Kletstopic dressuurfokkerij

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
KimDime
Berichten: 202
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 09:25

supertammy schreef:
@ KimDime, ik vond hem niet zo lekker door zijn lijf en hij hield zijn staart ook steeds een beetje scheef. Het ging allemaal wat rommelig.


Dankjewel. Jammer vond hem destijds op de keuring zo gaaf. Had gehoopt dat Marten hem lekker de baan rond zou gaan krijgen.


Elisa2

Berichten: 37002
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 09:50

Kathleen_vW schreef:
Kijk, hier word ik blij van! :D

https://www.hengstleistungspruefung.de/ ... u_2022.pdf

Toch wel blij met die Escanto in de oven!


Begrijpelijk, ik vind het ook de beste Escamillo zoon omdat hij een beter achterbeengebruik heeft dan de meeste anderen. Ben benieuwd hoe hij gaat fokken.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Willemiens

Berichten: 937
Geregistreerd: 10-10-16
Woonplaats: Julemanden

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 19:41


supertammy

Berichten: 2231
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Meliskerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 19:48


Willemiens

Berichten: 937
Geregistreerd: 10-10-16
Woonplaats: Julemanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 19:55


Kathleen_vW

Berichten: 4285
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 19:05

Zo, net 60 meter beukenhaag langs de buitenbaan gezet. 200 plantjes, pfoe! Het begint ergens op te lijken, dat wel.

Ik heb een nieuw paard op stal. Een Joop TC x Negro. Is uiteindelijk voor de verkoop, ze is 3,5 en nog niet zadelmak. Erg fijn paard met een goed achterbeen. Lekker los, veel balans. Ook al een heel paard voor haar leeftijd en het werk dat ze gehad heeft. Leuk projectje de komende maanden.

HOEVE NOORDENWINDDressuurstal & Fokkerij
>> Volg onze renovatie vlog op Youtube <<
Volgtopic: Drie dressuurgefokte veulens op komst!

Elisa2

Berichten: 37002
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 10:40

Leuk, kan me voorstellen dat die veel massa heeft. Heb nog niet veel nakomelingen gezien van Joop TC.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Kathleen_vW

Berichten: 4285
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 11:48

Ik ook niet, maar vind dit echt een fijn paard. Hoop dat ze straks onder het zadel net zo fijn is als aan de lijn. Ook betreft karakter een heel stabiel en werkwillig dier. Lekker nuchter ook. Ze meet 1,69m. maar als je haar ziet staan denk je dat ze zo over de 1.70m. is. In het werk waardeert ze zichzelf ook goed op.

HOEVE NOORDENWINDDressuurstal & Fokkerij
>> Volg onze renovatie vlog op Youtube <<
Volgtopic: Drie dressuurgefokte veulens op komst!

tjakka123

Berichten: 484
Geregistreerd: 21-11-20

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 09:40

Andere ook aan het kijken naar de 1e bez?
Zit helaas op kantoor vandaag dus kan af en toe meespieken en nu vanuit de trein haha.

misterA
Berichten: 3122
Geregistreerd: 17-01-07

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 12:02

Na 2 groepen, een aansprekende Vivaldi x Furstenball door, een sterk bewegende Total US en nog 2 anderen.

Umeo
Berichten: 2218
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 12:05

De Total US vind ik een erg aansprekend dier! (Wat ik kan zien via CMH)

MariekeS_

Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 13:05

Ja, daarmee kwam er wel echt wat binnen. Imponerend beest. Dat die 'maar' 1.64 is :wow:

De Secret x Apache (uit volle zus Jovian) vond ik ook een heel compleet, sympathiek paard.

En de Vivaldi x Donnerhall vond ik op het straatje opvallend ongecompliceerd en die zette ook wel een goede verrichting neer. Allround een fijn paard.

Ik kon ze nu in ieder geval goed volgen en ben blij dat er ook duidelijk naar het fundament gekeken werd.


TROY (2019) & LAYS (2014)

Fokker321
Berichten: 495
Geregistreerd: 16-02-22

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 13:36

Heeft iemand de schimmel Vivaldi gezien? Op basis van wat werd die niet doorverwezen?

