EllyC schreef:Wat zouden jullie doen
Ik kan kiezen tussen Welsh (parbred) of NRPS (Ned. sportpony). Hengst is Welsh partbred. Moeder Connemara.
Kosten bij een half lidmaatschap nrps en jaarlidmaatschap welsh ontlopen elkaar niet zoveel.
NRPS heeft thuiskeuring 12/7 op 50 km, Welsh een paar dagen later regionale op 100 km.
Veulen is dan ca 5 weken oud. Ik zou evt ook nog kunnen kiezen voor late keuring nrps in september. Deze is na de nationale dan.
Met dit type veulen, wat zouden jullie doen?
Wat er op een vergadering vanuit het welsh afgelopen winter duidelijk werd gemaakt; waar het welsh zich in wil blijven onderscheiden van het NRPS, is de welsh opdruk.
Heeft jouw veulen die, dan kan je welsh overwegen. Maar ik vraag me af hoe ze daar naar connemara kijken. Ik zou de gok niet nemen en voor NRPS gaan.
Hoorde kwa dekbonnen wel vaker wat over degene die besproken is? Heel frustrerend lijkt me dat. Voor mij wel 3x nadenken voordat ik zoiets kies. Ik wil een fijne HH als ik ga dekken, waar ik m’n merrie met plezier achter laat, fijn persoonlijk contact, en geen zorgen (over papieren of wat dan ook).