen bloedworm is.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 16:26

Ben vandaag maar even in Ermelo geweest om de hengsten irl te bekijken.

McLaren viel me erg positief op met zijn nafok, Everglow Gold, Scaramouche en de Vivino vond ik ook aansprekend. En Kante viel me ook niet tegen, veel souplesse.

Anyway, ik heb wat filmpjes gemaakt.

https://youtu.be/7hwh0sOtPXs?si=napIh9T3h6oE2YnB
Everglow Gold, even doorklikken naar de rest.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 17:07

Dankjewel voor de video’s!

Die Everglow en So unique is inderdaad leuk! Ik vindt bij alle McLaren wel iets missen in de actherbenen…

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 17:14

Graag gedaan! Die Singapore had het beste achterbeen van de McLarens vond ik. (meest electrisch)
Maar McLaren zelf was als jong paard ook traag achter..hij is wel alleen maar verbetert daar in in de loop der jaren.

Valt me op dat hij vooral een hele goede galop lijkt te geven.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 17:19

Ja me eens. Vindt die een fijne nek hebben ook. Niet zo propping zeg maar.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 21:50

Bedankt voor de filmpjes. Wij hebben er een drachtig van Solid Rock . Leuk om hem te zien

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-25 08:44

Graag gedaan! Dat was denk ik de meest chique McLaren, ondanks dat hij zichzelf goed door fokt vind ik wel dat je ook duidelijk de moeders er in kunt zien.

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 13:29

Wie van jullie probeert er nog meer tickets te bemachtigen voor de Hengstenshow?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 13:33

Ik, lukt niet

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 13:37

Bij mij is het net gelukt zonder problemen. Wat gaat er precies fout?

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 14:01

In eerste instantie waren er geen tickets beschikbaar en daarna kreeg ik steeds 'ongeldige code' bij het invoeren van mijn lidnummer.

Uiteindelijk is het me gelukt en toch nog een mooie plaats kunnen bemachtigen

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 15:44

Ik blijf me ergeren aan dat programma.
Zet nu eens gewoon alle jonge hengsten op 1 dag en dan de shows en de geldersen op de andere dag.

De shows zijn leuk, zeker, maar ik kom om naar de jongste hengsten te kijken en ik wil dat op 1 dag doen!

Willemiens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 15:44

Iemand het NRPS nog een beetje gevolgd?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-25 16:09

Vorig jaar was het ook al een drama met die tickets. Uiteindelijk toch gelukt. Nog 1 plakje op de eerste rij kunnen bemachtigen. Scheelt hè als je alleen gaat.