Staan Westfalers hoog in het bloed??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-01 23:38

Iemand vroeg vandaag aan mij wat voor ras Bolivia is en toen ik zei dat ze een Westfaler was toen reageerde zij heel enthousiast: 'oh die heb ik ook gehad, fijne paarden, zit veel bloed in etc..

Ik dacht eigenlijk dat dat wel meeviel. Achter de moeder van Bolivia zitten allemaal Westfalers en achter de vader bijna allemaal Hannoveranen.

Wat weten jullie hiervan? Ik verdiep me nooit zo in afstamming enzo.

mdev

Berichten: 354
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Zeven, DE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 08:22

Huh??? 'k Dacht altijd dat 't warmbloeden waren.
Dat denk ik eigenlijk nog steeds, als iemand een beter idee heeft, speak out! Tong uitsteken

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 11:28

Ik dacht ook dat Westfalers warmbloeden waren! Ik denk niet dat ze hoger in het bloed staan dan KWPN-ers, BWP-ers of andere warmbloedrassen!
Het hangt gewoon af van de voorouders van je paard, of er veel volbloed achter zit of ze hoog in het bloed staan of niet.

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-01 19:00

Westfalers zijn inderdaad gewoon warmbloedpaarden. Het ligt aan de afstamming hoe hoog je paard in het bloed staat.

De moederlijn van Fitz is ook een complete Westfaler-lijn maar aan vaders zijde zit er Rheinlands en Hannoveraans bloed in.

Ik vind trouwens wel dat die van mij als een bloedpaard reageert maar toch zit er pas in de 3e generatie volbloed achter (Furioso XX).

homer
Berichten: 181
Geregistreerd: 13-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-01 16:15

Hoi !
Westfalers zijn inderdaad warmbloedpaarden !
Maar net als bij het KWPN worden er ook bij het Westfaler stamboek Engelse volbloedhengsten goedgekeurd.
Dus als de volbloedhengst is goedgekeurd bij het stamboek, mag deze hengst een Westfaler merrie dekken, en zo krijg je generaties met "bloedpaarden".
Het hangt er dus helemaal vanaf of er gefokt is met Engelse volbloeds of niet !