chronos

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
stephanie1

Berichten: 317
Geregistreerd: 23-09-05

chronos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-05 16:47

hallo,

ben op zoek naar informatie over chronos. ik kan namelijk heel weinig afbeeldingen vinden.

groetjes

loutjuh

Berichten: 1574
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: veenendaal

Re: chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 09:59

ik heb een foto van chronos:

http://www.mijnalbum.nl/Foto=7HJGLUBG

ik kan je niet echt eigenschappen van chronos vertellen, dat weet ik ook niet. De opa van sam is ook chronos maar weet zelf niet of ze hier iets van weg heeft.

DeBje
Berichten: 280
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 10:26

Hier op bokt zit een bokker met de naam Chronos. Zij heeft een afstammeling van de hengst Chronos, pb haar even. Zij heeft vast wel informatie over Chronos.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 09:52

Hay,

Ik heb niet zo gek veel info over Chronos... maar als je bij Arnd.nl zoekt op Chronos dan kom je een paar foto's tegen.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Re: chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 10:32

De Trakehner hengst Chronos, gefokt door dezelfde fokker die uit zijn andere merriestam Partout fokte, was de eerste hengst die indertijd aan een soort sportstimuleringsplan voor KWPN hengsten meedeed. Chronos heeft heel hard gewerkt in zijn leven. Het verhaal gaat dat toen hij in Haaksbergen Nationaal Kampioen ik meen Z2 werd moest hij diezelfde dag ook nog 3 merries natuurlijk dekken, een op de heenweg de anderen op de terugweg.
Het KWPN keurde hem op zijn 3 jarige nakomelingen af met onder andere de toevoeging dat hij te weinig presteerde. Op dat moment stond hij bij Henk Van Bergen en werd getraind voor de GP.
Hij stierf nadat hij zijn been brak na een narcose voor een chip operatie, op dat moment was hij geselecteerd voor de Olympische Spelen met de amazone Anne van Olst voor haar vaderland.
In het jaar 1997 (kan een jaar later of vroeger zijn) had de vader van Chronos de hengst Mahagoni 3 zonen bij de Europese kampioenschappen lopen. Chronos, Perron die later OS brons haalde met het Amerikaanse team en voor Frankrijk Mahon.
Chronos heeft heel veel heel fijne meewerkende sportpaarden gebracht maar zowel bij het KWPN als bij het Trakehner Verband zijn nooit zonen van hem goedgekeurd, helaas.
Binnen de KWPN fokkerij zie je Chronos nu terug komen als de vader achter een merrie met opvallende kinderen.
Zijn vader en een dochter van hem vind je in mijn profiel

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 10:35

Thx Saar ik was dat stukje kwijt Foto's van een Chronos kind ook te vinden in mijn profiel

Elisa2

Berichten: 37116
Geregistreerd: 31-08-04

Re: chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 15:13

Ik ken ook een Chronos afstammeling,die heeft lichte tour gelopen,Lamborghini onder Els Janssen,die was wat gewoontjes om te zien en bij het trainen niet altijd even fijn.Maar op wedstrijd dan was ie er gewoon,deed ie altijd super z'n best.

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Re: chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 15:20

Ik heb een afstammeling van corleone x chronos...
die oude fokkers kijken dan altijd even op en zeggen "chronos" met een ja-knikkende,goedkeurende blik....
Vind dat altijd wel grappig..

lachmar

Berichten: 2019
Geregistreerd: 01-01-05
Woonplaats: Omgeving Oss

Re: chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 17:34

Ik heb een chronos gehad.
Echt een wereldpaard zo'n fijn karakter had die.
Hij liep Z2 dressuur en B springen.
heb hem helaas een paar maanden geleden verkocht, maar dit is zeker een paard dat ik nooit van m'n leven meer zal vergeten.
altijd willen werken.

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 08:53

Vind het erg leuk om te zien dat er toch nog een paar Chronossen zijn . Hoe zitten die van jullie kwa aftekeningen de mijne heeft er dus geen.

lachmar

Berichten: 2019
Geregistreerd: 01-01-05
Woonplaats: Omgeving Oss

Re: chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 13:09

De mijne had een klein kolletje en achter een paar witte haren (die je alleen met een vergrootglas zag)
Dat was alles ook weinig dus.

Elisa2

Berichten: 37116
Geregistreerd: 31-08-04

Re: chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 21:50

Degene die ik ken,is donkerbruin met een witte onregelmatige bles..en ik geloof 3 witte voeten.

stephanie1

Berichten: 317
Geregistreerd: 23-09-05

Re: chronos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-05 14:04

onze 00sevenxchronos is donkerbruin met klein wit kolletje en 2 witte voetjes achter

mirza

Berichten: 126
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: ridderkerk

Re: chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 16:26

dit is mijn paardje is een amati x chronos en heel lief kwa karakter en omgang Afbeelding

deze is een beetje donker maar zet hem er toch op

Afbeelding

stephanie1

Berichten: 317
Geregistreerd: 23-09-05

Re: chronos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 19:27

leuk paardje hoor, die van mij heeft ook zo'n klein kolletje echt lief