Bertje16
Berichten: 176
Geregistreerd: 27-05-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 14:25

Fokker321 schreef:
Heeft iemand de schimmel Vivaldi gezien? Op basis van wat werd die niet doorverwezen?

Vond ik ook een fijn functioneel paard (toevallig gezien). Ze zage er blijkbaar iets aan want hij moest ook extra galopperen

life is a roller coaster, you just gotta ride it. vh Lami

Earth

Berichten: 7887
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 19:31

[EV] KWPN eerste bezichtiging live 2022

Voor de geïnteresseerde, ik heb hier een beetje de middagronde bijgehouden. Commentaar is eigen inbreng, ben geen kenner hier in. Maar heb wel het commentaar van de jury erbij gezet :) Ga dit proberen zoveel mogelijk te doen, maar kan dit niet altijd doen. :) Was ziekjes vandaag dus kwam mooi uit :P

Earth het reisbureau.

Elisa2

Berichten: 37002
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 20:13

Ja goed bezig Earth! Ik kan ook niet alles zien dus als anderen wel kijken en mee kletsen geeft het toch nog een boel informatie.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


baudyh

Berichten: 4274
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 21:52

Ik begon heel enthousiast het straatje te kijken en daarna kwam er een klant en weer een…..
toen ik uiteindelijk binnen kwam was het klaar.
Vond op het straatje de secret x expression leuk en zag net een filmpje. Die is gaaf en door.

Trots op onze 2 merrieveulens ; Una bella Donna prinses G.W.( McLaren x cover story) en Uliantha G.W. ( Vaderland x Sander)

Elisa2

Berichten: 37002
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 09:27

Ja dat was een uitschieter vond ik, en de Franklin x Dancier ook.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 12:41

Ja, de Franklin x Dancier vond ik ook wel de uitschieter van gisteren. Heel gaaf dier!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Umeo
Berichten: 2218
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 09:55

En wat zijn de bevindingen tot nu toe?

Elisa2

Berichten: 37002
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 10:01

Ik heb gisteren de middag groepen gezien maar daar waren niet echt uitschieters imo.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

MariekeS_

Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 10:59

Los van de uitschieters ben ik wel benieuwd wat jullie vinden van de kwaliteit in het algemeen?

Uiteindelijk willen we toch ook dat de gemiddelde kwaliteit omhoog gaat? Dan zou je verwachten dat over de linie de paarden beter worden.

Ik volg het nog geen jaren maar moet zeggen dat ik wel veel fijne potentiële sportpaarden zie so far :)) of is dat eigenlijk elk jaar wel zo? :')


TROY (2019) & LAYS (2014)

tjakka123

Berichten: 484
Geregistreerd: 21-11-20

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 11:19

Ik vond de voeten echt bar slecht over het algemeen, zeker te zien op het straatje. Zo scheef en verkeerde stand.

Fokker321
Berichten: 495
Geregistreerd: 16-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 11:24

tjakka123 schreef:
Ik vond de voeten echt bar slecht over het algemeen, zeker te zien op het straatje. Zo scheef en verkeerde stand.


Zijn er die er op het straatje ook al direct uitvallen of nemen ze die sowieso mee in de kooi en dan selectie?

shadow33
Berichten: 145
Geregistreerd: 03-04-11
Woonplaats: Nijeholtpade

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 11:57

Fokker321 schreef:
tjakka123 schreef:
Ik vond de voeten echt bar slecht over het algemeen, zeker te zien op het straatje. Zo scheef en verkeerde stand.


Zijn er die er op het straatje ook al direct uitvallen of nemen ze die sowieso mee in de kooi en dan selectie?


Van wat ik gezien heb is er op het straatje niks uitgevallen en is alles in de kooi gekomen. Wel hadden er een paar als opmerking, niet door op fundament.

De uitschieter van gisteren vond ik toch wel 337. Finest selection x ub40

Her Highness: voorl keur, prok. Connaisseur x jazz
Saphira: Livius x Connaisseur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __Martine__, Phonix, Ubermetrics en 68 bezoekers