informatie over Poko ox!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
stokpeerd
Berichten: 431
Geregistreerd: 23-03-02

informatie over Poko ox!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-02 01:36

Ik zoek informatie over de arabische volbloedhengst Poko.

Ik heb nl kortgeleden een e- pony gekocht met afstamming Candy surprice X poco.

De pony is ondanks zijn bloedlijn helemaal geen hete bliksem, hooguit af en toe wat ondeker, en heel zacht van aard en werkwillig!

we vinden het leuk om meer van zijn ouders te weten, kleur, karakter, prestaties enz. Foto's!!?

wie kan me aan mee info helpen?!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 20:05

Afbeelding

Heb even in mijn Hengsten boek geknipt voor je.... Knipoog

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 22:43

Wilde net de gegevens overnemen uit mijn hengstenboek, maar Jeddah is me voor... Lachen

Nog even aanvullend:

Als sportprestatie heeft hij IBOP-B, hij is zowel AVS als NRPS erkend en hij heeft iig t/m 2001 gedekt. In de laatste NRPS-hengstenlijst komt hij niet meer voor, ik weet alleen niet of hij is overleden, niet meer goedgekeurd is of met pensioen is gegaan.

stokpeerd
Berichten: 431
Geregistreerd: 23-03-02

poko ox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-02 10:52

Hartstikke bedankt!!
voor de informatie en de foto!!

Onze pony heeft erg veel van hem!!!
Nu weten we dus ook waarom onze pony een schimmel is geworden...

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 13:04

Karin schreef:
In de laatste NRPS-hengstenlijst komt hij niet meer voor, ik weet alleen niet of hij is overleden, niet meer goedgekeurd is of met pensioen is gegaan.


Vreemd, hij staat wel in de 2002 hengstenboek... Verward

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 13:56


Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 15:48

Wil nog even bij vermelden dat hij gefokt is door Haras Thadia (stoeterij die sinds een paar jaren niet meer bestaat). Prof. Moonen is al een tijdje overleden. Als je naar website CAV gaat zie je een paar fokproducten van HT. En misschien ook een fotootje van Padan.

De paarden gefokt door Haras Thadia hebben een HT achter de naam. Zoals de moeder van mijn hengst, Perestrojka HT.

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 22:14

En ik geloof dat het de vader is van Kyra, waar Annelies Hammink mee naar het EK-SGW is geweest!!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 22:38

Hij heeft op de Eswal manege in Vries gestaan toen ik daar de handelspaarden reed. Dat moet in ongeveer 1989 geweest zijn.
Volgens mij stond hij daar gewoon in pension.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 00:03

Karin"]
[quote="jeddah schreef:
Vreemd, hij staat wel in de 2002 hengstenboek... Verward


In het hengstenboek AVS dan, want in het hengstenboek NRPS staat hij niet meer, zie http://www.nrps.nl/hengstenlijst_2002.html
[/quote]

Nah! Op de lijst idd niet, maar echt, hij staat in het hengstenboek van het NRPS 2002 Frusty !

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 00:34

Ik vond het ook al vreemd dat hij er niet meer bij stond, kon er in het NRPS-nieuws niets over vinden. Prins Abdullah Nomar v/h Oosterveld staat er ook niet meer op en voor zover ik weet dekt die ook nog.

Maar ik was toch al van plan om het Hengstenboek 2002 te bestellen bij het NRPS, ben namelijk de bijlage uit het NRPS-nieuws kwijt. Heb ik de boel weer compleet. Lachen

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 08:51

Hmm, grappig, want Prins Abdulllah staat in het boek op dezelfde pagina... Zouden ze gewoon 'perongeluk' en pagina overgeslagen hebben????? Verward

stokpeerd
Berichten: 431
Geregistreerd: 23-03-02

poko ox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-02 21:33

"Jeddah" hartsikke bedankt voor jou reactie. op de foto die je mailde stond een telefoonr. dat ik belde. Poko staat nog steeds op dat adres en is inmiddels lekker met pensioen. We gaan er binnenkort naar toe (op uitnodiging) erg aardige mensen.
Uit de eerste verhalen van de eigenaar herkenden we al veel van onze pony, het leek alsof zij over onze pony spraken. Ook aan de foto die jij mailde blijkt zijn akomst, hij lijkt erg op zijn opa!! alleen nog niet zo wit, maar dat komt met de jaren vanzelf wel natuurlijk.

Toch leuk dat internet, je komt vrij vlot aan de informatie die je zoekt.

Nogmaals Thanks!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 23:10

Graag gedaan, en je laat wel even weten als je geweest bent he??????

pegassa
Berichten: 1085
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 23:06

Hallo,

Ik lees zojuist pas je oproepje over Poko (Gon x Padan) 1976
Poko is inderdaad geboren op Haras Thadia Prof. Moonen en is het eerste veulen uit de legendarische merrie Padan. Grappig genoeg hebben wij het allerlaatste veulen Padan in ons bezit (Pegassa HT 1996 een halfzus van Poko) en een nicht van Poko t.w. Perestrojka HT. Ik ben benieuwd of je inmiddels al bent wezen kijken. Ik dacht dat Poko al lang was overleden.
Graag heb ik het adres van de mensen die hem nu in bezit hebben aangezien we een artikel over zijn moeder Padan aan het schrijven zijn.

Je bent natuurlijk van harte welkom zijn zus te komen bekijken

Vriendelijke groet,

Arabon Arabians